Saeima nodod komisijām Satversmes grozījuma projektu par ģimenes jēdziena izpratni
Saeima šodien izskatīšanai parlamenta komisijās nodeva nacionālās apvienības "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK (NA) iesniegtos grozījumus Satversmē, kas paredz labot Satversmes 110.pantu, konstitucionāli nostiprinot sievietes un vīrieša veidotas ģimenes jēdzienu.
Par grozījumu nodošanu komisijai nobalsoja 47 deputāti, pret - 25 deputāti.
Deputāts Jānis Iesalnieks (NA) pauda, ka Satversmes tiesa saistībā ar spriedumu par ģimene pabalstiem esot pārkāpusi savas pilnvaras, kā arī lēmusi pretēji likumdevēja gribai. Iesalnieks", pamatojot NA iesniegtos grozījumus, atsaucās uz "sabiedrībā vispārēji akceptētu ģimenes modeli".
"Nevar pārrullēt pāri sabiedrības vairākuma viedoklim un ieviest svešas paražas un tikumus," teica deputāts.
"Attīstībai/Par!" Saeimas frakcijas priekšsēdētāja Marija Golubeva akcentēja, ka NA piedāvātie grozījumi ir mēģinājums šķirot ģimenes pareizajās un nepareizās, tas ir aicinājums uz diskrimināciju. Kādu ģimeņu iedalīšana zemākā šķirā ir pretrunā cilvēka cieņai un demokrātiskas valsts vērtībām, akcentēja politiķa.
Šādu izmaiņu pieņemšanas gadījumā valsts attālinātos no tiem iedzīvotājiem, kuri ar šiem grozījumiem tiks atzīti par nepareizām ģimenēm, uzsvēra Golubeva, norādot, ka cilvēka cieņa ir Rietumu civilizācijas pamats. Tā vietā, lai īstenotu cilvēkmīlestības principus, ar rosinātajiem grozījumiem sabiedrībā tiek ienests tā saucamais "kultūrkarš", kas neļauj cilvēkiem sadarboties, lai gan Latvijai ir svarīgs katrs iedzīvotājs, pauda AP frakcijas vadītājs. Atbalsts šīm izmaiņām ir ņirgāšanās par demokrātiskas valsts principiem un aicinu tos noraidīt, uzsvēra deputāte.
Piedāvātās izmaiņas izsaukušas pretrunīgu reakciju sabiedrībā, daļai konservatīvi noskaņoto paužot tām atbalstu, bet daļa liberālo uzskatu pārstāvju šos grozījumus asi kritizē.
NA ieskatā valsts pamatlikumā nepieciešams skaidrāk definēt ģimenes jēdzienu. Šāda vajadzība, viņuprāt, radusies pēc Satversmes tiesas 12.novembrī pasludinātā sprieduma, kas ģimenes jēdzienā ietver arī "viendzimuma partneru ģimenes" un nosaka valstij "pienākumu aizsargāt un atbalstīt" tās. Partija uzskata, ka tas ir "patvaļīgs ģimenes jēdziena skaidrojums, kas neatbilst ne likumdevēja gribai, kas izteikta Satversmes 110.panta esošajā redakcijā, ne Latvijas sabiedrības izpratnei par to, kas ir ģimene".
"Latvija ir demokrātiska valsts ar uzskatu daudzveidību un cieņu pret ikvienu tās pilsoni. Taču vienlaikus pastāv vērtības, kas gadu simtiem mūsu tautai un tās kultūrai bijušas īpaši tuvas un pat svētas. Viena no šīm vērtībām ir arī izpratne par ģimeni, kuras pamatu veido tēvs un māte - vīrietis un sieviete -, un viņu bērni. Līdz šim šāda izpratne šķita pašsaprotama, taču ar Satversmes tiesas lēmumu tas tiek ir apšaubīts," norādīja NA līderis Raivis Dzintars. Viņaprāt, lai neturpinātos dažādas Satversmes 110.panta interpretācijas, ģimenes jēdziens ir jāapraksta detalizētāk jau Satversmē un jāpadara maksimāli skaidrs un nepārprotams.
Iesniegtajā likumprojektā rosināts Satversmes 110.pantā noteikt, ka valsts aizsargā un atbalsta laulību - savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, kas balstīta laulībā, asinsradniecībā vai adopcijā, vecāku un bērna tiesības, ieskaitot tiesības augt ģimenē, kuras pamatu veido māte (sieviete) un tēvs (vīrietis), kā arī valsts īpaši palīdz bērniem invalīdiem, bērniem, kas palikuši bez vecāku gādības vai cietuši no varmācības.














Komentāri (26)
..un konservatīvajiem viens no pamatlikumiem ir nelīst citu dzīvès
ne,
tagadējie laiki daudz kur ir vēl padumjāki nekā padomju laiki,
vnk padomju laikos dzīvojošiem un stulbu ideoloģiju pieredzējušiem cilvēkiem ir lielāka imunitāte pret šodienas ideoloģijām,
ar kurām masē smadzenes naīvajiem stulbeņiem.
Tas, ko mums piedāvā un aktīvi uzspiež šodien,
ir neokomunistiskas KREISO idejas.
Var redzēt ka joliņs kā jau pilnīgs joliņš no Bībeles nezina ne būs, ne bē.
Jēzus audžutēvs ir Jāzeps.
Kas ir tradicionāla ģimene? Kā bībelē, kur marija ir vientuļā māte?
Acīmredzot LV būs iestrēgusi viduslaikos kamēr padumjo laiku paaudzes nebūs izmirušas, kauns dzīvot sabiedrībā, kas ciniski noliek savus tautiešus
Peredasti nav mūsu tautieši!
Ja gp atkal iečiepstējās,
značit pareizi man viss uzrakstīts...
Katrai lietai un cilvēkam jābūt ar robežām. Arī ģimenes un laulības jēdzienam neizbēgami ir robežas.
Tā tik joliņ un pīses ir fraieri bez robežām,
jeb svešvārdā transhumānisti, blina.
Pareizi saki - robežām. Katram ir tiesības dzīvot ģimenē un katram ir tiesības būt aizsargātam. Un tava šaurā troļļa pāris sakaltušo neironu novilktā robeža nevar un nedrīkst būtiski ietekmēt neviena dzīvi un tiesības uz ģimeni. Tā kā staigā tālāk. Meklē labāk kādu citu tēmu, kurā izvemties par naudu. Vai varbūt aizej pasēdi Parādniekam klēpī un paraudi par savu sentimentu pēc padumjiem laikiem.
Tev nav nevienam jāpierāda cik ļoti aprobežots tu esi, tas visiem jau ir skaidrs
Un, galīgi nav saprotams, kāpēc pervertiem jāmērkaķojas pakaļ normālai laulībai starp vīrieti un sievieti?
Viņus taču varētu precināt veselu pritonu vienā reizē vai pat kariņlevits varētu apprecināt šo praidā uzreiz visu lgtb grupu...
Cik smuki tas būtu;-)
Zoofili un citi -fili arī vēlas nokārtot savas attiecības.
Kāpēc to ļaut tikai šiem pervertiem, bet ne visiem citiem?
Vēlas cilvēks Dzimtsarakstu nodaļā apprecēt LR vārdā savu mīļoto gumijas lelli vai sunīti, kāpēc viņam to liegt?
Un vajag ļaut ne tikai pervertiem.
Grib zagsā smuku ceremoniju,
lai juridiski nokārtotu savas attiecības ar tabureti vai mīļoto automašīnu, lai ir.
Tādas radošās iespējas paveras, ogogo.
Salīdzināji pimpi ar pirkstu, ir tāda lieta kā abpusēja piekrišana, kad divi pieauguši cilvēki piekrīt juridiski nostiprināt attiecības
Kazahstānas kultūrists Jurijs Toločko savā "Instagram" kontā nācis klajā ar šķietami neparastu paziņojumu par kāzām ar seksa lelli.
Tomēr atlēta "Instagram" sekotājiem šāda atklāsme nav nekas jauns, jo viņš regulāri publisko attēlus, kuros ir redzams kopā ar seksa lelli, kuru nodēvējis par Margo.
Pēc Toločko sacītā, viņš ar lelli iepazinies kādā bārā. Kultūrists viņu izglābis no kāda vīrieša, kurš pret lelli izturējies nepiedienīgi. Toločko savu mīļoto nosaucis par Margotu.
Kā jau minēts vīrietis regulāri publicē bildes kopā ar Margo no visdažādākajām dzīves situācijām. Bildinājumu savai "izredzētajai" Toločko izteica jau aizvadītā gada nogalē, tomēr, kā izteicies pats kultūrists, kāzas aizkavējušās pandēmija.
Toločko ceremonijai piegājis ar nopietnu attieksmi, jo piesaistījis arī kāzu aģentūru un profesionālus fotogrāfus.