Nesakārtoto attiecību dēļ starp naftas produktu pārkraušanas kompāniju Ventbunkers un kravu piegādātājiem – Krievijas naftas giganta Lukoil meitas kompāniju Litasko –paralizēta termināļa darbība un apgrūtināta Latvijas dzelzceļa darbība.

Lai atrisinātu problēmu, Ventbunkers nolēmis nofraktēt divus kuģus mazuta izsūknēšanai un uzglabāšanai ārzonā. Kamēr kompānija Litasko neizvedīs savu kravu no termināļa, mazuta kuģi, visticamāk, stāvēs reidā Ventspils ostā, pieļauj Ventbunkera preses dienesta pārstāvis Aivars Gobiņš.

Kopš pagājušā gada beigām uz Latvijas dzelzceļa sakrājušies vairāki tūkstoši vagoncisternu ar mazutu, kas paredzēti Ventbunkeram. Tomēr uzņēmums Ventbunkers nevar pieņemt cisternas, jo nav, kur noliet mazutu, – visi šīm vajadzībām paredzētie rezervuāri piepildīti līdz augšai. Patlaban terminālī tiek uzglabāti 120 000 tonnu mazuta.

Neizkrautie vagoni apgrūtina dzelzceļa darbību, traucējot uzņemt citas kravas un veikt manevrēšanas operācijas. Toskait Ventspils stacijas teritorijā atrodas aptuveni 1700 cisternu, Ventas Balsij pastāstīja Latvijas dzelzceļa (Ldz) sekretāre Antra Birzule.

Vēl vairāk problēmu ir kompānijai Ventbunkers. Gobiņš skaidro, ka vagonu dīkstāves katra diena rada kompānijai zaudējumus apmēram 100 tūkstošu dolāru apmērā. Tikai tā dēļ vien kompānijas zaudējumi jau pārsnieguši 1,1 miljonu latu. Papildu zaudējumus kompānija cietusi arī saistībā ar kuģu fraktēšanu. «Taču vislielākā problēma ir tā, ka praktiski apstājies bizness,» piebilda Gobiņš.

Vairāk lasi šodienas laikrakstā "Ventas Balss"!

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: