Šonedēļ Maskavā, Krievijā, norit viens no lielākajiem tranzīta un loģistikas notikumiem reģionā – starptautiskā izstāde ''TransRussia''. Ventspils brīvostu izstādē pārstāv Ventspils brīvostas pārvaldnieks Andris Purmalis.

Neraugoties uz ierobežojumiem un grūtībām, kas saistītas ar epidemioloģisko situāciju pasaulē, šogad pēc piespiedu pauzes 2020. gadā ''TransRussia'' piedalās vairāk nekā 200 uzņēmumu no 23 pasaules valstīm, kas sniedz kravu pārvadājumu pakalpojumus ar auto, dzelzceļa, jūras un gaisa transportu, kā arī kravu ekspedīcijas pakalpojumus, veic kravu apstrādi termināļos un ostās un piedāvā IT risinājumus. 

Latvijas transporta nozares lielākie uzņēmumi izstādē ir pārstāvēti ar vienotu zīmolu VIA LATVIA, un Latvijas delegācijas sastāvā izstādē klātienē piedalās arī Rīgas, Ventspils un Liepājas ostu vadība. Kopā izstādē piedalās desmit Latvijas transporta nozares uzņēmumi. 

Transporta nozares uzņēmumu stendi izvietoti 14 000 m2 platībā un pārstāv uzņēmumus  no Latvijas, Vācijas, Beļģijas, Ungārijas, Lielbritānijas, ASV, AAE, Turcijas, Ķīnas, Baltkrievijas, Kazahstānas, Azerbaidžānas un citām valstīm.  

Lasi vēl

Komentāri (22)

  • -8
    RinisZ Pirms 1 mēnesi, 1 dienas

    Diez vai apsardzes speciālistam Purmalim ir kāda sajēga par ostās notiekošo. Kādu uzņēmumu viņš izstādē prezentē? Likvidējamo brīvostas pārvaldi vai topošo brendu "Ventas osta"? Viņa vienīgais līdzšinējais veikums ostā ir apsardzes dienesta izveide, pārkvalificējot kuģu kapteiņus un stūrmaņus par apsargiem, tagad viņš jūtas komfortablāk. Tikmēr ostā kravas kritušās par 40%. Varbūt Purmalim un CO vienīgi izdosies krieviem kādu ostas daļu pārdod, ja krievi ieinteresēsies. Ostu nolaiduši būs, varēs Latvijas pārdevēji labu darījumu noorganizēt.

  • -3
    Juris Orinskis Pirms 1 mēnesi, 1 dienas

    Kāda sajēga trīsdesmit gadus bija izbijušam komunistu partijas instruktorelim un Ventspils čekas priekšnieka dēlam? Abi tā nolaida lielāko padomju savienības rietumu tirdzniecības ostu, ka vējš vien svilpo pa tukšām , nolaistām piestātnēm. Visas kravas aizmukušas pēc nekontrolējamā reketa un patvaļas trīsdesmit gadu garumā. Tas, acīmredzot, bija viņu uzdevums. Diskreditēt brīvvalsts ideju pašā saknē!

  • -8
    Arnis Junge Pirms 1 mēnesi, 1 dienas

    Ņemot vērā, ka līdz tam ostas kravu apjoms bija stabili augstāks, bet kopš brīža, kad domes pārstāvji vairs nav valdē, tas brutāli grimst - šķiet, ka bija stingri lielāka sajēga un izpratne.

  • -7
    sranskis Pirms 1 mēnesi, 1 dienas

    Orinski, un kā tu nolaidi pa burbuli Liepajas uzņēmumu?

  • -7
    sranskis Pirms 1 mēnesi, 1 dienas

    Orinskis pat neprot uzvārdus atšķirt- Sormuli no Sarmuļa!

  • -3
    Vadims Kevrelis Pirms 1 mēnesi, 1 dienas

    Nevajag visas Ventspils ostas nelaimes un kravu samazinājumu piedēvēt Purmalim un vai tad kālija sāls aiziešana no ostas bija Purmaļa laikā.

  • -5
    domāju Pirms 1 mēnesi

    Jā, kālija sāls aizgāja Meroni laikā...

  • -2
    tiešām suns Pirms 1 mēnesi, 1 dienas

    30 gadi bija ilgs laiks lai visu tā sabojātu...un tagad to piedēvēt jaunajiem? nekaunība mūsu domes garā...

  • -6
    ^^—^^ Pirms 1 mēnesi

    nekaunība ir rakstīts, ka 30 gadus viss tika bojāts, bet reāls kravu kritums ir tieši tagad - pēdējos 2 gadus! kad un kurš īsti tad ir ko sabojājis?!

  • -3
    Juris Orinskis Pirms 1 mēnesi

    Nekaunība ir 30 gadus zagt un visiem stāstīt, ka iedzīvotāji tādā veidā tiek aplaimoti! Vītoliņš vēl nekaunās radio SWH solīt kaut kādus mistiskus projektus realizēt un beidzot dzīvokļu celtniecību pēc atkārtotas ievēlēšanas. Neviena valdība ar korumpētiem un cietumos saliktiem ierēdņiem vairs nesadarbosies. Neviena! Un, kas jau nav darīts 30 gadus no vietas, to arī vecie vairs neizdarīs!

  • -5
    Arnis Junge Pirms 1 mēnesi

    Projekti jau nav mistiski, ir plānotie, ir realizācijā esošie! Izej, pastaigā pa Ventspili, paskaties apkārt. Vis kas tiek celts un būvēts, viss mainās, uzlabojas, top!
    Bet Kristovskis vareni paspīdēja ar "trīs iecerēm", ko četros gados piedāvājis un kas nav izpildītas.. Nenosauca nevienu. NEVIENU! Ko viņš visu šo laiku darīja? Kāda jēga no viņa?

  • -5
    domāju Pirms 1 mēnesi

    skumji, ka neesat sekojis līdzi dzīvokļu programmai, kas plānots un kas ko darīs...

  • -2
    Juris Orinskis Pirms 1 mēnesi

    Kravu kritums ir tieši tāpēc, ka vecie stagnāti, slaucot ostu, nekad nav domājuši par kravu diversifikāciju - t.i. dažādošanu. Dzīvoja bezbēdīgi tikai no padomju savienības laiku vecajām kravu plūsmām un pilnīgi neko nedarīja. Tieši tāpēc kravu kritums ir Rīgas un Ventspils ostās, kur saimniekojis Lembergs! Klaipēdas ostā kravu krituma nav.

  • -5
    domāju Pirms 1 mēnesi

    Vispār jau kopš tiesas sākuma 2009.g. ostas uzņēmumos saimnieko jūsu sponsors Meroni. Tieši viņam, ko valsts izraudzījās par arestētās mantas sargātāju, varat jautāt par kravu diversifikāciju. Liekas, ka tieši jūsu partijas biedrs A.Landmanis ir komercdarbības konsultants Meroni firmā VPS- jādomā, ka viņa konsultācijas jums patīk, rezultāts- acīmredzams .... :) Bet brīvosta ir vismaz sagatavojusi "augsni" dažādojot termināļus, padziļinot ostu, lai uzņēmumi varētu piesaistīt dažādas kravas... Vārdu sakot, par kravām prasiet savējiem- Meroni, Berķim....

  • -1
    Vadims Kevrelis Pirms 1 mēnesi

    Klaipēdas ostai ir paveicies ka viņiem nav Lembergs un Co.

  • -2
    Juris Orinskis Pirms 1 mēnesi

    To pašu kālija sāli Klaipēdā pārkrauj pilnībā automatizēti, ļoti īsos kraušanas laikos, dzelzceļa tarifi mazāki, kā Latvijā. Ko Ventspils var piedāvāt? Neko, sarūsējušas padomju laiku tehnoloģijas. Visas iespējas bija Lembergam, gan nauda, gan viņa iecelti premjeri, gan Satiksmes ministri. Nekas nav izdarīts, tikai slaukta nauda no ostas gadu desmitiem....

  • -5
    Arnis Junge Pirms 1 mēnesi

    Nu tu gan lej pilnīgu ūdeni! Tika attīstīta osta, tika mainīti saistoši noteikumi, lai tiktu uzstādītas rekuperācijas iekārtas, lai ostas esamība neapdraudētu un netraucētu pilsētas iedzīvotājiem. Tika celtas ražošanas ēkas, piesaistīti investori, veidotas simtiem jaunas darba vietas. KO Kristovskis darīja, izslēdzot domes pārstāvjus??? Atteica jau saņemtas naudiņas jaunas ēkas būvniecībai, likvidējot iespēju tur radīt jaunas darba vietas! Un kur no tā labums ventspilniekiem? Mazāk darba vietas? Vairāk bezdarbnieku, vairāk ģimeņu bez apgādniekiem? Viņa prāt tas ir labs darbiņš? Kravas krīt, un viņš mēģina vēl ražošanu nomušīt..
    Ražošanu Ventspilī sāka veidot un to ir būtiski attīstījuši tieši domes pārstāvji, sadarbojoties ar dažādām organizācijām, uzņēmumiem, un piesaistot tam naudas. Un tieši tas tik ļoti daudz ventspilniekus nodrošina ar darbu, tieši tādēļ Ventspilī bija viens no zemākajiem bezdarba līmeņiem valstī! Jūsuprāt tas nav būtiski un svarīgi?

  • -5
    sranskis Pirms 1 mēnesi

    Orinski- vācieties atpakaļ uz savu Liepāju, ja t enekas nepatīk! Labāk pastāstiet, ko darīsiet, ja ievēlēs par deputātu!

  • -5
    domāju Pirms 1 mēnesi

    Vai tad mums kālija sāli krāva ar rokām? :) Mums jau arī 1 h, 6 t. t Kā zināms, Ventspils partijai ir sadarbības līgums ar ZZS. Tad skatāmies, kad ZZS ir bijis premjers? Emsis- 9 mēneši 2004.g. un Kučinskis 2016-2018..... Skatāmies satiksmes ministrus- Augulis 12 mēneši 2010-2011 un atkal Augulis Kučinska valdībā. Kālija sāls no Ventspils aizgāja jau 2006-2007/8. Kalvīša valdība un satiksmes ministrs Šlesers. LDz tad vadīja Šlesera partijas biedrs U.Magonis ( no 2005.). Šlesers, atceramies, jau arī politikā ienāca, lai apkarotu Lembergu. Tarifus pacēla Magonis Kad sākās krīze Godmanis solīja , ka mums būs tarifi kā Lietuvā, lai atgrieztu kravas, bet Magonis ietiepās, mēs nevarot dempingot un Dombrovska laikā arī viss palika pa vecam. Nedomājiet, ka visiem tik īsa atmiņa, lai neatcerētos, kas ir kas...

  • 0
    Vadims Kevrelis Pirms 1 mēnesi

    Interesanti kāpēc Lembergs bija Latvijas Tranzīt biznesa asociācijas Prezidents un kas viņu iecēla šajā dižmaņu statusā un kas viņu ''saistīja'' šajā biznesā.

  • 0
    Vadims Kevrelis Pirms 1 mēnesi

    Kālija sāls aizmuka no ostas pateicoties kašķiem starp vietējiem grupējumiem (Stepanovs, Lembergs, Meroni) un tieši Aivars griezās pie Gerharda kurš savulaik bija Satiksmes ministrs kurš tad arī lika LDz pacelt maksu par Kālija sāls atvešanu no robežas līdz ostai.

  • 0
    Māris Plūmiņš Pirms 3 nedēļām, 2 dienām

    Kāda tam tagad nozīme, kas atnāca un kas aizgāja.
    Transporta nozare ir politiki jūtīga, jo tajā darbojas valsts un privātu uzņēmumu kokteilis(ķoti regulēts) principā ne pats īpašumtiesību faktors, bet vide ir sarežģīta.Valsts uzņēmumi šajā nozarē kalpo , kā nauda koferis dažādiem politiskiem projektiem( un tā nav tikai Latvijas problēma), Latvijas ostas zaudē konkurētspējā citām valstu ostām un termināliem.Šeit diemžēl vienkāršu risinājumu nav, tikai tas , ka palielināt efektivitāti,investēt modernizācijā visā tranzīta koridorī (LDZ,Ostas, termināli, robežas) un tad daļu kravas varētu atgriezties.Dienas jautājums, ir, ka valstij vajadzēs subsidēt dzelzceļa lietošanas maksu no budžeta, jo kravu īpašnieki to vairāk nevarēs/negribēs darīt.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: