Tilta rotācijas apļi, kas no sava iepriekšējā veidola atšķiras ar izveidotajām satiksmes plūsmu sadalošajām saliņām, liek transporta līdzekļu vadītājiem samazināt braukšanas ātrumu.

 Lai līgani, automašīnas kabīnē nešūpojoties no vienas puses uz otru, izbrauktu ne tikai pašu apli, bet arī veiktu kustību taisnā virzienā, ātrums jāsamazina līdz 30–40 kilometriem stundā.

Rotācijas apļi ir perspektīvi satiksmes plūsmas risinājumi, kas kalpo drošībai. Taču to lietderību pilnībā varēs izjust tikai tad, kad autovadītāji būs apguvuši braukšanas nosacījumus apļveida krustojumā. Šobrīd, kamēr vēl nav atvērts Ventas tilts, ne visi autovadītāji  ievēro joslu zīmējumus uz brauktuves, bet gan, kā saka, brauc pa taisno.

Taču pēc tilta atvēršanas satiksmei ventspilniekiem būs jāmaina braukšanas stils.

Satiksmes mezgla projektētājs Imants Baņķis uzskata, ka tilta un tam piegulošo ielu rekonstrukcija ir viens no vērienīgākajiem Ventspilī veiktajiem infrastruktūras sakārtošanas projektiem.

Satiksmes mezgls izveidots ar skatu nākotnē – tam jāfunkcionē arī pēc 10, 20 un vairāk gadiem, kad, kā var prognozēt, pieaugs satiksmes intensitāte. Projektētājs atzīst, ka šobrīd divas joslas rotācijas aplī īsti nav nepieciešamas, taču tās izveidotas tādai kā drošībai – ja šajā vietā notiek satiksmes negadījums, tad transporta kustība vienā joslā būtu pilnībā bloķēta. No divām joslām viena paliks atvēra. Savukārt saliņas starp brauktuvēm izveidotas ar nolūku likt autovadītājiem samazināt braukšanas ātrumu, tādējādi palielinot drošību.

Tilta rotācijas apļu projektēšanā ņemti vērā satiksmes noteikumos paredzētie transporta līdzekļu gabarīti, tāpēc arī lielajām kravas fūrēm grūtības to izbraukšanā nerodas. Autovadītājs Vilnis, kura šofera stāžs ir 35 gadi, apliecina, ka aplis kreisajā krastā (labajā vēl nav braukts) ir droši izbraucams, protams, samazinot ātrumu. 

Pāris vietās radušās kļūdas rotācijas apļa joslu marķējumā.

Satiksmes organizācijas inženiere Inga Klēģere skaidro, ka balto līniju loki pie iebraukšanas aplī ir kļūda, kas tiks labota tad, kad baltā plastika būs nodilusi; lai to noņemtu šobrīd, nāktos bojāt asfalta segumu.


Ielu marķējuma līnija pie iebrauktuves tilta aplī uzvilkta ar lielu loku. Speciālisti skaidro – notikusi kļūda. Kā rīkoties autovadītājiem? Ievērot to vai ne?

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: