Užavas tilta atklāšanas pasākums pulcēja daudz pagasta iedzīvotāju, jo 17 gadus objekts bija slēgts. To nevarēja izmantot ne kājāmgājēji, ne velobraucēji.

Nav precīzu ziņu, kad pāri Užavas upei uzbūvēts pirmais koka tilts. 1925. gada 18. decembra izdevumā Valdības Vēstnesis minēts, ka 30. decembrī rakstiskā un mutiskā izsolē izsludinās 55,4 metrus garā tilta, pāri kuram gāja Ventspils–Liepājas ceļš, remontu. 1938. gadā Ventas Balsī rakstīts, ka tiltā ielūzis smagais auto ar akmeņu kravu, savukārt 1947. gadā Brīvajā Ventā minēts, ka tilts ir bez margām, virsējā sega galīgi sapuvusi.

Kā noprotams, tilts vairākkārt atjaunots, tomēr koka konstrukcijas vairs nevarēja saglābt, tādēļ 2001. gadā, kad pagasta padomes priekšsēdētāja bija Vaira Jansone, pie inženiertehniskās celtnes uzstādītas aizlieguma zīmes izmantot objektu. Jau toreiz tapa pirmās skices, kāds varētu izskatīties jaunais tilts.

17 gadus užavnieki vietējās varas pārstāvjiem palaikam uzdeva jautājumus, kad beidzot kājāmgājēji atkal varēs šķērsot Užavas upi, tādējādi jūtoties drošāk, nekā ejot pa šoseju. Užavas pagasta pārvaldes vadītāja Laima Erliha-Štranka tilta atklāšanas pasākumā pateicās pašvaldībai, kuras darbinieki prata piesaistīt Eiropas Savienības finansējumu, lai šogad uzbūvētu jaunu celtni. Darbu gaitā, kā pastāstīja Ventspils novada domes priekšsēdētājs Aivars Mucenieks, atklājās, ka tilts slēpj četrus artilērijas lādiņus, tādēļ tika izsaukti sapieri, un viņi tos nogādāja drošā vietā.

Objekta būvniecība izmaksāja 240 147,45 eiro, un lielākā daļa – 195 147,45 eiro – ir pašvaldības finansējums.

Lasi vēl

Komentāri (1)

  • 0
    Mimmīte 02.11.2018, 10:13:36

    Beidzot!Vēl 60 gados brauca pāri auto,bet jāpaiet bija vairāk kā 50 gadi lai varētu tikt pāri Užavas upei.Slava zootehniķim Muceniekam!!

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: