27. maijā Ventspils domes un Ventspils brīvostas pārvaldes pārstāvji viesojās Igaunijas pašvaldībā Sāremā, lai turpinātu sarunas par prāmja satiksmes atvēršanu starp Ventspils un Mintu ostu.

Ventspils delegācija tikās ar pilsētas mēru Madi Kallasu, mēra vietnieci Marili Nītsu un Sāremā pašvaldības Attīstības un komunikāciju departamenta vadītāju Karinu Nerepu. Jau iepriekš ziņots, ka Sāremā pašvaldība nolēmusi uzsākt sarunas ar Ventspils pilsētas domi un Ventspils brīvostu, lai atrastu prāmja līnijas operatoru, kas nodrošinātu prāmju satiksmi starp Ventspils un Mintu ostu.

Sāremā pašvaldības mērs Kallas vizītē Ventspilī bija ieradies 2018. gada jūnijā un jau tad apliecināja, ka ne tikai Sāremā pašvaldībai, bet arī Igaunijas valstij prāmju līnija starp Sāremā un Latviju ir ļoti svarīga. «Tas ir gan goda jautājums, gan ļoti svarīgs aspekts reģionu tūrisma attīstībai,» pauda Sāremā pārstāvji.

Konkursu potenciālajam operatoram prāmju satiksmes maršrutā starp Igaunijas Sāremā salu un Ventspili paredzēts izsludināt jūnijā, salas laikrakstam Saarte Haal sacījusi Sāremā pagasta vecākā vietniece Marili Nītsa.

«Kad pēc valsts konkursa rezultātiem noskaidrosies operators un konkrēti nosacījumi, rudenī mēs pāriesim pie nākamā jautājuma par konkrētākām finanšu saistībām, un pieprasījumu par tām iesniegsim Sāremā pagasta sapulcē,»sacījusi Nītsa. Pēc viņas teiktā, tuvākajā laikā plānots parakstīt vienošanos par sadarbību, kurā tiks apliecināta vēlme atklāt prāmju satiksmi starp Ventspili un Mintu ostu Sāremā jau nākamā gada vasarā.

Igaunijas kompānija Arenguruum pērn martā pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas Saarte Koostookogu pasūtījuma veica pētījumu, kas liecināja, ka prāmju satiksme starp Sāmsalu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem.

Tika lēsts, ka maršrutā Ventspils-Mintu, pēc optimistiskām prognozēm, pirmajos gados būtu vajadzīgas dotācijas, kas pārsniegtu 100 000 eiro gadā, tomēr astoņu gadu laikā tas kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārija gadījumā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, bija norādīts pētījumā.

Pagājušā gada jūnijā Ventspils un Sāremā pašvaldību un Ventspils brīvostas pārstāvji nolēma kopīgi sākt piemērota prāmja meklēšanu, bet oktobrī sāka izstrādāt noteikumus konkursam, lai izraudzītos prāmju līnijas operatoru.

No 2006. līdz 2008.gadam starp Mintu ostu Sāremā un Ventspili prāmju satiksmi nodrošināja Igaunijas privātās kompānijas Saaremaa Laevakompanii meitasuzņēmums SSC Ferries ar prāmi Scania. Šai laikā prāmis pārvadāja kopumā 60 000 pasažieru, bet, sākoties krīzei, uzņēmums līniju slēdza.

Lasi vēl

Komentāri (4)

  • -1
    B. Jurševics 29.05.2019, 10:32:21

    Lai izdodas!

  • -2
    keda 29.05.2019, 12:39:20

    Tiešām ceru, ka nākamgad beidzot būs!

  • 0
    Anna 29.05.2019, 13:12:04

    Varētu atjaunot atpakaļ kustību no Ventspils uz Travemundi un atpakaļ!!!!! Uz Liepājas prāmi jāpērk biļetes vismaz 6 mēneši iepriekš lai nesēdēt 28 stundas uz beņķa. Un prāmis piepildīts ir vienmēr!

  • -2
    Pipars 29.05.2019, 19:17:27

    Galvenais lai prāmis nebutu sliktāks par prāmi Scania.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: