Līdz 25. novembrim teātra nama ''Jūras vārti'' Mazajā izstāžu zālē skatāma mākslinieces Ievas Nagliņas personālizstāde ''Saturs''.

Izstādē aplūkojamie darbi radīti dažādos laika periodos. Pats vecākais no tiem - kolāža ''Pieteikšanās'', tapusi 1999. gadā un iezīmē turpmāko autores pievēršanos šai un citām mākslas tehnikām. Savukārt ideja par izstādes nosaukumu radusies, pateicoties citai 2019. gadā tapušai kolāžai ''Saturs''. Abi minētie mākslas darbi tiek eksponēti pirmo reizi.

''Jūras vārtos'' izvietoto ekspozīciju veido vairāki mākslas darbu cikli. Plenērā Mālpilī 2014. gada vasarā tapušā cikla ''Kvadrātdialogs'' kompozīcija galvenokārt būvēta no koka detaļām, dažviet reljefam spēcīgi izraujoties no darba plaknes. Cikls ''Atmiņas par nākotni'' radīts 2019. gadā izstādei ''Vēstules no Latvijas'' Vitebskas Mākslas muzejā, Baltkrievijā un kopā ar darbu ''Home-B'' iezīmē mākslinieces pievēršanos burzīta papīra estētikai. Izstādē apskatāmās grāmatiņas ir no divu personālizstāžu cikla ''Latvietis praktiskais''. Katra no tām ir unikāls autordarbs vienā eksemplārā un vistuvāk atbilst artist book jeb mākslinieka grāmatas konceptam.

Izstādē redzamie jaunākie darbi - ''Dzīve uz saburzītas papīra lapas'', ''Cancel'' un ''No deadline'' - radīti pandēmijas laika pārdomu ietekmē. Autore spēlējas ar dažādām materialitātēm, faktūru kontrastiem un krāsu attiecībām, strādā ar abstraktām formām, mākslas darbos, bet jo īpaši kolāžās, dažkārt izpildījuma tehnikas apvienojot ar ready-made. Darbu vēstījums ir pastarpināts vai netiešs.

Mākslinice Ieva Nagliņa absolvējusi Latvijas Mākslas akadēmijas grafikas nodaļu. Strādā jauktos medijos. Ir veidojusi audiovizuālas performances. Strādā kā izstāžu kuratore Rīgas Porcelāna muzejā, darbojas biedrībā ''Grafikas kamera'' un vada raidījumu ''Subjektīvie mērījumi'' radio NABA.

Ieeja izstādē bez maksas. To var apmeklēt individuāli, uzrādot sadarbspējīgu Covid-19 sertifikātu, personu apliecinošu dokumentu, ievērojot 2 m distanci un lietojot mutes-deguna aizsegu.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: