Ventspils pilsētas dome apstiprināja maksu par sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem diennaktī Sociālās aprūpes nama ''Selga'' klientiem.

Maksu par sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem pašvaldība ir noteikusi atkarībā no klientam nepieciešamā aprūpes līmeņa, un, izvērtējot faktiskās aprūpes izmaksas, tiek noteikts šāds izcenojums par uzturēšanos ''Selgā'':
- maksa par aprūpi ''Selgas'' iemītniekiem ir noteikta 18,10 eiro diennaktī, kas ir par 0,10 eiro diennaktī vairāk nekā iepriekš;
- maksa par uzturēšanos intensīvās aprūpes nodaļā ir noteikta 21,90 eiro diennaktī;
- maksa par vienas personas uzturēšanos divvietīgā istabiņā diennaktī ir noteikta 27,20 eiro apmērā.

Visiem iemītniekiem, neatkarīgi no aprūpes līmeņa, ikdienas izmaksās ietilpst četras ēdienreizes, mediķu apmeklējumi un medikamenti, pirmās nepieciešamības preces, kā arī maksa par komunālajiem pakalpojumiem. Tāpat iemītniekiem ir pieejami sociālā rehabilitētāja, friziera un masiera pakalpojumi. Lai dažādotu ikdienu, tiek radītas iespējas piedalīties savām interesēm atbilstošās nodarbībās, piemēram, darināt rokdarbus, zīmēt u.c., kā arī piedalīties kultūras pasākumos.

Savukārt intensīvā aprūpe ir saistīta ar būtiski lielākiem izdevumiem - gan ar skaitliski lielāku aprūpes un medicīnas personālu, kas aprūpi klientiem nodrošina visu diennakti, gan arī papildu higiēnas precēm un medikamentiem.

Tāpat kā iepriekš, arī turpmāk tiem ventspilniekiem, kuri paši vai kuru apgādnieki pilnā apmērā veic maksu par aprūpi ''Selgā'', tiek piemērota 6% atlaidi, savukārt intensīvās aprūpes nodaļā atlaide ir noteikta 9% apmērā.

Ventspils Sociālās aprūpes nams ''Selga'' nodrošina ilgstošu un īslaicīgu sociālo aprūpi un sociālo rehabilitāciju pensijas vecuma personām un personām ar invaliditāti, kā arī nodrošina bāreņu un bez vecāku gādības palikušo bērnu diennakts aprūpi, dzīvesvietu, audzināšanu, sociālo rehabilitāciju, medicīnisko aprūpi, psiholoģisko atbalstu.

Pašlaik Sociālās aprūpes namā dzīvo 12 bērni un jaunieši, kā arī 132 seniori, no kuriem 44 uzturas intensīvās aprūpes nodaļā.

Lasi vēl

Komentāri (85)

  • -1
    Anželika Jurševica 30.03.2021, 13:14:53

    sranskis...
    Es jau vairāk kā desmit gadi esmu ventspilniece. Te izauga mani bērni, te aug mani mazbērni ... Tā ir mana pilsēta, man ļoti sirdij tuva .. ... ... :)

    Jūsu attieksme ir ļoti necienīga, kā vīrietim, kurš slēpjas zem segvārda...

    ...Mana stingra nostāja šajā jautājumā - cilvēki, kas ir strādājuši un maksājuši nodokļus, šis sociālais pakalpojums jābūt segts no nodokļu maksātāju naudas jeb pašvaldības līdzfinansējums !

    Tā tas ir gan dažviet Latvijā, gan Somijā, Zviedrijā u.c.

  • -10
    sranskis 30.03.2021, 13:47:10

    Kurš te runā par cieņu? Priekšvēlēšanu kampaņa un cieņa ir divas nesalīdzināmas kategorijas! Vai Jūs pati runājat ar cieņu par pilsētu, kur pašlaik dzīvojat? Neizskatās!

  • -7
    Arnis Junge 31.03.2021, 14:45:37

    Nu paga, paga! Cilvēki dzīves laikā strādā dažādās pašvaldībās, un viņu nodokļu naudiņa pārsvarā aiziet valstij. Valstij jārūpējas par saviem valstspiederīgajiem. Tas, ka jūs reizi četros gados atdzimstat ar savām idejām par to, cik pašvaldība ir slikta, jo vajadzētu visiem visu bez maksas , tas ir necienīgi, necilvēcīgi un absurdi! Valstij būtu jāsakārto normāla pensiju sistēma, lai cilvēki vecumdienās var dzīvot, ne eksistēt. Jāsakārto atbalsta sistēma kā rūpēties par senioriem. Ja valsts to vēlas deliģēt pašvaldībām, tad ir jābūt arī atbilstošam finansējumam no valsts, nevis kā tas ir pēdējos gadus - palielina pašvaldību funkcijas, atbildības un izdevumus, bet samazina budžetu. Un tad pašvaldībai nākas atteikties un atcelt dažādus atbalstus un pabalstus savas pašvaldības iedzīvotājiem.
    Nav jau tas pašvaldības maks nekāda Mērijas Popinsas soma!

  • -1
    Latvija pāri visām! 30.03.2021, 13:59:41

    Tam gan piekrītu, ka uzturēšanos "Selgā" vajadzētu 100% finansēt no pašvaldības līdzekļiem.
    Citādi tur ir pazemojoša procedūra - tuviniekiem jāuzrāda savi ienākumi un viss, kas virs nelielas summas,
    kas drīkstot būt uz katru ģimenes locekli, tiek atvilkts,
    lai piemaksātu "Selgai". Kas pie tam nav privāts pansionāts.
    Rezultātā atkal interese saņemt aploksnē.

  • -1
    Latvija pāri visām! 30.03.2021, 14:07:13

    Piemēram, cilvēks saņem daudz maz normālu aldziņu priekš V-pils,
    bet ja viņam nav liela ģimene un ir spiests nespējīgus vecīšus mudināt dzīvot pansionātā, kaut vai tāpēc lai varētu strādāt, viņš paliek ar pārsimt eiro ienākumu un lauvas tiesu paņem Selga.
    Protams, viņam ir interese ka oficiāli uzrakstīta mazāka alga lai varētu savilkt galus kopā.

  • -5
    Arnis Junge 31.03.2021, 14:49:51

    Šādas lietas ir jākārto valsts līmenī. Pret cilvēkiem ir jāizturas cilvēcīgi, un jānodrošina cilvēcīgi apstākļi. Jūsu piemērs, ka lai strādātu, jāmeklē vieta, kur par vecīsiem varēs parūpēties.. Līdzīgi ir ja ģimenē ir bērns ar īpašām vajadzībām un tas nevar apmeklēt ikdienas dārziņu..vai to pašu cimdiņu.. Par to arī pašvaldībai jārūpējas.. Bet ne visas pašvaldības to var un nebūtu jāvar. Valstij būtu jāsakārto lietas tā, lai cilvēki var cilvēciski dzīvot un rūpēties par tiem, kam to vajag, vai uzticēt to kādam, kas to var un māk! Tas nav pilsētas līmeņa jautājums, tā ir valsts mēroga problēma!

  • 0
    Anželika Jurševica 30.03.2021, 14:36:16

    sranskis

    Ventspils nav Lembergs un viņa vadītā partija... ☺️
    Ventspils ir ventspilnieki , pirmkārt.. ☺️
    Un, ja runā par cieņu, tad, protams, Lembergu es necienu !

    Manos komentāros ir tas, kas varētu uzlabot ventspilnieku dzīvi. Vai tad slikti būtu senioriem, kas dzīvo pansionātā saņemtu pašvaldības līdzfinansējumu un netērētu tam savu vienīgo pensiju ?

  • -8
    sranskis 30.03.2021, 14:42:30

    Un par ko lai cienītu Jūs, Jūsu pašreizējo vīru, Jūsu partijas līderus?

  • -6
    domāju 30.03.2021, 14:56:40

    nu tad jau visi gribēs dzīvot pansionātā: pensijas uz rokas , 4 x dienā ēdina, medmāsa un masiere utt utml un galvenais, ne par ko nav jāmaksā, ne par zālēm, ne komunālie, ne par ēdienu ... komunisms vai paradīze ..

  • -1
    Vadims Kevrelis 30.03.2021, 15:07:25

    Sranskim: Beidz kasīties ,aizej labāk paskrien, pietupies, atspiedies pakačā presīti varbūt pēc tā visa pasmaidīsi un neviens jau tev neliek kādu cienīt. Ja pats necieni sevi tad arī tevi neviens necienīs.

  • -9
    sranskis 30.03.2021, 15:38:47

    Palīgskolu beidzēju padomi ir ļoti vērti!

  • -8
    Zelma69 30.03.2021, 15:32:17

    Anželika, cik viegli ir vētru sacelt, kad tas ir izdevīgi. Tas, ka katru gadu pensijai indeksējoties dome pielemj labvēlīgus lēmumus, lai pensionāriem nepasliktinātu situāciju, tad Jūs klusējat.

  • 0
    Anželika Jurševica 30.03.2021, 16:22:52

    ... Šajā jautājumā pašvaldības līmenī noteikti vētra jāceļ, jo var saimniekot un rūpēties par ventspilniekiem senioriem arī savādāk.
    Es ceru, ka jūs neaizvainoju ar to...

    Kas attiecas par pensiju indeksāciju, tad.. pirmkārt, būtu jāsāk ar likumdošanu... Man ļoti tuvas atkal mūsu kaimiņu, skandināvu likumdošanas modeļi šajā jautājumā...

  • -5
    Arnis Junge 31.03.2021, 14:53:19

    Un atkal, pašvaldība dara labi, bet tas jums nepatīk, to skaļi nepateiksiet, tad tas tomēr valstij un likumos jāmaina, bet kad kaut ko gribas pārmest, tad esat pirmā bļāvēja, ka visa atbildība pašvaldībai. Ļoti divkosīgi!

  • -1
    Vadims Kevrelis 30.03.2021, 15:48:51

    Sranski ,tu par savu palīgskolu?.

  • -10
    sranskis 30.03.2021, 16:00:04

    Par tavu palīgskolu, par tavu!

  • -1
    Vadims Kevrelis 30.03.2021, 16:22:21

    Nu tad priecājies par manu palīgskolu.

  • 0
    SolvitaP 31.03.2021, 16:53:49

    ?

  • 0
    Egils Kraulers 30.03.2021, 16:23:21

    Tās ir pašvaldības funkcijas, ar to nav jāplātās!

  • -6
    Arnis Junge 31.03.2021, 14:55:00

    Pašvaldības funkcijas nav indeksēt pabalstu sistēmu atbilstoši izmaiņām ienākumu līmeņos. Tā ir pašvaldības labā griba, lai palīdzētu iedzīvotājiem!

  • -2
    Latvija pāri visām! 30.03.2021, 18:21:22

    domāju, a' tev žēl, ko, ka dažs vismaz vecumdienās normāli padzīvotu?
    Un ilgi jau viņi to nebaudītu, tagad vecīši galīgi čābīgi palikuši, rijot kvantumiem zāles..

  • 0
    Blumberga 30.03.2021, 19:17:31

    Šis temats Ventspilij ir ļoti smags, un kādam šīs ieilgušās problēmas būs jārisina. Esošai koalīcijai diez vai. Ir ļoti labi, ka pilsēta attīstās, bet jābūt kādam līdzsvaram starp dārgām neefektīvām ēkām un cilvēku dzīves kvalitātes un labklājības uzlabošanos. Kāds zināms komentētājs Junge minēja, ka jumts virs galvas ir, cilvēks ir paēdis, pa lielam, ko vairāk vajag?! Tiešām?! Kā dzīvniekam? Vai viņš zina, kādu atbalstu šobrīd maznodrošinātie saņem apkures sezonā malkas iegādei? Cik maksā viena malkas krava un cik malkas ir nepieciešams vienai sezonai? Un cik koncertus, teātra izrādes maznodrošinātas ģimenes ar bērniem var apmeklēt? Ir zemiski noniecināt savus līdzcilvēkus.

  • -13
    sranskis 30.03.2021, 19:58:14

    Vēl viena JēKāPiste iedziedājās!

  • -9
    Arnis Junge 31.03.2021, 14:59:22

    Noteikti vairāk kā citu pilsētu un novadu bērni un vidējie iedzīvotāji, jo pirmām kārtām uz pilsētu brauc valsts un pat pasaules mēroga izrādes, uzvedumi, balets, opera. Notiek starptautiski festivāli. Ir augsta līmeņa koncerti koncertzāle arī bez maksas. Otrām kārtām - ir dotācijas, kas biļešu cenu padara ļoti pieejamu! Trešām kārtām - tiek organizēti skolēnu apmeklējumi uz izrādēm un koncertiem un summas ir ļoti pieejamas, un daļa pat bez maksas!
    Tas viss, protams, ārpus kovida!

  • -9
    Latvija pāri visām! 30.03.2021, 23:52:13

    Un cik koncertus, teātra izrādes maznodrošinātas ģimenes ar bērniem var apmeklēt
    ----
    Necik, tāpat kā visi citi, pateicoties arī JKP kovid teroristiem.

  • -1
    Juris Orinskis 31.03.2021, 09:20:14

    Sranka kundze - Rēzeknē ir uzbūvēta visskaistākā koncertzāle Latvijā, attiecīgi un gaumīgi iekārtojot pieguļošo teritoriju. Rēzeknes augstskola ir simts reizes gaumīgāka un skaistāka, kā Ventspilī septiņpadsmit stilos salipinātā augstskolas parodija.

  • -12
    sranskis 31.03.2021, 09:33:53

    Tad brauc uz savu Rēzekni un te nemaitā gaisu! Un Jurševicu paķer līdz, lai apskatās savas bijušās mājas!

  • -8
    Arnis Junge 31.03.2021, 15:04:40

    Vispār necik Jums nepiekritīšu, jo Ventspilī ir ne tikai ļoti skaista, gaumīga, moderna un funkcionāla koncertzāle, bet tajā ir arī profesionāla mūzikas vidusskola, kas dod iespēju tās audzēkņiem spēlēt arī uz lielās skatuves un satikt augsta līmeņa profesionālus māksliniekus savā ikdienā un mācīties no tiem!
    Arī Augstskola Ventspilī ir moderna, kas svarīgākais - tajā mācoties var iegūt zināšanas, kuras patiešām noderēs darbā, jo programmas tiek veidotas atbilstoši uzņēmumu pieprasījumam pēc speciālistiem! Ēka - tā ir viena ēka, studenti ērti var nokļūt visās Augstskolas daļās gan pa iekštelpām, gan āru..

  • -1
    SolvitaP 31.03.2021, 15:31:35

    Andželīna iesaka labu priekšlikumu. Lai Ventspils dome sedz pansionāta iemītnieku izmaksas līdz konkrētai summai. Kur problēma? Jūs to negribāt, vai domājat, ka nekad nekļūst veci?
    Citas pašvaldības to var, mūsu izslavētā Ventspils to nevar vai liekas, ka patreizējā lembergkliķe to vienkārši negrib, jo nav personīgā labuma?

  • -4
    Arnis Junge 01.04.2021, 13:02:53

    Ierosinājums pēc būtības jau nav slikts, bet kur ir viņas ierosinājums, kur tam ņemt naudiņu?! Kādu pabalstu atcelt, lai to nosegtu? Lai viņa pasaka, kam atņemt naudu, lai to nodrošinātu! Sportam? Izglītībai? Citiem sociālās palīdzības jautājumiem!?

  • -1
    Ēriks Leimanis 31.03.2021, 17:23:07

    Štrunts par Selgu un senioriem, galvenais ka nepietrūktu naudas priekš bruģīša un gotiņām.

  • -2
    Juris Orinskis 31.03.2021, 20:21:40

    Junges kungs, pjautājiet mūzikas skolotājām, cik piemēroti ir tie stūrīši Ventspils koncertzālē mūzikas klasēm. Tad nevajadzēs liet. Skaistā reklāma nemaz tik skaista dzīvē nav. Un Ļoti nepraktiskas tās telpiņas.

  • -6
    Arnis Junge 01.04.2021, 13:01:03

    Kā reiz esmu runājis ar vairākiem, un neviens neko sliktu nav minējis!

  • -12
    Kļumpats 31.03.2021, 22:07:20

    Tāds mērens deja vu - pirms četriem gadiem te komentāri arī bija pilni ar rūpēm pārņemtiem ventspilnieku aizstāvjiem, kas bija pārliecināti, ka zina un prot labāk, ka tā brīža dome nespēj ne ar ko tik galā, ka viņi gan zina un gatavi likt savas zināšanas lietā, protams, strādāt ventspilnieku interesēs. Arī te komentāros var atrast šo glābēju vārdus, Jūnija otrajā pusē entuziasms, zināšanas un vēlme tās likt lietā gan pazuda, turklāt tas aizdomīgi sakrita ar vēlēšanu rezultāta izziņošanu. Laikam jau jāsaprot, ka tagad zaudējuma rūgtums beidzot pārdzīvots, depresija pārvarēta un atkal spēks kaulos. Traki, ka tik ļoti tos +/- pārdzīvo, ka 4 gadus nevar padarboties nabaga ventspilnieku labā :(

  • -1
    SolvitaP 01.04.2021, 07:36:19

    Pēteri, vai Tev nepatīk, ka cilvēki, kuri pārzin šo jomu, paši ieguvuši pieredzi, ir attiecīgās zināšanas, ka viņi uzlabos sociālo sfēru Ventspilī?

  • -1
    B. Jurševics 01.04.2021, 09:57:29

    Jums var nepatikt konkrēti cilvēki, mēs tai skaitā, bet tādēļ nevajag izplatīt dezinformāciju.
    Mums Ventspils JKP varbūt var pārmest panākumus citās jomās, ka par maz esam bijuši aktīvi, bet sociālajā sfērā ir strādāts visus četrus gadus:
    *Anželika personīgi tikās Ventspilī ar Labklājības ministri un tika sagatavoti priekšlikumi vienotas sociālo pakalpojumu obligātās "paketes" ieviešanai visā Latvijā. Šobrīd šis jautājums jau nodots Saeimai izvērtēšanai,
    *Anželīna vairākus gadus bija arī JKP sociālo jautājumu komisijā, kur tika sagatavoti un šobrīd jau apstiprināti jaunie sociālie pabalsti daudzbērnu ģimenēm,
    *esam bez īpaša skaļuma rosinājuši Ventspils domei ieviest reālu "mājas aprūpes" pakalpojumu,
    *ir veikta sociālo pakalpojumu klāst, kvalitātes un izmaksu salīdzinājums ar citām Latvijas pilsētām, tādēļ mums ir vēl daudz priekšlikumu, kuri tiks iesniegti jaunajām domes sasaukuma,
    *ir personīgi palīdzēts vairākiem ventspilniekiem.
    Par šādām lietām jau VB neraksta.

  • -5
    sranskis 01.04.2021, 11:10:47

    Kas ir Anželīna?

  • -4
    Kļumpats 01.04.2021, 12:56:51

    Bruno, es jau kaut kad izteicos par to, ka simpātiski šajā jomā darbojāties, bet atkal - ir priekšlikumi, iesniegsim jaunajam sasaukumam. Arī tad, ja to sasauks bez jums? Par katru palīdzību, protams, nav jāplātās, ir lieliski, ka tāda vispār ir, bet mulsina tā vēlme iesaistīties, tikai esot pie varas...

  • -7
    Arnis Junge 01.04.2021, 12:59:49

    Bruncim grūti ar sievas vārda pareizrakstību, o-oo! Labs sākums vai arī veids, kā vēlāk teikts, ka tas nebija par viņu!
    Šo abu pēkšņi saāsināto aktivitāti ir pamanījuši visi, un varat taisnoties cik vēlaties, bet attaisnojuma tam, ka simulējat darbību reizi četros gados pirms vēlēšanām - tam attaisnojumu nav. Ventspilnieki nav dumji, ventspilnieki var un māk izvērtēt paveikti un ieguldīto, kā arī paskatīties uz atpakaļu vai ir kaut kas darīts no tā, ko solījāties pirms gadiem četriem!

  • -3
    Anželika Jurševica 31.03.2021, 23:08:43

    Pēteris Neimanis

    Tā nu gan gluži nav, kā jūs rakstat savā komentārā...

    Visus šos četrus gadus esam cīnījušies par noteiktiem sociāliem pakalpojumiem, piemēram, par Mājas aprūpes pakalpojuma ieviešanu Ventspilī. Esam divas reizes rakstījuši savus priekšlikumus Ventspils domei, arī A.Lembergam. Ja no Ventspils domes kādu atbildi saņēmām, tad no Lemberga - bij' ignorēšana un klusums...

    Esam palīdzējuši arī tiem ventspilniekiem, kas vērsās pie mums pēc palīdzības risināt dažādus sociālos jautājumus. Piemēram, kāda slavena mūziķa, kurš pēc traģiska negadījuma kļuva invalīds, ģimenei. Šī mūziķa sieviņa pat publicēja pateicības vēstuli mums FB...
    Un tādi ir vairāki gadījumi ...

    To visu darījām neesot par deputātiem, vienkārši - no sirds...

    Pēteri, ir lietas, ko dara ne jau naudas vai slavas dēļ, bet tāpēc, ka vēlies no sirds, lai cilvēkiem ir labāk...

    Man ļoti žēl, ka jūs apzināti cenšaties mūs nomelnot, rakstīt par to, ko patiesībā pat nezinat - kā ir

  • -6
    Kļumpats 01.04.2021, 11:20:54

    Vienīgais, ko es apzināti cenšos, ir atgādināt salīdzinoši neseno vēsturi. Un tā bija tieši tāda, kā es to aprakstu. Jūs taču neapgalvosiet, ka visu šo laiku bijāt aktīva ventasbalss.lv komentētāja, bet pašreizējā aktivitāte saistīta tikai ar to pašu rūpi par pilsētu un tās iedzīvotājiem? :)

  • -10
    lasma 2 01.04.2021, 11:06:48

    Cienījamā Anželika Jurševica, kāpēc mānāt Ventspils tautu, jūs esat ielikusi citu pansionātu maksas, bet mīļo cilvēciņ, vai jūs apskatījāt ka esat ielikusi salīdzinājumu ar 2015 gada izmaksām, es pārskatīju un patreiz tās ir augušas uz pus lielākas, un visās pašvaldībās ir pansionātos ir jāpiemaksā, jūs vēlaties būt domes deputāte, tad vai jūs varat tā mānīties un dot cilvēkiem nepatiesu informāciju. Kas notiks ja tiksiet domē, ja tagad melojat. Es par jums noteikti ne..

  • -1
    Anželika Jurševica 01.04.2021, 12:22:05

    Esmu arī savā FB profilā ievietojusi rakstu par panionātiem Latvijā salīdzinošo aspektu, par tām pašvaldībām, kas līdzfinansē un tādējādi atbalsta savu senioru. Ventspils uz šo brīdi NAV to skaitā, bet es ļoti ceru, ka BŪS .

    Pirms liku šo rakstu sazinājos un aprunājos ar vairākiem mūsu valsts panionātiem, to atbildīgām personām. Patiesībā ļoti saturīgas šīs sarunas sanāca.

    ... Par tiem darbiem...
    Kāds sev piedēvē varoņa, svētmocekļa un vēl nezin kādus nopelnus, pats klusībā apzogot savu pašvaldību. Ir tādi, kas visu to grēcīgā savā dabā atbalsta...

    Kāds klusi strādā savā nozarē, bet no sirds . Un viņam skaļums un spozme nav vajadzīga..Un tas ir lieluski , ja kāds savu pieredzi vēlas nodot tautas labklājībai.

    Jūsu komentārs..stils, kā rakstat, man atgādina Emmas V. :) Es jūs saprotu.

    Jūs mani nosodat ne jau par to, ko daru un spēju darīt, bet par to, ka atklāti neatzīstu noziegumus, neklanos tā kungiem, bet dzīvoju ar savu stingru mugurkaulu ...

  • -8
    lasma 2 01.04.2021, 11:11:08

    Pilnīgi piekrītu Neimanim, pirms četriem gadiem , abi šie pārstāvi rāvās pa soc jautājumiem, bet visus šos gadus nevienu nemanīju, nāk vēlēšanas tā atkal mētā melus.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: