Kurzeme, ar Ventspili priekšgalā, labi sevi pieteikusi vietējā tūrisma tirgū gan ar reklāmas aktivitātēm, gan sakārtotu infrastruktūru un plašām izklaides un atpūtas iespējām, atzina biznesa portāla "Nozare.lv" aptaujātie tūrisma eksperti.

Tūrisma nozares konsultants Aigars Smiltāns norāda, ka Kurzeme veiksmīgi nopozicionējusies vietējā tūrisma tirgū, jo ir daudz un dažādu informatīvo materiālu un lielu pienesumu sniedz arī Ventspils arī plašām reklāmas kampaņām, kas ir pienesums visam reģionam. Nozīmīga reģionā esot arī tūrisma informācijas centru aktīvā darbība.

Tūrisma konsultants gan norāda, ka materiālu izstrāde vairākās valodās varētu piesaistīt zināmu daudzumu tūristu, tomēr jāatceras, ka skaisti reklāmas materiāli ir tikai viena daļa no tūrisma produkta. "Jābūt arī norādēm uz vietām, informācijas stendiem un darbiniekiem, kas arī spēj komunicēt ar iebraukušajiem tūristiem kaut vai angļu, krievu un vācu valodā," sacīja Smiltāns.

Savukārt Baltijas tūrisma mārketinga uzņēmuma ''Baltic Tourism Marketing Services'' pārstāve Eva Staltmane norādīja, ka kopumā ne Rīga, ne Latvija nav īpaši draudzīga ģimenēm. Tomēr esot atsevišķi objekti, kas orientējuši savu piedāvājumu uz ģimenēm un bēriem, bet kopīgās vīzijas un infrastruktūras neesot.

"Vienīgais izcilais izņēmums ir Ventspils. Ventspili droši var piedāvāt ārzemniekiem, jo tur ir padomāts gan par mazu bēbīti, gan par spurainu tīni. Ideāla vieta, kur vecvecākiem atvest savus mazbērnus, - segments, kas kļūst pasaulē populārs," norādīja tūrisma mārketinga speciāliste.

Arī ceļojumu rezervāciju kompānijas "Travelport" pārstāvniecības vadītāja Baltijas valstīs Rūta Skujeniece uzsver, ka tūristu simpātijas vieglāk ir iekarot ar labas infrastruktūras palīdzību.

"Cilvēki dodas uz Kurzemes jūrmalu, jo tur pēdējo gadu laikā ir izveidojusies puslīdz pieņemama situācija ar naktsmītnēm, sabiedriskās ēdināšanas iestādēm, kā arī ir pietiekami aktīvs pasākumu kalendārs," sacīja Skujeniece.

Viņa atzīst, ka Liepājas šarmantās viesnīcas vai Ventspils ziedu svētki vien jau ir pietiekams iemesls, lai apmeklētu šīs pilsētas.

"Avīzi ar Ventspils pasākumu kalendāru man iemet pastkastē, un es to, pat īpaši nedomājot, vismaz apskatos," eksperte raksturo pilsētas reklāmas aktivitātes.

Skujeniece arī norāda, ka Latvijā ir daudz burvīgu, ar īpašu auru apveltītu vietu. Kā piemēru viņa min Burtniekus, bet atzīst, ka šai vietai nav "āķīša", kas cilvēkus vilktu doties tieši uz šo Latvijas malu.

"Tas, protams, ir arī līdzekļu jautājums - lielo pilsētu pašvaldības var investēt reklāmā un atbalstīt pasākumus. Taču liela nozīme ir atjautībai, izdomai un vietējo uzņēmēju idejām. Un personībām, protams. Nebūs tik daudz latviešu, kas Dikļu vārdu atceras Dziesmu svētku vēstures sakarā, bet Mārtiņa Sirmā fenomens un Dikļu pils īpašnieku aktivitātes ir atjaunojušas interesi par Dikļiem. Līdzīgi Preiļos tapis privāta entuziasma balstīts Leļļu muzejs, kas jau ir kļuvis par Latgales mēroga rekordistu apmeklētības ziņā," pauda nozares pazinēja.

Eksperte arī norāda, ka galvenais ir nevis reklāma, bet intereses un atpūtas objekti. "Ja būs interesanti, tad apmeklētāju netrūks. Bet, ja nebūs iespējas aizraujoši pavadīt laiku, tad pat visplašākā reklāma nelīdzēs," norādīja eksperte.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: