Jaunajā 2020./2021. mācību gadā Latvijas 677 skolu 1.-12. klasēs mācīsies aptuveni 214 371 skolēni, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) provizoriskie dati.

Plānots, ka no tiem vairāk nekā 20 000 būs pirmklasnieki.

Iepriekš konferencē pašvaldību izglītības speciālistiem ministrijas pārstāve Līga Buceniece norādīja, ka pagaidām plānots, ka šogad skolēnu skaits būs nemainīgs. Pēc viņas paustā, pagaidām šķietami pieaugums vērojams sākumskolas posmā, kur pirmo klašu esot daudz vairāk nekā pērn, bet samazinājums kā katru gadu plānots vidējās izglītības posmā.

Precīzi dati par skolēnu skaitu katrā izglītības posmā gaidāmi, sākoties jaunajam mācību gadam.

Tāpat zināms, ka šajā mācību gadā Latvijā skolēniem durvis vērs 677 izglītības iestādes, no tām 291 ir pašvaldību dibinātās vidusskolas un ģimnāzijas, 236 - pamatskolas, 43 - sākumskolas un 44 - speciālās izglītības iestādes, kā arī 63 privātās izglītības iestādes.

Vienlaikus IZM līdz šim ir saskaņojusi vairāku izglītības iestāžu likvidāciju un reorganizāciju.

Ministrijas mājaslapā publicētā informācija liecina, ka likvidācija saskaņota par 12 skolām, reorganizācija, mainot skolas pakāpi, saskaņota par desmit skolām, deviņas izglītības iestādes tiks reorganizētas, pievienojot tās citām, bet vēl divas skolas tiks reorganizētas apvienojot.

21.augustā Ventspils novada Ances pirmsskolas izglītības iestādi "Vālodzīte" pievienoja Ances pamatskolai.

Pērn, mainot īstenoto izglītības pakāpi, tika reorganizētas 12 izglītības iestādes, apvienošana vai pievienošana citai izglītības iestādei skāra 28 izglītības iestādes, bet likvidētas tika 14 skolas.

Ministrijā iepriekš skaidroja, ka lēmumu par izglītības iestāžu dibināšanu, reorganizāciju vai slēgšanu pieņem pašvaldības kā izglītības iestāžu dibinātāja. Par savu lēmumu pašvaldības informē IZM, iesniedzot nepieciešamos dokumentus un informāciju un lūdzot ministrijai šo lēmumu saskaņot.

Atbilstoši noteiktajai kārtībai ministrija, izskatot jautājumu par saskaņojumu, izvērtē saņemto informāciju un nepieciešamības gadījumā pieprasa pašvaldībai arī papildu skaidrojumu.

Tiek izvērtēts pašvaldības sniegtais skaidrojums par izglītības iestādes darba kvalitāti, proti, skolēnu mācību rezultāti, izglītības programmu piedāvājums, pedagogu un izglītības iestādes vadītāja darba kvalitāte un citi faktori, ieskaitot turpmākās izglītības pieejamību, transporta nodrošinājumu un izglītības iestāžu tīkla attīstību novadā, kā arī iesaistīto pušu informētību un viedokli.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: