Veicot skolu tīkla reformu, svarīgi ir ne tikai kvantitatīvie rādītāji, bet arī kvalitāte, turklāt kvalitātes kritēriji tiks pārskatīti, tiekoties ar Latvijas Lielo pilsētu asociāciju (LLPA), solījusi jaunā izglītības ministre Ilga Šuplinska.

Kā informēja LLPA, ministre esot uzsvērusi, ka skolēnu plūsma nevarot būt vienīgais kritērijs, lai lemtu par skolas slēgšanu. Savukārt LLPA uzsvērusi, - ja tiek ieviests jauns izglītības saturs, tad šobrīd vēl nav skaidrs, pēc kādiem jauniem kritērijiem varēs vērtēt skolas.

Gan LLPA pārstāvji, gan Šuplinska esot atzinuši, ka būtu nepieciešams pārskatīt principu "nauda seko skolēnam".

Asociācijas biedri ar Šuplinsku pārrunājuši virkni jautājumu, kas ietverti Krišjāņa Kariņa valdības deklarācijā. Īpaši ticis aktualizēts jautājums par izglītības satura reformu, ieviešot kompetenču pieeju, skolu tīkla optimizācijas plānu, pāreju uz valsts valodu izglītībā, pedagogu atalgojumu u.c.

Asociācijas pārstāvjus interesējis jaunās ministres redzējums par plānoto izglītības satura reformas ieviešanu un šī brīža gatavību to ieviest. LLPA akcentēja, ka gatavībai jābūt gan attiecībā uz vidi, gan pedagogiem.

Kā būtisku aktuālo problēmu LLPA saredz tieši pedagogu trūkumu valstī. Lielās pilsētas izjūt pedagogu deficītu, turklāt ne tikai eksaktajā zinātnēs, bet arī humanitārajās. Neesot pedagogu, kas varētu mācīt arī latviešu valodu, apgalvo LLPA.

Ļoti daudz brīvu vakanču esot pirmsskolas izglītības iestādēs, tāpēc šis ir jautājums, kas jārisina valsts līmenī, uzsvēra LLPA un akcentēja jau vairāku gadu garumā aktualizēto jautājumu par pirmsskolas pedagogu finansēšanu no valsts budžeta. Ministre šī jautājuma sakarā esot norādījusi uz jau savulaik apspriesto iespēju par iespējamību uzticēt pašvaldībām skolēnu brīvpusdienu nodrošināšanu 1.- 4. klašu skolēniem, tādējādi ieekonomējot valsts budžeta līdzekļus, kurus varētu novirzīt bērnudārzu pedagogu atalgojuma segšanai.

LLPA uzsver, ka svarīgs jautājums par finansējumu pedagogu algām ir arī īpaši attiecībā uz 1.- 6. klases posmu. Šobrīd ir nepietiekams finansējums kvalitatīva mācību procesa īstenošanai sākumskolās, lai gan tas ir īpaši svarīgs posms izglītībā, apgalvo LLPA.

Lasi vēl

Komentāri (5)

  • 0
    Nif nifs 08.02.2019, 11:12:14

    Izklausās cerīgi. Varbūt atcels iepriekšējos murdziņus un ļaus pastāvēt arī mazākām skolām.

  • -1
    kalējs 08.02.2019, 12:22:16

    Ļoti cerams! Nezinu kā citiem,bet manā vērtējumā,valstij ir dziļi vienalga-kas notiek izglītības nozarē.

  • -1
    kalējs 08.02.2019, 12:24:54

    Lielāko neveiksmi izglītības nozarē ir ieguldījis flegmātiķis Kārlis Šadurskis.

  • 0
    Ramona 08.02.2019, 15:03:26

    Vai mūsu pilsētas skolotājiem ir kāds atbalsts IT tehnoloģiju apguves ziņā? Redzu, ka šad un tad Digitālajā centrā ir kursi, vai tādi ir arī skolotājiem? Tas mūsdienās ir ļoti svarīgi, zinu no savas pieredzes.

  • 0
    Ventspils Izglītības pārvalde 12.02.2019, 11:30:11

    Labdien!
    Kopš 2015.gada Ventspils Izglītības pārvalde realizē Rīcības programmu datorprasmju apguvei Ventspils skolu audzēkņiem un skolotājiem. Programmas ietvaros skolēni bez maksas var apmeklēt Ventspils Digitālā centra nodarbības, arī skolā tiek piedāvātas dažādas nodarbības, kas saistītas ar IKT apguvi.
    Arī skolotājiem regulāri notiek nodarbības kvalifikācijas celšanai Ventspils Digitālajā centrā, lai atbalstītu un sekmētu jaunu mācību metožu un digitālo mācību līdzekļu ieviešanu skolu praksē. Savukārt skolu vadītajiem tiek organizētas apmācības par IT rīku izmantošanu skolas iekšējā darba organizēšanā un sadarbībā.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: