Iespējams, nākamos desmit gadus ventspilniekiem vajadzēs braukt uz Rīgu un citām pilsētām ar Talsu autotransporta, nevis Ventspils reisa uzņēmuma autobusiem. Ventspilnieki iecerējuši apstrīdēt iepirkumu konkursa rezultātus, jo tajā Ventspils reiss neieguva valsts pasūtījumu strappilsētu pasažieru pārvadājumu veikšanai.

Sabiedrisko autotransporta pasažieru pārvadājumu no 2021. gada iepirkuma konkursā iesniegto piedāvājumu izvērtējums beidzās šā gada 18. maijā. Iepirkumu konkursu rīkoja Autotransporta direkcija. Konkursā tika iesniegti 40 piedāvājumi no 15 pretendentiem. Kā sola Autotransporta direkcija, konkursa rezultātā pasažieri saņems augstas kvalitātes pakalpojumus ar autobusiem, kas desmit gadu laikā nebūs vecāki par pieciem gadiem, nodrošinot vizuālo un audioinformāciju par tuvākajām autobusu pieturām, drošības jostas, bezvadu internetu, iespēju veikt bezskaidras naudas norēķinus, iegādājoties biļetes, bet katrā trešajā autobusā – pieejams arī veloturētājs. Autobusi kļūs pieejamāki cilvēkiem ar ierobežotām iespējām, bet 10% autobusu darbosies bez CO2 izmešiem apkārtējā vidē.

Ventspilniekiem, kas jau pieraduši gandrīz pie visām uzskaitītajām ērtībām, ko sniedz vietējais pārvadātājs Ventspils reiss, daudz svarīgāk ir tas, ka vietējais pārvadātājs ir izsvītrots no valsts pasūtījumu saņēmušo pretendentu sarakstā. Citiem vārdiem, pilnīgi iespējams, ka no nākamā gada ērtie Ventspils reisa autobusi vairs nevedīs pasažierus uz Rīgu un citos starppilsētu maršrutos. Konkursā lotē Ventspils uzvarēja Talsu uzņēmums AS Talsu autotransports. Tas pats uzņēmums uzvarēja arī lotē Talsi, Tukums. Autotransporta direkcija, argumentējot konkursa rezultātus, apliecina, ka iepirkumu komisija izvērtēja visus piedāvājumus, neatkarīgi no pretendentu politiskās, ekonomiskas vai kādas citas piederības un distancējoties no subjektīviem viedokļiem, iespaidiem vai emocijām.

Lotē Ventspils uz valsts pasūtījumu pretendēja trīs konkursa dalībnieki – SIA Sabiedriskais autobuss un AS Nordeka, AS Talsu autotransports, kā arī pašvaldības SIA Ventspils reiss. SIA Sabiedriskais autobuss un AS Nordeka tika izslēgti no dalības iepirkumā, jo viņu finanšu piedāvājumi neiekļāva visus izdevumus pasūtījuma izpildei. Divu atlikušo pretendentu konkursā Ventspils reiss piekāpās Talsu autotransportam: talsenieku piedāvājumu komisija novērtēja ar 98 punktiem, ventspilnieku piedāvājumu – ar 93,95 punktiem. Turklāt Ventspils reisa tehniskais piedāvājums saņēma maksimālo vērtējumu – 60 punktus, kas vien apliecina Ventspils autoparka aprīkojuma augsto tehnisko līmeni. Savukārt ventspilnieku finanšu piedāvājums tika novērtēts ar 33,95 punktiem, bet talsenieku finanšu piedāvājums – ar 40 punktiem. «AS Talsu autotransports ieguva vairāk punktu, piedāvājot zemāku pakalpojuma cenu,» skaidro Autotransporta direkcija.

Uzņēmums Ventspils reiss nepiekrīt konkursa rezultātiem un iecerējis tos apstrīdēt. Pagājušajā piektdienā valdes priekšsēdētājs Artūrs Lieģis informēja, ka uzņēmums ir pieprasījis konkursa piedāvājumu vērtēšanas protokolu. «Cīnīsimies līdz galam!» apsolīja Lieģis. Iepazinušies ar protokolu, Ventspils reiss izmantos savas tiesības apstrīdēt konkursa rezultātus Iepirkumu uzraudzības valsts birojā, bet, ja būs nepieciešams, cīnīsies par savām tiesībām uz valsts pasūtījumu arī tiesā. Lieģis uzskata, ka Ventspils reisa finanšu piedāvājums ir reāls prognožu griezumā uz nākamajiem 10 gadiem. Lai gan kurš var šodien precīzi prognozēt degvielas cenu un nodokļu politiku valstī pēc 10 gadiem! iesaucās uzņēmuma vadītājs.

Starppilsētu autobusu pārvadājumi veido apmēram pusi no visa pašvaldības uzņēmuma Ventspils reiss darbības apjoma. Uzņēmums nodrošina ar darbu 125 cilvēkus. Valsts pasūtījuma zaudējums var nopietni ietekmēt uzņēmuma finanšu stāvokli un arī darbiniekus, pieļauj Ventspils domes priekšsēdētāja vietnieks Didzis Ošenieks. Tomēr viņš nesteidz izdarīt pesimistiskas prognozes, uzskatot, ka iespējas veiksmīgi apstrīdēt konkursa rezultātus ir gana augstas. Salīdzinot ar pretendentiem citās lotēs, ventspilnieki piedāvāja zemāku pakalpojumu pašizmaksu, norāda Ošenieks. Pēc viņa rīcībā esošās informācijas, arī Talsu autotransporta piedāvājumā pakalpojumu izmaksas lotē Talsi, Tukums ir augstākas nekā lotē Ventspils, kas liek domāt par iespējamu cenu dempingu. Ošenieks tāpat norāda, ka Ventspils reisā šoferi saņem vienu no nozarē augstākajām algām. Samazināt pārvadājumu izmaksas var tikai uz autobusa vadītāju algu rēķina, pārliecināts Ošenieks. «Iespējams, pasažieru pārvadājumu pasūtītājs pieļauj, ka autobusu šoferiem var maksāt arī mazāk,» viņš saka.

Jāpiebilst, ka Ventspils reiss nacionālā līmenī ir neskaitāmu balvu un titulu ieguvējs kā drošākais autoparks un pasažieru pārvadātājs, draudzīgs uzņēmums ģimenei, apkārtējai videi u.c.

Lasi vēl

Komentāri (55)

  • -2
    T.Montāns 28.05.2020, 10:39:39

    Nevis Ventspils reisu izslēdza no pārvadājumiem, bet uzņēmums zaudēja iepirkuma konkursā! VR piedāvājums bija par dārgu, vai arī uzņēmuma menedžments bija slikti sagatavojis piedāvājumu. Varbūt pienācis laiks VR vadības maiņai? Varbūt ir īstais brīdis atjaunot pasažieru dzelzceļa satiksmi uz Rīgu, lai uzgrieztu Talsniekiem pogas???!

  • -11
    Viktors Torpēda 28.05.2020, 13:47:25

    Es atkal dzirdēju ka pati izvērtēšana bija nepareiza, netika ņemta vērā kvalitāte, tikai cena. Piedodiet, atvainojiet, bet pārvadājumiem ir būtiska arī kvalitāte. Ja uz Rīgu būs jābrauc vasarā ar autobusu bez kondicioniera?? Tad arī būsim droši, ka cena ir galvenais??? Ir svarīga kvalitāte un drošums!

  • 0
    Nif nifs 30.05.2020, 20:19:29

    Bet tā taču tas ir visos konkursos, arī Ventspils institūciju rīkotajos! Cena nosaka visu. Svarīgi, cik precīzi konkursa Nolikums izstrādāts. Pēc tā arī vadās. Ja piedāvājums atbilst, cena ir galvenais kritērijs.

  • -10
    arcus 28.05.2020, 10:40:25

    Tālāk vairs nav kur.....

  • -9
    некто 28.05.2020, 11:44:25

    Ka es domāju, pret Ventspils pilsētu un pret pašiem ventspilniekem iet karš. Karš ko uzsāka Rīgas kungi. Un es ir pārliecināts ka tad turpināsies vēl ilgi. Mērķis ir viens - iznīcināt pilsētu.

  • -12
    Nah Nahs XI 28.05.2020, 12:55:49

    Sakiet paldies kompartijas funkcionāram,par kura partiju paši balsojat reizi no reizes...

  • 0
    VERONIKA M 28.05.2020, 11:53:44

    Sen bija laiks atjaunot dzelzceļa satiksmi! Ceru,ka ar laiku noteikti tas izdosies. Tas ir daudz daudz draudzīgāks pasažieriem.

  • -8
    sranskis 28.05.2020, 11:57:47

    Te viennozīmīgi ir dempings. Ja vērtējamā līgumcena Talsu autotransportam ir aptuveni par 25% zemāka nekā Ventspils reisam. Un, ja paskatāmies iepirkuma komisiju, tad tās priekšsēdis ir kāda politiskā grupējuma pelēkā kardināla tēvs Modris Jaunups.

  • -3
    Pipars 28.05.2020, 17:55:44

    Nu ja tā ,tad pilnīgi iespējams ka lai iegrieztu Lembergam,tiek izgāzts Ventspils reiss šajā konkursā!
    Tas ir viegli izdarāms,it sevišķi ja pareizie cilvēki vērtē konkursa rezultātus!

  • -1
    VERONIKA M 28.05.2020, 12:00:26

    Sen bija laiks atjaunot dzelzceļa satiksmi. Tā ir daudz ērtāka, draudzīgāka visiem pasažieriem, nemaz nerunājot par bērniem.

  • -1
    еs 28.05.2020, 12:17:40

    Ja biļetes tuvākā perspektīvā būs lētākas (kas notiks tuvāk 2030.gadam - to gan prognozēt grūti), tad pasažieriem būs vienalga, kāds uzņēmums viņus pārvadā.

  • -12
    Viktors Torpēda 28.05.2020, 13:59:08

    Par uzņēmumu var būt arī būtu vienalga, bet par kvalitāti nebūs! Neesmu redzējusi, ka Talsiem būtu baigi modernie autobusi. 2030.gadā droši vien turpinās braukāt ar šiem pašiem vecajiem. Cena būs lētāka, bet kvalitāte?

  • 0
    domāju 29.05.2020, 14:38:20

    Biļešu cenas nosaka tā pati AD, kas organizē konkursu un šogad biļetes kļuva dārgākas ....

  • -1
    еs 28.05.2020, 12:36:42

    Tātad lotē ietilpst:

    Rīga – Ventspils
    Rīga – Tukums – Talsi – Ventspils
    Liepāja – Ventspils
    Jelgava – Ventspils
    Liepāja – Kuldīga – Ventspils
    Ventspils – Kuldīga

    Ventspils – Ance
    Ventspils – Liepene
    Ventspils – Mazirbe
    Ventspils – Ziras
    Ventspils – Ugāle
    Ventspils – Blāzma – Stikli – Blāzma
    Ventspils – Ance – Dundaga

    Blāzma – Stikli – Blāzma

  • -6
    sranskis 28.05.2020, 13:00:40

    Tad jādomā cik liels autobusu parks uzvarētājam jātur Ventspilī vai jāuzbūvē sava bāze! Un tāds absurds, ka lotē "Madona" uzvar Tukuma auto, kurš kādreiz apkalpoja Kuldīgu. Bet tagad Kuldīgas loti dabūja Sabiedriskais autobuss ar saviem lūznīšiem! Un atstumti ir arī Jelgavas autobusu parks un CATA(Cēsis). Par Jelgavu skaidrs, tur pie varas ZZS.

  • 0
    Nif nifs 30.05.2020, 20:24:22

    Viss atkarīgs no tā, vai konkursa nolikumā bija (vai arī nebija) iestrādāta prasība par bāzes vietu autobusiem. Arī nolikumu var izstrādāt, attiecīgi "pievelkot" prasības kāda konkrēta konkurenta iespējām.

  • 0
    Jeska 28.05.2020, 12:59:20

    Vilciens vot tas kādreiz bija forši!)))

  • -1
    <>^<> 28.05.2020, 13:59:55

    Dots devējam atdodas!
    VR saprot,par ko tiek runa vesta..
    ar cieņu
    dzelzceļa,Ventspils-Rīga,pasažieris

  • -3
    domāju 29.05.2020, 14:40:36

    arī versija, nebija ienācis prātā, ka šādā veidā var piespiest pāriet uz LDz, par ko, ar putām uz lūpām, iestājas Linkaits

  • -9
    grosh 28.05.2020, 14:05:32

    Hei, opozīcija! Landmaņ kungi, Kristovska kungs! Jūsu viedoklis! Vai atkal to lasīt Jūsu avīzē? Lūdzu šeit!

  • 0
    Niķeļgalva 28.05.2020, 14:18:34

    Nu re reisam arī jāpārstrukturizējas, varēs busos tomātus audzēt

  • -10
    B. Jurševics 28.05.2020, 15:08:44

    Žēl, protams, ka "Ventspils reiss" zaudējis konkursā. Vienkārši, jācīnās godīgi līdz galam. Laiki, kad "paps" visu salika "pa pkauktiņiem" beidzies.
    Tagad darbs Ventspils un pārvadātāja ;VR" juristiem. Pārmaiņu laikā izdzīvo spēcīgākais, gudrākais, apsviedīgākais. Ceru, ka tas būs "VR", kai neciestu ne autobusu šoferi, ne ventspilnieki.

  • -9
    666 28.05.2020, 18:16:08

    Nu tu pajoliņ nekā nevar iztikt lai Lembergu neaizmirst pieminēt. Tev viņš vēl murgos ne radas?

  • -10
    <>^<> 28.05.2020, 15:54:17

    Beidzot!
    Beidzot,patiesības nesējs-gurķis, Juno Brunčevics uzrunāja tautu!
    Urrā,urrā!

  • -11
    <>^<> 28.05.2020, 15:57:46

    B. Jurševics
    Būtu supper,ja tu šito vasaru nostrādātu sia 'Via'
    Reāli uz ceļa remontdarbiem!

  • -10
    <>^<> 28.05.2020, 15:59:27

    Ar lāpstu,saprotams.

  • -7
    yolo 28.05.2020, 17:36:18

    Lāpstas maestro var paskaidro, kur Jurševics ko nepareizu pateica. Šoreiz viņam ir pilnīga taisnība

  • -3
    Kriska 28.05.2020, 17:47:08

    Šis nav pēdējais konkurss Latvijā. Ventspils reiss uzvarēs nākamā. Būs gudrāks. Cik ilgi mēs braukāsim ar tālsiniekiem?

  • 0
    Pipars 28.05.2020, 21:22:16

    Nākamais būs pēc 10 gadiem!

  • 0
    macro-x 28.05.2020, 18:40:26

    Veco vezhu shemas lust pa vilem, Vienigi diezvai cietis kungu gals, darbu zaudes shoferi. Labi ka vel paliek pilsetas konkurss bet domaju ka tur ambiciju netruks ienakt vel kadam jaunam

  • 0
    ventspilnieks 36,7 28.05.2020, 20:03:15

    Nē, nepareizi, ko jūs te visi rakstat :D
    LV viss sākas un beidzas ar valsts un pašvaldību pasūtījumiem. Līdzko tiek piegriezta naudas rene tā bizness ir bankrotējis. Runāju vispārīgi, kaut vai par Airbaltik.
    Bij mums 90-tajos dažādi pārvadātāji, VR ar pašvaldības naudu tos pārējos aizsūtīja pa skuju taku. Man naida nav, nebraucu ar VR, pat šokēts nedaudz, ka tā.

  • -7
    sranskis 28.05.2020, 20:30:21

    Konkrēti kādi pārvadātāji bija 90-tajos gados? Lūdzu uzskaitījumu!:)

  • 0
    Pipars 28.05.2020, 21:32:55

    Lielais pārvadātājs bija viens-no PSRS laikiem saglabājies 6.ATU,kurš pēc tam pārveidojās par "Ventspils auto",bet pēc tam par "Ventspils reisu"

  • 0
    ventspilnieks 36,7 29.05.2020, 07:15:58

    MD toč tāds bij, vēl takšu firmas dažnedažādas. Kungi ar sarkanajām grāmatiņām izdomāja, ka vajag monopolu, līdz ar to aizvāca arī dzelzceļa transportu. Otrs A tā izdarījās Liepājā

  • -8
    Viktors Torpēda 29.05.2020, 14:29:04

    Šajā gadījumā jau iet runa par iepirkumu, kurā ir dīvaini rezultāti. Un nav tā, ka tikai Ventspilniekiem pēkšņi izdevīgāks ir Talsu autobuss, tas ir visā valdīt. Kaut kas ir nekorekti ar pašām prasībām. Ja svarīga ir tikai cena, tad droši vien šoferiem algas minimālās, un autobusiem apkopes tikai galīgā krīzes variantā. Un ar tādiem autobusiem mums būs jābrauc.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: