Lai nodrošinātu augstākā līmeņa videi draudzīgāku sabiedriskā transporta pakalpojumu Ventspils pilsētā, samazinot vides piesārņojumu, Ventspils reiss un Centrālā finanšu un līgumu aģentūra parakstīja līgumu par investīciju projekta Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru Ventspilī (eBuss) īstenošanu sadarbībā ar Ventspils pilsētas pašvaldību.

PSIA Ventspils reiss, pastāvīgi atjaunojot autoparku, iegādājas tikai jaunus autobusus, kas aprīkoti ar modernām un videi draudzīgām tehnoloģijām. Jau pašlaik 79% no visiem pilsētas autobusiem ir aprīkoti ar Euro5 un Euro6 dīzeļdzinējiem. Savukārt atbalsts augstākā līmeņa videi draudzīga sabiedriskā transporta līdzekļu iegādei ventspilniekiem paver jaunas iespējas sabiedriskā transporta pakalpojumu jomā.

Jau vairākus gadus Ventspils pilsēta un Ventspils reiss vērtējis iespēju ieviest videi vēl draudzīgāku sabiedrisko transportu un analizējis iespējamos ieguvumus iedzīvotājiem, kā arī pieejamos tehnoloģiskos risinājumus un to piemērotību Ventspils sabiedriskā transporta tīklam. Tā kā videi draudzīgas tehnoloģijas sabiedriskā transporta jomā ir inovatīvi un attīstības stadijā esoši produkti, tika analizēti visi minētie aspekti, lai, ieviešot videi draudzīgāku transportu, ieguvums ventspilniekiem un pilsētas videi būtu pēc iespējas lielāks.

Ventspils pasažieri ļoti iecienījuši mazas ietilpības autobusus, jo, tiem kursējot mikroautobusu režīmā, laika intervāls starp reisiem ir mazs, kā arī pasažieriem ir minimizēts ceļā pavadītais laiks un autobusi apstājas pēc pieprasījuma. Tādēļ saprotams, ka vislielākais efekts vides piesārņojuma – atgāzu un trokšņa – samazināšanai būtu sasniedzams, videi draudzīgāku transportu ieviešot visvairāk izmantotajos mikroautobusu maršrutos ar mazas vai vidējas ietilpības autobusiem.

Izvērtējot to Eiropas valstu pieredzi, kas jau ikdienā pasažieriem piedāvā videi draudzīgāku sabiedrisko transportu, kā arī tirgus situāciju un pieejamās tehnoloģijas mazas/vidējas ietilpības autobusu ražošanā, secināms, ka vislabākais risinājums ir mazas ietilpības elektroautobusu, kā arī autobusu ar duālo degvielas sistēmu (hibrīdu) iegāde.

Piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, Ventspils pilsētā tiek plānota 15 videi draudzīgāku autobusu iegāde – gan mazas ietilpības elektroautobusu, gan lielas ietilpības hibrīdautobusu iegāde. Lai nodrošinātu maksimālu elektroautobusu noslodzi, paredzēta arī trīs uzlādes staciju būve: divas maršruta Nr. 22 galapunktos (Inženieru ielā un Celtnieku ielā) un viena nakts uzlādes stacija uzņēmuma bāzē Robežu ielā 7.

Īstenojot projektu, pilsētā paredzēts saglabāt esošos sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas tiek sniegti ar mazas ietilpības autobusiem. Tādējādi pasažieriem tiks saglabātas pierastās ērtības – minimāli intervāli, pēc iespējas īsāks brauciena laiks, ērtāka iekāpšana un izkāpšana pasažieriem vēlamā vietā, nevis tikai pieturās. Plānots, ka maršrutos, ko apkalpos videi draudzīgākais transports, tiks pārvadāts vairāk par 50% no kopējā pasažieru skaita.

Kopējās projekta izmaksas ir 6574289,57 eiro, tostarp ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir līdz 85% no projekta kopējām attiecināmajām izmaksām jeb 4628249,99 eiro. Projektu plānots realizēt līdz 2020. gada 1. pusgada beigām.

Lasi vēl

Komentāri (12)

  • -1
    reku 11.04.2018, 11:07:02

    To autobusu apstāšanos pēc pieprasījuma gan vajadzētu izbeigt,jo pieturvietas jau tā ir visai niecīgā attālumā viena no otras!
    Ieguvēji būtu paši pasažieri,jo varētu mēnešbiļetes izmantot VISOS maršrutos.

  • -1
    keda 11.04.2018, 11:19:49

    Jā, tā stāšanās pie katra staba tiešām ir jocīga. Protams, ja tiešām tev tā nogriež līkumu, var jau saprast, bet dažreiz ieguvums tiešam ir daži soļi

  • -5
    Eleonors 11.04.2018, 11:14:00

    Nodrošiniet labāk šoferiem vidēji draudzīgu atalgojumu un tad pievērsieties globālākām problēmām.

  • -4
    Faina 11.04.2018, 13:26:13

    Būtu vispirms videi draudzīgāki palikuši un likvidējuši esošo piesārņojumu, ko iedzīvotāji jūt... tā smaka domājams arī kaitē veselībai un videi.

  • -9
    Ventspilsreiss 11.04.2018, 17:28:51

    Ikgadējās SKDS aptaujas, kā arī uzņēmuma veiktā pasažieru viedokļu izpēte liecina, ka Ventspils pilsētas sabiedriskā transporta pasažieris novērtē ērtības - iespēju iekāpt un izkāpt sev vēlamā vietā, un pasažieru izkāpšana un iekāpšana tikai pieturās radītu neērtības lielai pasažieru daļai.

  • -2
    asd. 11.04.2018, 17:44:04

    Tad vajag aprēķināt cenu mēnešbiļetei,ar kuru varētu braukt visos maršrutos!

  • 0
    c+ 13.04.2019, 12:12:41

    Ja jau vēl kaut cik regulāri šis transports kursētu... Jā, jā, kārtējie un jau parastie 'sabiezējumi'. Ir labi zināms arī VR arguments, ka maršrutniekus nevar īsti nokontrolēt. Un tomēr, un tomēr...

    Laikā no 7:25 līdz 8:00 (īpaši brīvdienās) (gan vakaros, gan no rītiem) Pārventā ir ļoti izteikts sabiezējums - 7:25-7:30 aiziet 2 maršruta autobusi un viens maršrutnieks. Pēc tam (faktiski līdz 7:50-7:55) nav vispār nekā. Es nekad nenoticēšu, ka nav iespējams pievirzīt to maršrutnieku tā, lai tas aizietu vismaz 7:40, nevis aizskrietu pirms autobusiem un nosmeltu pasažierus.
    Tādu sabiezējumu ir ne mazums, it īpaši no rītiem - gaidi kādu transportu 30-40 min., un pēc tam vari būt pārliecināts, ka nāks vismaz 2 reizē. Lai pēc tam pusstundu atkal nebūtu nekā. Es saprotu, ka pašvaldība cenšas atbalstīt takšu uzņēmējdarbību pilsētā, bet nevajag tak tik brutāli grūst cilvēkus takšos un pēc tam sūdzēties, ka sabiedriskajā transportā braucēju maz.

  • -2
    karlito 11.04.2018, 18:28:21

    Nabaga 'soferīte,kura svētdien reisā Rīga-Ventspils,katrā pieturā dabūja pati durvis taisit ciet..ja kas tas bija Ventspils Reisa autobuss.....

  • -5
    Jans 12.04.2018, 10:47:13

    Kāda starpība, kam pieder autobuss? Ja reisa laikā sabojājas durvis, tad kaut kā taču līdz mājām jātiek.

  • -1
    Jānis Parastais 12.04.2018, 09:58:20

    Videi draudzīgāki sabiedriskā transporta pakalpojumi būtu regulāra prāmja pārceltuve starp Talsu ielu pārventā un pilsētas tirgu(ieguvēji-pārventas iedzīvotāji,tūristi,riteņbraucēji uc.). Diemžēl šī iespēja pat perspektīvā teorētiski ir pakāsta , sabūvējot Talsu ielas galā skābbarības torņus.

  • -2
    Rasma 12.04.2018, 11:36:17

    Tas būtu interesanti!

  • 0
    c+ 13.04.2019, 12:03:52

    Gadus 20 atpakaļ tāds variants jau bija - netālu no pašreizējās makaronu fabrikas bija gan celiņš pāri dzelzceļam izlikts, gan piestātne piefrišināta. Nenostrādāja - cilvēku vienkārši nebija. Un saprotu arī, kāpēc - lielākā daļa pārventnieku nedzīvo tiešā pārceltuves tuvumā, tātad, līdz pārceltuvei tik un tā brauks ar kādu transportu. Un ja jau reiz transportā iekāpuši, tad kādēļ kāpt no tā ārā? Tad jau brauc apkārt pa tiltu...

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: