Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāto kravu apmērs šogad pirmajos trijos mēnešos, salīdzinot ar 2023. gada attiecīgo periodu, Latvijā samazinājies par 8,1% jeb 1,628 miljoniem tonnu - līdz 18,491 miljonam tonnu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

2024. gada pirmajos trijos mēnešos salīdzinājumā ar 2023. gada pirmajiem trim mēnešiem kravu pārvadājumi samazinājās visos transporta veidos - gan pa dzelzceļu, gan arī auto un jūras transportu. Savukārt pa naftas produktu cauruļvadu transportēšana nenotika.

Ar autotransportu šogad pirmajā ceturksnī pārvadāja 15,406 miljonus tonnu kravu, par 2,2% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā.

Iekšzemē transportēja 11,558 miljonus tonnu kravu, par 3,9% mazāk nekā gadu iepriekš, bet starptautiskajos kravu pārvadājumos transportēja 3,848 miljonus tonnu kravu, kas ir par 3,3% vairāk.

No starptautiskajiem kravu pārvadājumiem eksporta kravu pārvadājumos pārvadāja 939 400 tonnu kravu, kas ir par 32% mazāk nekā pērn pirmajā ceturksnī, importa kravu pārvadājumi samazinājās par 4,8% un veidoja 795 400 tonnu, bet ārvalstīs pārvadāja 2,113 miljonus tonnu kravu, kas ir par 40,2% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā.

No kopējā ar autotransportu pārvadāto kravu apmēra 85,1% jeb 13,116 miljonus tonnu kravu transportēja komercpārvadājumos, kas salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu ir kritums par 2,8%.

Savukārt ar dzelzceļa transportu 2024. gada pirmajā ceturksnī pārvadāja 3,085 miljonus tonnu kravu, kas ir par 29,5% mazāk nekā 2023. gada pirmajā ceturksnī.

Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 402 400 tonnu kravu, kas salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem trim mēnešiem ir par 4,3% mazāk, bet starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos transportēja 2,683 miljonus tonnu kravu, kas ir samazinājums par 32,1%.

No starptautiskajiem dzelzceļa kravu pārvadājumiem eksporta pārvadājumos pārvadāja 461 800 tonnu kravu, kas ir par 61,8% jeb 2,6 reizes mazāk nekā 2023. gada pirmajā ceturksnī, importa pārvadājumos - 2,091 miljonu tonnu, kas ir samazinājums par 18,1%, bet tranzīta kravu pārvadājumos - 130 000 tonnu, kas ir par 32,5% mazāk.

Caur Latvijas ostām šogad pirmajos trijos mēnešos transportēja 2,216 miljonus tonnu kravu, kas ir par 32,5% mazāk nekā 2023. gada pirmajā ceturksnī.

Pa maģistrālo naftas produktu cauruļvadu naftas produktu transportēšana 2024. gada pirmajā ceturksnī nenotika.

2024. gada pirmajā ceturksnī no ostām nosūtīja un ostās saņēma 9,8 miljonus tonnu kravu, kas ir par 11,3% mazāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī. Kravu apgrozījums Rīgas ostā bija 4,7 miljoni tonnu, kas ir par 10,8% mazāk, Ventspils ostā - 2,3 miljoni tonnu, kas ir kritums par 25,2%, Liepājas ostā - divi miljoni tonnu, kas ir par 2,6% vairāk, bet mazajās ostās - 800 000 tonnu, kas ir par 9,8% vairāk.

No ostām nosūtīja 7,6 miljonus tonnu kravu, kas ir par 5,7% vairāk nekā 2023. gada pirmajā ceturksnī. Nosūtīto konteineru kravu apmērs pieauga par 37,6%, labības un labības produktu - par 28,9%, kokmateriālu - par 17,5%, bet šķeldas - par 56,8%. Savukārt ogļu nosūtīšana samazinājās par 54,2%, mobilo kravu - par 17,7%, bet naftas produktu - par 43%.

Ostās šogad pirmajā ceturksnī saņēma 2,2 miljonus tonnu kravu, kas ir par 42,7% mazāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī. Izkrauto konteineru kravu apmērs samazinājās par 25,6%, mobilo kravu - par 14,6%, bet naftas produktu - par 43,7%. Savukārt izkrautās rūdas apmērs pieauga par 39,8%.

Rīgas lidostā šogad pirmajā ceturksnī saņēma un no lidostas nosūtīja četrus tūkstošus tonnu kravu, kas ir par 13% mazāk nekā 2023. gada pirmajā ceturksnī.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: