8. maijā portāls Pietiek.com pārpublicējis Satiksmes ministra Tāļa Linkaita viedokli Latvijas dzelzceļa sistēma pārmaiņu priekšvakarā, ko ministrs paudis Latvijas dzelzceļnieku biedrības kongresā 30. martā.

Uzteicama ir ministra vēlme pilnveidot, modernizēt un sakārtot dzelzceļa pārvadājumu sistēmu, par prioritāti izvirzot cilvēku vajadzības, ja vien savā uzrunā ministrs spētu norobežoties no nepamatotu pārmetumu raidīšanas Ventspils virzienā, un šeit vietā būtu pieminēt faktu, ka arī Ventspilī dzīvo cilvēki – turklāt 38 tūkstoši.

Ironiski izsakoties par Ventspils dzelzceļa staciju, kas, kā norāda Linkaits “vientuļi stāv daiļi atrestaurēta visā savā krāšņumā, tikmēr [..] kauns skatīties uz kopš padomju laikiem neremontēto Daugavpils staciju”, ministrs pretnostata divas pilsētas ārpus Rīgas, vienlaikus tomēr akcentējot, ka, piemēram, infrastruktūras pieejamība jāuzlabo tieši nokļūšanai līdz peroniem Rīgas centrālajā stacijā.

Īsti nav saprotams, vai ministra Linkaita ieskatā pareizāk būtu bijis, ja tolaik – 2012./2013. gadā ierēdņi vien žēli noraudzītos uz sliktā tehniskā stāvoklī esošo Ventspils dzelzceļa staciju, un šodien mums šāda valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa nebūtu? Vai šobrīd valsts politika ir mainījusies – un kultūrvēsturisko vērtību saglabāšana vairs nav slavējama, bet nosodāma?

Tāpat nav saprotams, kādēļ Ventspils dzelzceļa stacijas restaurācija minama kā pretnostatījums jeb sliktais piemērs, ja tieši mūsdienīga un pieejama dzelzceļa nozare ir viena no ministra prioritātēm?

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: