Ventspils valstspilsētas pašvaldība līdz 19. novembrim aicina iedzīvotājus izteikt viedokli par ieceri pārbūvēt Brīvības ielas un Sarkanmuižas dambja krustojumu par lokveida (apļveida) krustojumu, lai uzlabotu satiksmes drošību visiem satiksmes dalībniekiem.

Projekta ietvaros plānots palielināt stāvvietu skaitu, uzlabot gājēju drošību un nodrošināt ērtāku piekļuvi pirmsskolas izglītības iestādēm “Rūķītis” un “Saulīte”.

Iedzīvotāji aicināti piedalīties aptaujā aizpildot anketu: https://forms.gle/MGwXV1pm4P3zXkXu9

Tāpat izteikt viedokli var sniedzot komentāru pie šī raksta, vai sūtot viedokli uz e-pastu: [email protected] (anonīmas atsauksmes netiks ņemtas vērā.)

Lai uzklausītu iedzīvotājus un klātienē aprunātu šo ieceri, visi interesenti tiek aicināti uz tikšanos, kura notiks 13. novembrī plkst. 17.30, Ventspils domes ēkas 1. stāva zālē (Jūras ielā 36). Tās laikā tiks sniegta detalizēta informācija par plānoto ieceri.

Lasi vēl

Komentāri (33)

  • -2
    +Arājs 1488/2 Pirms 2 nedēļām

    Krustojumu var vispār likvidēt.Kā bija senāk.Tad vēl pastāvēja 6.ATU un "Baltmorgidrostroj"(kur tagad termināls).Visa technika kursēja pa Ļeņina (tagad Kuldīgas) ielas sākumu un Fernesta (tagad Lauku) ielu.Un neviena vaina!

  • -2
    codah Pirms 2 nedēļām

    Un tagad izdomājiet kaut ko arī ar brīvības/lāčplēša briesmīgo krustojumu.

  • 0
    aga Pirms 2 nedēļām

    Izskatās diezgan labi, bet negribu nekādus ātruma vaļņus. Pilsētas centrā ātruma vaļņi !!! Kurš ģēnijs šito izdomāja?! Tāpēc ir zīme ātrumam. Uzliekat kaut vai radarus, ja tik ļoti rūp. Tur teritorijai dārziņā ir žogs apkārt, un bērni pārvietojas arī citur pilsētas teritorijā. Nu vēl uzlieciet tureļus, kuri sašaus auto, kuri pārkāps ātrumu (sarkasms)

  • 0
    pia Pirms 2 nedēļām

    Jēga ātrumvaļņiem ir tikai nepārredzamās vietās, kā Saules/Riņķa krustojumā, visur citur jo mazāk, jo labāk. Ne visi brauc ar apvidus auto, kas domāti bezceļiem.

  • -1
    Piciš Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Kur tu redzi ātrumvaļņus projektā?

  • 0
    еs Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    https://www.ventspils.lv/app/uploads/2025/11/Sabiedribas_informesana_shema_page-0001-scaled.jpg

    "visu krustojumu veidojot kā nosacītu ātrumvalni" (+6cm)

  • -1
    edmundos Pirms 2 nedēļām

    Normāls projekts. Praktiska pieeja, protams par. Izbrīna fakts, ka velo parks netika bīdīts pa šo ceļu ar aptauju.
    Bonusā iesaku, vidus saliņā Martas P, Kristiānas(mau*a) statuju, lai mācās, kā jāliek projekti sabiedrības izvērtēšanai.

  • -1
    Lielais Kretīns Pirms 2 nedēļām

    Vairākas problēmas. Tas tomēr ir pilsētas galvenās ielas. Nafig tur ātruma vaļņi? Otrs, taka tiek samazināts joslu skaits, tad jebkurš kas gribēs noparkoties stāvvieta vai izbraukt no tās noblokes visu plūsmu. Rezultātā daudzi šoferi sāks vairāk izmantot jau tā noslogoto lielo prospektu un izejot no tā, brīvības ielas un lielā prospekta krustojuma, kur jau veidojas sastrēgumi.

  • 0
    Alberts koks Pirms 2 nedēļām

    Laba lieta, sen jau vajadzēja. Vai aptaujā var zināt arī kāds finansējuma avots ir plānots, un varbūt ir arī zināms finansējuma apjoms?

  • 0
    еs Pirms 2 nedēļām

    "Ventspils valstspilsētas pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) laika posmā no 05.11.2025. līdz 19.11.2025. (ieskaitot) organizē iedzīvotāju aptauju / viedokļu noskaidrošanu par ieceri pārbūvēt Sarkanmuižas dambja un Brīvības ielas krustojumu <...> pie nosacījuma, ka šīs ieceres realizācijai tiek piesaistīts Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 85% apmērā no kopējām projekta izmaksām."

    https://www.ventspils.lv/organizes-iedzivotaju-aptauju-viedoklu-noskaidrosanu-par-ieceri-parbuvet-sarkanmuizas-dambja-un-brivibas-ielas-krustojumu/

  • -1
    sranskis Pirms 2 nedēļām

    Par tiem ātruma vaļņiem piekrītu, ka lieki. Nav tie attālumi tik lieli, lai baisi ieskrietos. Lietuvā, kur tie populāri, lēnām jau sāk ārdīt nost. Klaipēdā lielajos apļos tādi vispār nav manīti.

  • -1
    TK Pirms 2 nedēļām

    Ideja laba, bet ātrumvaļņi pilnīgi lieki.

  • 0
    ventspilnieks 36,7 Pirms 2 nedēļām

    Tāds mazliet dīvains izskatās, dārziņlaikos būs jāpastāv. Toties izpaliks nesaprašanās, kad šobrīd no abām joslām brauc taisni un kreisai joslai jāpārkārtojas uz labo malu. Klasiskais aplis laikam izpaliek dēļ lielgabarīta.

    Valnis lieks, jo aplī iebrauc un riņķo pa vienu joslu. Varbūt tomēr var SD Nr6 mājas pusē arī izprojektēt līkumu jeb tur likt individuālu valni. Tā ir visintensīvākā brauktuve un palikusi nemainīga.
    Krustam jābūt pārredzamam. Atkal jau figurē krūmi un puķu kastes

  • 0
    sranskis Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Naktī visādi murdziņi rādījās šī projekta sakarā un lūk viens no tiem- pašlaik pie krustojuma no visām pusēm auto piebrauc pa divām joslām. Pēc projekta izskatās, ka aplī ieies viena. Līdz ar to jautājums- kur, kad un cikos veidosies pudeles kakls un kā autovadītāji to uztvers.

  • 0
    Pipars Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Labs jautājums.
    Šajā krustojumā 3 virzienos iebrauc pa 2 joslām,bet vienā virzienā pat pa 3 joslām.Ja tas viss tagad pāries 1 joslā,tad varētu veidoties ļoti lieli sastrēgumi,it sevišķi rīta un vakara sastregumstundās,kā arī kad auto no Brīvības ielas brauc no prāmja.
    Viens mazs satiksmes negadījumos aplī un satiksme ir bloķēta.

  • -1
    kretīns Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Nevajag taisīt šitādu "pornogrāfiju". Vajdzet tikai uzlabot luksafora skatamību,kuri atrodas krustojuma vidu,jo daži autovaditāji medz neievērot sarkano gaismu,tapēc tai krustojuma ir bijuši avārijas. Un būs palikts taisnas allejas skats. Un vel, proiektetais ir piemirs par negabarīta kravas izvešanu no termināla caur šo krustojumu.

  • 0
    Alberts koks Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Zaļo saliņu apļa vidū var taisīt daudz šaurāku lai lielgabarīta kravu pārvadātāji uz un no termināla var veiksmīgāk izsērfot šo posmu. Citādi parādīsies kārtējā krava un atkal būs jāpārtaisa.

  • 0
    Alberts koks Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Oi, pārskatijos ielas. Atsaucu savu komentāru un uzdodu jautājumu kā lielgabarīta kravas tiks tagad pārvadātas uz un no termināla? Vai kustība no termināla ir paredzēta pa citu ceļu?

  • 0
    ayk Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Bet tur tak ir norādīts posms negabarītiem, gaiši zilā krāsā...

  • 0
    Jānis Depše Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Lūdzu projekta ietvaros paredzēt stāvvietu atjaunošanu pie ēkas Sarkanmuižas dambis 24.
    Iepriekšējās Sarkanmuižas dambja rekonstrukcijas laikā stāvvietas tika likvidētas bez īpašnieku saskaņošanas, un tas būtiski pasliktināja dzīvojamās zonas piekļuvi un iedzīvotāju ikdienas ērtības.
    Tagad, plānojot krustojuma pārbūvi, būtu tikai loģiski un taisnīgi novērst iepriekš pieļauto kļūdu, atjaunojot šīs stāvvietas kā projekta sastāvdaļu.
    Lūdzu šo jautājumu iekļaut apspriešanas un projektēšanas darba kārtībā.

  • 0
    yolo Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Pēc šī piemēra, visu sarkanmuižas dambi var pārveidot uz vienas joslas ceļu katrā virzienā, palielinot zaļo zonu un autostāvvietu skaitu ceļmalās

  • 0
    Barons (Freiherr von) Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Tad vaidzet pārtaisit.Le tō Krustojum vairs nepastāvet.Ka te bij ekš pašš Pirmo Komentār rakstits.Le no Brīvib iel sākum uz Brīvib iel turpinajum varet aizsbraukt tig pa apkārtceļ.Un ne bus Problēm.Luksofōr ar vairs ne vaidzes.

  • 0
    еs Pirms 1 nedēļas, 6 dienām

    Jēdzīgs komentārs no Facebook:

    https://shorturl.at/XrOY0

  • 0
    sranskis Pirms 1 nedēļas, 4 dienām

    Ja grib ko jēdzīgu pateikt, tad tādi palagi nav jāraksta. Bet katram savi putni.

  • -1
    kretīns Pirms 1 nedēļas, 5 dienām

    Vai kāds ir ajzdomāies par ugunsdzēsēju un ātras palīdzibas transporta braukšanu pāri šiem ātrumvaļņiem un rotācijas apļiem? Cik ir manīts,tad viņi šķerso apli pie tilta pa taisno. Nu neiederas šis proekts vispāri!

  • 0
    Krišs, tas kurš Daugulis Pirms 1 nedēļas, 4 dienām

    Nevar izbraukt, tad jābrauc citur. Braucu tur jau vismaz 30 gadus un vienīgā problēma ir tikai tad, kad kāds/kāda mēģina apgriezties pretējā virzienā pret "spalvu"

  • 0
    Uģis Juris Pirms 1 nedēļas, 3 dienām

    Lúk šo es saprotu. Prasa iedzívotàju viedokli.
    Neesmu gan experts, bet pèc plàna izskatàs ka ielas caurplúde ríta stundàs bús diezgan švaka. Joslu skaita samazinàjums, slípàs stàvvietas un àtruma vaļņi šo vietu padarís par pudeles kaklu. Tagad jau ir korķis rītos kad ir ienácis pràmis.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: