Šodien tiek uzsākta parakstu vākšana Ostu likuma grozījumu referenduma rīkošanai. Parakstu vākšanas vietas būs atvērtas katru dienu līdz 8. aprīlim ieskaitot. Ventspils ostas liktenis tagad ir atkarīgs no vēlētāju aktivitātes.

Ventspils pilsētas vēlēšanu komisijas priekšsēdētāja Baiba Līdaka atgādināja par parakstu vākšanas kārtību. Parakstu vākšanā var piedalīties tikai LR pilsoņi ar balsstiesībām, kuri parakstu vākšanas brīdī sasnieguši 18 gadu vecumu. Kā liecina dati, Ventspilī šā gada 7. februārī dzīvoja 23 179 pilsoņi ar balsstiesībām, informēja Līdaka.

Parakstu vākšanas vietās vēlētājiem tiks paskaidrots un sniegta pilna informācija, kādā jautājumā pilsoņiem ir jāpauž savs viedoklis. Jāatgādina, ka Centrālā vēlēšanu komisija (CVK) pasludinājusi, ka uzsākta parakstu vākšana par referenduma rīkošanu saistībā ar Ostu likuma grozījumiem. Grozījumus pieņēma Saeima, taču Valsts prezidents Egils Levits apturēja likuma publicēšanu, jo to pieprasīja vairāk nekā viena trešdaļa deputātu. Tika dota iespēja sarīkot referendumu, par ko vispirms gan jālemj vēlētājiem. Referendums var notikt, ja pašreizējā parakstu vākšanā par to izteiksies ne mazāk kā viena desmitā daļa visu Latvijas vēlētāju.

Ventspilī parakstīties par referenduma rīkošanu var sešās vietās, informē Līdaka. Ventas Balsī jau bija publicēta informācija par parakstu vākšanas vietām, tās ir Gāliņciema bibliotēkā, Kuldīgas ielā 110; Ventspils Augstskolā, Inženieru ielā 101; Kultūras centrā; koncertzālē Latvija; Pārventas bibliotēkā un Pārventas pamatskolā, Tārgales ielā 61. Kā lasāms Ventspils novada mājaslapā, novada iedzīvotāji var parakstīties par referenduma rīkošanu vienā vietā – Ventavas sabiedriskajā centrā, Skolas ielā 8, Vārves pagastā.

Pēc CVK lēmuma, parakstu vākšanas vietas organizē vietējās pašvaldības, vadoties pēc aprēķina – ne mazāk kā 10 000 iedzīvotāju uz vienu vietu. Kā paskaidroja Līdaka, nav obligāti jāparakstās savai dzīvesvietai tuvākajā vietā. Galvenais – līdzi jābūt personu apliecinošam dokumentam, proti, pasei vai identifikācijas kartei (ID). Visas parakstu vākšanas vietas ir atvērtas katru dienu, brīvdienas un svētku dienas ieskaitot, ne mazāk ka četras stundas dienā. Pilsētā parakstu vākšanas vietas atvērtas trešdienās, piektdienās un svētdienās no plkst. 9.00 līdz 13.00, bet otrdienās, ceturtdienās un sestdienās – no plkst. 15 līdz 19, informē Līdaka. Pēc tāda saraksta strādā arī parakstu vākšanas vieta Ventspils novada Ventavā.

Parakstu vākšanas vietās jābūt nodrošinātam aizklātā balsojuma principam, piebilst pilsētas vēlēšanu komisijas vadītāja. Tomēr atšķirībā no vēlēšanām savu parakstu katrs dalībnieks var uzlikt uz kopējās lapas iepretim savam uzvārdam. Turklāt vēlēšanu komisijas darbinieki nodrošinās, ka šajā pašā lapā esošie iepriekšējie paraksti nebūs redzami. Citiem vārdiem – parakstu vākšanas dalībnieks neredzēs, kas vēl ir parakstījies.

Katru otrdienu vietējās vēlēšanu komisijas skaitīs nedēļas laikā savāktos parakstus un sūtīs CVK. Parakstu vākšanas dalībniekiem un organizatoriem jāievēro epidemioloģiskās drošības pasākumi – jābūt sejas maskās, atgādināja Līdaka. Jāatgādina, ka Ostu likuma grozījumi paredz izveidot Ventspils un Rīgas ostās valsts akciju sabiedrības, kurās valstij pieder 60% akciju, bet pašvaldības zaudēs iespēju ietekmēt ostu darbību.

LASIET ARĪ:

Ventspils domes priekšsēdētājs vēršas pie Valsts prezidenta

Jaunais ostu likums ietekmēs iedzīvotāju intereses

Lasi vēl

Komentāri (44)

  • -3
    Pilsēta 10.03.2022, 16:52:02

    Kāpēc tikai 6%
    Būtu 10% vai 15%, tad būtu lielākas cerības savākt parakstus.

  • -3
    Pāvests 10.03.2022, 17:32:02

    Ļoti labi ka tā, neviens arī neies balsot.

  • -7
    Marta P 11.03.2022, 14:42:21

    Kāpēc esat pret iespēju tautai izteikties būtiskos lēmumos?

  • -5
    Heinrich 10.03.2022, 17:22:40

    Par šo visu varam pateikties lembergam&Co,kuri bija pārlieku "nobarojušies" pie brīvostas pilnās siles.Un nav izslēgts ,ka mazais ķeizariņš bija iebāzis savu šņukuru arī Rīgas ostā...

  • -10
    Marta P 11.03.2022, 14:44:42

    Drīzāk jau tiem, kas šobrīd grib baroties pie visa jau sagatavotā Ventspils pilsētā, savākties i to kas ir, i peļņu, un neko pretī pilsētā neieguldīt.

  • -6
    Pāvests 10.03.2022, 17:31:27

    Es neiešu parakstīt un arī visi ko pazīstu to nedarīs, mēs atbalstam likumu pieņemšanu. Pietiks Ventspilij bāzt kabatā, un lai arī likvidē Brīvostu. Laiks valstij visu sakārtot, ar korumpētajiem priekšgalā.
    Un rakstā vismaz varējāt aprakstīt, par ko ir referendums, nevis pliku informāciju kur un kad var balsot.

  • -10
    Marta P 11.03.2022, 14:46:49

    Nu tad lūdzu stāvi klusu brīdī, kad kāds prasīs lielākus pabalstus, atbalstus vai pieguļošās teritorijas tīrīt, vai ka ostā redz trokšņi vai smakas. Tad Tu būsi teicis, ka tas jāpieņem un esi par to, ka ostā tiek kaut kas darīts un iedzīvotājiem no tā tiek tikai trokšņi un smakas!

  • -1
    Inta 14.03.2022, 08:46:37

    Protams,katram ir tiesības uz viedokli-pagaidām.Neiesi parakstīt un atdosi ostas izķengāšanai un pārdošanai?! Pašvaki ar to domāšanas,anal';izes procesu....

  • -16
    Opaps 10.03.2022, 21:04:23

    Pāvest ! Es skatos,ka tu ( sp.ar mazo burtu) neesi Ventspilnieks, bet dirsējs, atvaivojonos par rupnību,

  • -3
    Pāvests 11.03.2022, 11:09:18

    Es dzimis un audzis un joprojām dzīvoju ventiņos, tāpēc Tavs pārmetums ir nevietā. Un man ir tiesības uz savu viedokli arī kā ventspilniekam, domā arī vietējiem neriebjas visi šitie zadzēji un pakaļas laizītāji? Opap sāc vienreiz pamosties no savas demences, un beidz arī viņiem laizīt pakaļu.

  • -2
    Optika 10.03.2022, 22:46:34

    Šis laikmets, kad Ventspils dome slēdza visādus līgumus paši ar sevi (Ventspils brīvosta) ir beigušies. Parakstīties pret šo likumu neiešu, jo kaut kam tomēr ir jāsāk mainīties (cerams uz labo pusi). Lielākais pārsteiguma moments bija - kad uzzināju to, ka 42% pilsētas teritorijas Ventspils dome ir izīrējusi Ventspils brīvostai - un tagad par šiem 42% teritorijas nāksies saskaņot ar vēl 4x ministrijām no valsts puses. Izklausās šausmīgi, bet gribētos tad jautāt - pirms tam tas pašai domei nešķita pārāk traki - 42%? bet ir arī laikam šeit monētas pozitīvā puse - cik saprotu, tad arī šīs 4x ministrijas būs spiestas arī subsidēt no savas puses šos 42% teritorijas, ja pašvaldība no nespēs pavilkt.
    Nobeigumā varu tikai pateikt - domāju, ka jābeidz šis karš starp Ventspili un pārējo valsti - jāstrādā kopā par to, lai pilsēta attīstītos un veidotos jauni projekti utt. un Ventspils viena nevar vairs pacelt savu ekonomiku cik to prasītu vietējie iedzīvotāji.

  • -11
    Marta P 11.03.2022, 14:49:07

    Mainīsies, bet ne uz labo pusi! Tad arī ar tik pat augsti paceltu galvu skaļi un lepni saki, ka Tu to atbalstīji, Tu atbalstīji, ka savāc pašvaldības īpašumus, arī dārziņus, tos neuztur. pašvaldībai tagad būs jāvelta papildus līdzekļi to uzturēšanai, līdz ar to jāsamazina kādi atbalsti un pabalsti iedzīvotājiem!
    Atceries tajā brīdī skaļi pateikt, ka Tu to atbalstīji!

  • 0
    Optika 11.03.2022, 20:49:23

    to Marta P - bet tad ir jautājums - kāpēc pašvaldība ko tādu ir vispār pieļāvusi, ka 42% pilsētas teritorijas ir izīrēta? Ar kādu mērķi tas viss ir ticis darīts? Pēc tevis teiktā sanāk, ka kamēr 42% tika izīrēti brīvostai tā viss ir kārtībā, bet, ja tos pašus īpašumus pārņem valsts kapitālsabiedrība, tad ir šausmas utt. - un, ja šos pašus 42% būtu izīrējuši Ventspils novada domei? Es runāju par to, ka nav svarīgi vairs, kas šos 42% pārvalda, bet gan tas - kā vispār šada situācija varēja notikt - un kāpēc tas visu laiku tika uztverts kā norma un neviens no domes ausi pat necēla, ka teju puse pilsētas teritorijas ir nodota kādas organizācijas pārziņā.

  • -2
    Marta P 14.03.2022, 15:42:04

    Tāpēc, ka pirms tam Brīvostā domei piederēja 50% balsu un viņa varēja sevi kā pašvaldību un ventspilnieku intereses aizstāvēt. Bet pēc jaunā likumprojekta pašvaldībai nebūs lemt tiesības.

  • -2
    Vadims Kevrelis 11.03.2022, 08:42:07

    Opaps: tavi pārmetumi Pāvestam ir nevietā un šeit nav kopsakara ar to vai viņš ir Ventspilnieks vai nav. Piekrītu Optikai par uzrakstīto.

  • 0
    KRX 11.03.2022, 09:32:29

    Lūk, VB kā medijam ir reāls darbs - izstāstiet vidējam ventiņam saprotamā valodā kāpēc viņam būtu jāiet parakstīties? Kas tieši tad mainīsies ģimenēm ar maziem bērniem, skolniekiem, pensionāriem, vientuļajiem iedzīvotājiem, jauniešiem?

  • -1
    yolo 11.03.2022, 09:44:32

    Korumpētu ostas pārvaldi nomainīs uz neefektīvu

  • -11
    Kļumpats 11.03.2022, 10:11:09

    Tas tiešām netiek darīts? I avīzē , i portālā daudz informācijas bijis par grozījumu absurdumu!

  • -2
    Pāvests 11.03.2022, 11:12:42

    Piekrītu KRX! Man arī bija speciāli jāmeklē info. Varējāt jau arī te pie šī raksta tad aprakstīt, kāda velna pēc ir jāiet. Lai glābtu brīvostā strādājošiem pakaļas? Lai naudas zadzēji varētu palikt priekšgalā? Nemūžam!! Būtu labāk sakārtojuši, lai pensionāriem un trūcīgajiem medicīnas aprūpe būtu bezmaksas. Kāda velna pēc kaut kādiem ukraiņiem ir priekšrocības, bet mūsu pašu tautai nav!!! Sviests!!

  • 0
    KRX 11.03.2022, 11:50:49

    Neimaņa kungs, bet tad ievietojiet saiti uz saistītajiem rakstiem šajā relīzē/rakstā. Ne es, ne kāds cits "ventiņš parastais" neies rakties jūsu arhīvos.

  • -8
    Kļumpats 11.03.2022, 12:16:42

    Lūdzu!

    P.S. Lai vieglāk "rakāties arhīvā", zem rakstiem tā saucamie tagi vai tēmas, uz kurām uzspiežot, nonākam pie visiem rakstiem par to. Piemēram - Osta

  • -2
    ventspilnieks 36,7 11.03.2022, 12:24:21

    "Juridiski un faktiski absurda ir situācija, ka jaunveidojamās Ventspils ostas kapitālsabiedrības valdījumā nonāks arī pašvaldības zeme, uz kuras atrodas divas pirmsskolas izglītības iestādes un vairākas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas."

    Cik lieliem cirvjiem bija jābūt, lai ko tādu pieļautu. Zeks laikam domāja, ka osta un Ventspils viņam piederēs mūžīgi :D

  • -9
    Kļumpats 11.03.2022, 15:02:02

    Kaut kad jau rakstīju - tā ir iespēja arī šis teritorijas iekļaut Brīvostas infrastruktūras uzlabošanas projektos, piemēram, pievadceļu remonta. Tam tiešām bija labums visiem, nevis tikai valdei.

  • -1
    ventspilnieks 36,7 11.03.2022, 16:14:42

    Bet kam tad tiek novirzīts IIN, ja bērnudārzi jāiekārto par svešu naudu. Atbildi gan jau visi sen kā zin ;)

  • -10
    Kļumpats 11.03.2022, 16:32:24

    Kāda bērnudārzu iekārtošana? Par teritoriju iet runa, ceļiem - faktiski un praktiski pilsētas ielām

  • -3
    trakais oposums 11.03.2022, 13:28:51

    Kad pār patiesā labuma guvēju brīvostā kļuva Lembergs man neviens neko nejautāja arī referenduma nebija :)

  • -1
    ayk 11.03.2022, 15:16:20

    Pēter, informācijas ir par maz. Ne jau tikai Ventas Balsī, bet vispār.

  • -1
    Vadims Kevrelis 11.03.2022, 17:12:00

    Nu re Neimani, kādreizējās Brīvostas un Domes (Lemberga un Lemberga) shēmas (ceļi,teritorija un ielas) ir novedušas pie šādas situācijas.

  • -11
    Lāsma Veckrāce 11.03.2022, 17:38:53

    Vai ir piemirsies, ka Linkaits un Bordāns solīja prihvatizēt un pārdot mūsu lielās ostas, taču nesanāca.Ar tranzīta biznesu gan traki. Kravu apgrozījums samazinājums uz pusi, Rīgā arī nav daudz labāk.Ja nemaldos, Kariņš teica, ka tranzīts mums nav vajadzīgs.Tās Bordāna no ASV izlūgtās
    sankcijas pamatīgi sajauca gaisu-daudzi cilvēki zaudēja darbu, sevišķi ostā un dz/ceļā, tranzīts komā.Vai tad tandēms -Sarmuļa vadītā brīvosta plus pašvaldība nedeva daudz cilvēkiem un pilsētai? Tagad valdē rīdzinieki, kuriem par ventiņiem, izskatās, sirds nesāp.Šodienas "VB" ir raksts "Ostai paredz vēl sliktākus laikus", kurā teikts: "Skaidrs, ka sankcijas, kas saistītas ar Krievijas karu Ukrainā, negatīvi ietekmēs valsts ekonomiku, galvenokārt biznesu, kas saistīts ar kravu vai izejvielu piegādēm no Krievijas un Baltkrievijas. Ventspils osta var zaudēt līdz 2/3 kravu plūsmas." Tas savācāmo parakstu skaitlis 150 tūkstoši izklausās nereāls, taču jāiet un jāparakstās. Ko saka gudrāki cilvēki par šo?

  • -1
    trakais oposums 11.03.2022, 20:19:42

    Reāls pašreizējās situācijas novērtējums. To ka Bordāns izludzies sankcijas mēs uzzinām tikai no Lemberga vārdiem. Nekādu citu pierādījumu.

  • -1
    Optika 11.03.2022, 20:54:31

    Kā izrādās Ventspils un Rīgas ostas jau ir teju privatizētas no raidījuma ''de facto'' - par to ir parūpējušies nevis Bordāns, bet vietējie darboņi - izrādās, ka Ventamonjaks prakstiski piederot kaut kādam krievu miljardierim, kuram draud nonākšana sankciju sarakstā - atšķirība tikai šoreiz būs tāda, ka ostas pīrāgu dalīs nevis šie visādi krievu ''biznesmeņi'', kuriem ir teju izpārdota Rīgas un Ventspils ostas ar Ventspils un Rīgas domē sēdošiem, bet būs jāpanāk vienošanās ar vēl 4x ministrijām.

  • -2
    sranskis 13.03.2022, 15:25:33

    trakajam oposumam- Bordāna apstiprinājumu, ka sankcijas ir viņa nopelns, nedzirdēji?

  • -2
    Vadims Kevrelis 11.03.2022, 18:44:23

    Lāsma k-dze ,par ko tad ir šis traģikomiskais ''referendums'': par tranzītu un kravām vai par Brīvostu un tai piederošiem īpašumiem(ceļi, ielas, ēkas) ut.t.

  • -3
    Vpr 11.03.2022, 23:44:22

    > Linkaits un Bordāns solīja prihvatizēt un pārdot mūsu lielās ostas

    Šie Lemberga propagadnas murgi daudz neatpaliek no Krievijas propagandas izziņotās Ukrainas «denacifikācijas».

  • -1
    Heinrich 12.03.2022, 08:50:03

    https://tautastribunals.eu/?p=54261

  • -6
    Lāsma Veckrāce 12.03.2022, 12:26:21

    Vadim un Vpr! Tāpēc jau lūdzu zinošus cilvēkus izskaidrot par to Ostas likumu, ko tādā steigā grūda cauri Saeimai Linkaits ar Bordānu. Ko sakāt par ATReformu, Civilās savienības, Vārda brīvības aizliegumu , to "norakto" vācu "Bild"publicēto smago apvainojumu Latvijas valstij un apsūdzību ietekmīgiem politiķiem? Es saprotu tā-ja valsts prihvatizē, tad, ja grib, var pārdot kaut tēvocim Semam uz Ameriku?Tagad jau tā daudz nelaimju uzkritis mūsu valstij, un paši vēl kašķējamies, viens otrs pat bez aiztures.

  • 0
    KRX 12.03.2022, 15:20:45

    Nu, paldies Neimaņa kungam par čaklumu. Pat izlasīju!
    BET tagad man vēl vairāk neskaidrību. Piemēram:
    1) "Jaunais Ostu likums liegs pašvaldībai jebkādā veidā rīkoties ar savu īpašumu ... uz kuras atrodas divas pirmsskolas izglītības iestādes un vairākas daudzdzīvokļu dzīvojamās mājas." UN? Vai šos b/d un mājas nojauks? Vai atņems b/d vietas vietējiem un dārziņos saliks Juraša bērnus?! Vai PII nav pašvaldības pārziņā, neatkarīgi no zemes īpašnieka?

    2) "Ventspilnieki nevarēs saņemt ienākumus, proti, nomas maksas .... Investīcijas rūpniecības attīstībā Ventspilī turpmāk pašvaldībai būs jāsedz no sava budžeta." Nezinu kā jūs, bet es nevienu ienākumu no nomas maksām nav saņēm's! Otrādi gan - maksāta nomas maksa Brīvostai gan! Par tām investīcijām - nu, tāpēc jau mums ir attīstības nodaļa, ne? Vai arī aizveroties Brīvostas silei, Ventspils pēc trejdeviņām naktīm nogrims sniegpulksteņu valstībā?

  • -1
    KRX 12.03.2022, 15:23:57

    3) "Turpmāk Ventspils ostas kapitālsabiedrībai saskaņā ar Ostu likumu ir paredzētas tiesības pēc saviem ieskatiem izmantot ... pašvaldībai piederošu nekustamo īpašumu ..." Neredzu vārdus "pienākums/obligāti/nekavējoties" utt... Diez vai kāds nāks un kaut ko ņems nost. Drīzāk varbūt beidzot valsts varēs savest kārtībā to, ko dome pus gadsimtu izliekas neredzam.

    Tā kā, es neko neparakstīšu un arī citiem neteikšu, ka jāskrien parakstīt valdošās varas sen iesildīto reņu histērisko saglābšanu.

  • -1
    Vadims Kevrelis 12.03.2022, 15:45:35

    Cien. Lāsmas k-dze par Jūsu pieminēto Civilās savienības man nav ne jausmas, par Vārda brīvības aizliegumu pirmā dzirdēšana (kurš kuram ir aizliedzis runāt),bet par vācu ''Bild'' varu pateikt tā, mazāk vajag lasīt visādas tenku vācelītes (avīzes),kā raksts parādījās tā arī pazuda nebūšanā bet vai jautājumā par Brīvostām ir bijušas gruntīgas, spēcīgas diskusijas, kaut kā nemanīju un ja bija tad vispārējā frāžu griezumā un ko tāds Referendums var izskaidrot cilvēkiem kuri dzīvo tā patālāk no ostām (Zilupe,Seda).

  • 0
    yolo 13.03.2022, 08:48:15

    http://petijumi.mk.gov.lv/node/3351

  • -5
    sranskis 13.03.2022, 15:33:49

    Daži varētu izlasīt šī pētījuma 430.punktu. It īpaši a.un b. apakšpunktus.

  • -2
    Inta 14.03.2022, 08:53:25

    https://www.ventspils.lv/lat/pilseta/226916-jaunais-ostu-likums-ietekmes-iedzivotaju-intereses?fbclid=IwAR2QCeFVoGWlA4CB2ReIKTS6ChbvsN7rssYZV-uzxR_QM0MATy4s99y31OM

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: