Var saņemt pabalstu piegulošās teritorijas kopšanai
Vientuļajiem pensionāriem un vientuļajām personām ar invaliditāti, kuri veselības stāvokļa dēļ nespēj paši kopt nekustamajam īpašumam piegulošo publiskā lietošanā esošo teritoriju, ir iespēja saņemt Ventspils pilsētas pašvaldības finansiālo atbalstu.
2018. gada pašvaldības budžetā šim mērķim paredzēti 4025 eiro. Lai saņemtu pabalstu, palīdzības pieprasītājam Sociālajā dienestā ir jāuzrāda personu apliecinošs dokuments, jāuzraksta iesniegums, jāuzrāda īpašumā esošā zemes gabala plāna kopija, kā arī jāiesniedz ģimenes ārsta izziņa, kas apliecina, ka persona veselības stāvokļa dēļ nav spējīga kopt īpašumam piegulošo teritoriju. Personas, kuras pārvietošanās grūtību dēļ nevar ierasties Sociālajā dienestā, pabalsta nepieciešamību var pieteikt, zvanot pa tālruni 63601204. Šādos gadījumos Sociālā dienesta darbinieki apmeklē pabalsta pieprasītāju viņa dzīvesvietā, lai izvērtētu atbilstību pabalsta saņemšanai.
Pašvaldības sniegto ikmēneša pabalstu var saņemt, ņemot vērā šādus nosacījumus:
-
ja ienākumi pēdējo trīs mēnešu laikā nepārsniedz 315,14 eiro mēnesī (neskaitot piemaksu pie pensijas);
-
ja neviens no ģimenes locekļiem veselības stāvokļa dēļ nespēj kopt īpašumam piegulošo teritoriju;
-
ja ģimenes (personas) dzīvesvieta ir deklarēta nekustamajā īpašumā, kuram nepieciešama piegulošās teritorijas kopšana, un ja persona tajā dzīvo pastāvīgi;
-
ja nevienam no ģimenes locekļiem nav likumīgo apgādnieku (bērnu, mazbērnu), izņemot gadījumus:
- ja noteiktie likumīgie apgādnieki ir pensionāri vai invalīdi, kuri veselības stāvokļa dēļ nespēj kopt nekustamajam īpašumam piegulošo teritoriju;
- ja noteiktie likumīgie apgādnieki ir personas līdz 24 gadu vecumam, kuras turpina mācības klātienē vispārējās vai profesionālās izglītības iestādē, koledžā vai ir pilna laika klātienes studējošie augstskolā.
Nekustamajam īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas kopšanas pabalsta apmērs tiek noteikts saskaņā ar pakalpojuma sniedzēju, kas noslēdzis līgumu ar Sociālo dienestu.
Ventspils pilsētas Sociālais dienests izņēmuma gadījumos uz laiku līdz sešiem mēnešiem var piešķirt pabalstu arī personām, kuras neatbilst kādam no pabalsta saņemšanas nosacījumiem, bet kurām veselības stāvokļa dēļ nepieciešama nekustamajam īpašumam piegulošās teritorijas kopšana. Šādos gadījumos pabalsta pieprasītāja iesniegums tiek izskatīts Ventspils pilsētas domes Sociālo lietu komisijā.
Pagājušajā gadā pabalstu nekustamajam īpašumam piegulošās teritorijas uzkopšanai saņēmušas 13 ģimenes, pabalsta izmaksai izlietoti pašvaldības budžeta līdzekļi 3150 eiro apmērā.














Komentāri (61)
Informējam, ka norādītās ietves un lapu kaudzes ir pie privātīpašuma un to pieguļošo teritorija jāuztur kārtībā zemes īpašniekam. Arī pamestām mājām vai teritorijām, kuras netiek apdzīvotas, vienmēr ir savs īpašnieks. Pašvaldība regulāri uztur kārtībā tai piederošās teritorijas, slēdzot līgumus ar attiecīgiem pakalpojumu sniedzējiem.
Jums pašiem nevajag pabalstu, jo no teritorijas kura pieder pašvaldībai ,kopš rudens nav novākta viena lapu čupa kas uz ganibu ielas starp pionieru un riņķa ielu.
Interesanti, kas apkopj tās ietves gar personīgajām dzīvojamām mājām , kuras netiek apdzīvotas un Katoļu, Meža. Liepājas,Nikolaja.Liepu,Pils ielās tādu ir praktiski katra 4 māja.
Ja jau īpašums uzliek papildus pienākumu, tad jau tas ir īpašums ar apgrūtinājumu, par kura uzturēšanu jābūt paredzētiem atvieglojumiem nodokļu atlaižu vai citā veidā.
Redziet ir viena nianse - Būvniecības administratīvā inspekcija pieminēja Lietu Nr.2003-23-01(2003.gads), bet laiks iet uz priekšu, likumdošana pilnveidojas, valsts attīstās. Lieta atzina likuma „Par pašvaldībām ” 43. panta pirmās daļas 6.punktu par atbilstošu Latvijas Republikas Satversmes 91., 106. un 107. pantam.
Pēc tam parādījās lieta Nr. 2013-20-03, kur tomēr atzina, ka dažādu pašvaldību saistošie noteikumi ne vienmēr pareizi interpretē likumu „Par pašvaldībām” un pārkāpj Latvijas Republikas Satversmes105.pantu. Dīvaini, ka Ventspilī pašvaldība uzskata, ka tas nav viņu gadījums un, ierakstot savos noteikumos solījumu katram piešķirt sāls-smilts maisījuma maisu, var apiet šī Satversmes panta ievērošanu.
Par pašvaldības līdzdalības apjomu arī var apstrīdēt rakstīto Ventspils saistošajos noteikumos (pat sāls maisījumu ne visi saņem) jo likumā "Par pašvaldībām" ir rakstīts, ka ar pašvaldības teritorijas kopšanu saistītos izdevumus pilnībā jākompensē pašvaldībai. Mēs gatavi pildīt savu pienākumu tikai nodrošiniet to materiāli un finansiāli. Kareivis ari pilda savu pienākumu un aizstāv dzimteni, sanāk tā, ja rīkoties pēc Ventspils saistošiem noteikumiem, tad šauteni un munīciju viņam pašam jānopērk.
Un vispār, tad kāpēc nav noteikta norma, cik kvadrātmetri jātīra uz 1 īpašumu un lai pārējo tad tīra pašvaldība. Šeit ir runa par to, ka samērīguma princips vispār nav ievērots, kad vienam īpašniekam jātīra 1000kvm bet otram tikai 20kvm, nevienu absolūti neinteresē arī tas moments, ka zemes nodokli pašvaldībai (!!!) viņš samaksājis par savu zemes gabalu ari vairākas reizes lielāku. Kad īpašniekam lielāka pieguloša teritorija jākopj, tad sāls-smilts maisījums ātrāk beidzas, un papildus vairāk nedod. Vai pašvaldības līdzdalība šai pasākumā aprobežojas tikai ar sāls-smilts maisījuma izsniegšanu un kaut kādu mistisku 6m (sev - t.i. pašvaldībai piederošu) zālāju nopļaušanu? Par pārējās zāles pļaušanu jāmaksā mums un tā tālāk un tā joprojām.
Protams, mēs visi esam ieinteresēti, lai pilsēta būtu tīra un sakopta. Bet minētā atbilde ir ne visai korekta. Kurš materiāli un finansiāli nodrošina pienākumu izpildi? Likumā "Par pašvaldībām" ir noteikts, kurš materiāli un finansiāli nodrošina lēmuma izpildi. Kādēļ pensionāriem, bezdarbniekiem, cilvēkiem ar veselības problēmām, maznodrošinātajiem, daudzbērnu ģimenēm utt., kuri ikdienā skaita katru centu, jāiegulda savi līdzekļi pašvaldības teritorijas uzturēšanā? Nevajag maldināt cilvēkus; ja uzmanīgi izlasīsiet lietu Nr.2003-23-01, tad no tās izriet - ja nav konstatēta pašvaldības līdzdalība konkrētajā (katrā) gadījumā, tad ir pārkāpts Latvijas Republikas Satversmes 106.pants. Noteiktā 6m josla nav nekāda pašvaldības līdzdalība, jo vispār neskar lielāko daļu Ventspils iedzīvotāju (un šeit pašvaldība šmaucas, jo platību vairākos gadījumos nosaka nevis platums, bet garums gar sarkano līniju, un jebkurš, kuram īpašums atrodas divu ielu krustojumā, kopj ietves uz 2 ielām!!!).
Saskaņā ar likuma “Par pašvaldībām” 43.panta pirmās daļas 5. un 6. punktu pašvaldības dome ir tiesīga izdot saistošus noteikumus, paredzot administratīvo atbildību par to pārkāpšanu, ja tas nav paredzēts likumos, par namu un to teritoriju un būvju uzturēšanu, kā arī par sanitārās tīrības uzturēšanu un īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas (gājēju ietves, izņemot sabiedriskā transporta pieturvietas, grāvji, caurtekas vai zālāji līdz brauktuves malai) kopšanu.
Saistībā ar piespiedu darbu, paskaidrojam, ka Latvijas Republikas Satversmes tiesa 2004.gada 21.maijā lietā Nr. Nr.2003-23-01 secinājusi, ka īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas uzkopšana uzskatāma nevis par piespiedu darbu, bet gan par pienākumu, ko uzliek īpašums, un tas nav pretrunā ar Latvijas Republikas Satversmes 106.pantu.
BAI pateicas visiem īpašumu īpašniekiem par pilsētvides uzturēšanu kārtībā, radot patīkamu Ventspils pilsētvidi tās iedzīvotājiem.
Piemēram, ziemas periodā pašvaldība nodrošina kaisāmā materiāla smilts/sāls maisījuma piegādi bez maksas katram nekustamā īpašuma īpašniekam/valdītājam/lietotājam 100kg apjomā, ja to īpašums robežojas ar ietvi, pašvaldība nodrošina zāliena pļaušanu apstādījuma daļai ielas sarkano līniju robežās, kas pārsniedz 6m platumu, sagrābto un maisos salikto lapu centralizētu savākšanu, pieņem bez samaksas piegulošo teritoriju zālienu atliekas u.c. Atsevišķos gadījumos Ventspils Sociālais dienests, sociālās palīdzības ietvaros nodrošina atvieglojumus īpašumam piegulošās publiskā lietošanā esošās teritorijas kopšanai, līdz ar ko tiek nodrošināta pašvaldības līdzdalība pilsētvides uzturēšanā.