Šonedēļ Ventspilī uzsākti būvniecības darbi, lai trīs krustojumus pielāgotu lielgabarīta kravu transportēšanai, tādējādi padarot Ventspili par reģionā unikālu loģistikas koridoru pat 100 metrus gariem autokravu sastāviem.

“Ar šiem darbiem Ventspils sper platu soli uz priekšu, lai nostiprinātu savas pozīcijas kā nozīmīgs spēlētājs gan atkrastes, gan iekšzemes atjaunojamās enerģijas parku attīstībā Baltijas valstīs. Izmantot Ventspils dabiskās un infrastruktūras priekšrocības ir svarīgi gan Latvijas energoneatkarības, gan ekonomikas sekmēšanai. Piepildoties prognozēm, loģistikas koridora pienesums tieši ostai piecu gadu griezumā mērāms vairākos miljonos eiro, toskait tas ir arī tiešs ieguvums pašvaldības budžetam, jo daļa no ostas maksām tiek ieskaitīta pašvaldības budžetā ar ostu saistītās pašvaldības infrastruktūras uzturēšanai,” uzsver Ventspils brīvostas pārvaldnieka pienākumu izpildītājs Igors Udodovs. 

Jūnijā Ventspils ostā ienāca pirmais kuģis ar vēja turbīnu spārniem, kas paredzēts Laflora Energy parkam Jelgavas novadā. 87 metrus garie vēja turbīnu spārni ir izkrauti Stena Line Ports Ventspils terminālī, no kurienes tiks transportēti tālāk uz būvniecības vietu. Tie ir lielākie vēja turbīnu spārni, kādi izkrauti kādā no Eiropas valstīm, un sekmīgais darbs vienlaikus ir arī Stena Line Ports Ventspils komandas kompetences apliecinājums nestandarta un smagsvara projektu kravu apkalpošanā. Plānots gada laikā Ventspilī uzņemt un apkalpot 30 šādus kuģus. 
Loģistikas koridora ierīkošanas darbi norit ciešā sadarbībā starp Ventspils brīvostas pārvaldi, Ventspils valstspilsētas pašvaldību, Stena Line Ports Ventspils, Ventspils Komunālo pārvaldi, kā arī darbu izpildītājiem SIA “Marpet” un Ventspils labiekārtošanas kombinātu. Pārbūves un labiekārtošanas darbi izmaksās ap 100 tūkstošiem eiro un tos finansē UAB “Fulmenn”. 

Ventspils brīvosta ir otra lielākā Latvijas osta pēc termināļos pārkrauto kravu apjoma un viens no lielākajiem industriālajiem centriem Latvijā. Ventspils brīvostas stratēģiskās attīstības koncepcija paredz ostas attīstības transformāciju no fosilo energoresursu tranzītostas uz enerģijas ostas konceptu, kas ietver fosilos energoresursus, atjaunīgo un ūdeņražekonomiku, kā arī pārtiku kā enerģijas avotu.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: