Swedbankas klienti nonākuši neplānotā atkarībā, izmantojot bankas piedāvāto ovedraftu vai kredītlīniju.

Aizvainota par bankas attieksmi ir bankas ilggadējā kliente Ieva. Viņai Swedbankas Ventspils filiāles darbiniece pagājušā gada rudenī piedāvājusi izmantot overdraftu, skaidrojot, ka kliente sev izdevīgā laikā parādu pa daļām varēs dzēst. Ieva plānojusi, ka aizlienētos 200 latus bankai pakāpeniski atdos vasarā, kad nebūs jāmaksā par siltumu.

Pārsteigums bijis liels, kad bankas darbinieki viņai paskaidrojuši, ka pa daļām samazināt overdrafta summu vairs nav iespējams. Lai šis pakalpojums tiktu slēgts – jāatmaksā viss uzreiz. Sazinoties ar Swedbankas klientu apkalpošanas centru un nosaucot savu klienta numuru, viņa guvusi apliecinājumu, ka šī gada pavasarī, viņai nezinot mainīti līguma nosacījumi. Tomēr banka par to nav paziņojusi. Juridiski pārkāpumu nav. Parakstot līgumu, klients piekrīt, ka atsevišķi produkta noteikumi var tikt mainīti. Tomēr, viņas vērtējumā šī ir negodīga attieksme pret klientu.

„Līdzko es šos 200 latus no sava konta kustinu, man par to rēķina procentus. Kamēr nevaru atstāt bankai visus 200 latus vienā reizē, par 50 latiem viņi overdrafta summu nesamazina,” sašutumu pauž Ieva. Sievietes ikmēneša ienākumi nedod iespēju atstāt neaiztiktus Ls200 uz konta. Šobrīd viņa ir spiesta sadzīvot ar domu, ka vēl aizvien ir parādā naudu un ik mēnesi maksāt procentus.

Līdzīgā situācijā nokļuvuši arī vairāki klienti, kas pirms kāda laika noformējuši kredītlīniju. Arī viņiem mainīti atmaksas nosacījumi. Šobrīd iespēja slēgt kredītlīniju ir atdodot visu naudu uzreiz. Otra iespēja - samazināt procenta maksājumus, katru reizi, atmaksājot daļu no aizņēmuma, pārslēdzot līgumu. Tomēr par līguma izmaiņām katru reizi jāmaksā. Vēl atliek ik mēnesi maksāt procentus no pilnas kredīta summas un krāt naudu citur, lai aizņēmumu atmaksātu viena reizē.

Ieva uzskata, ka bankas attieksmi un goda prātu pret saviem klientiem liek apšaubīt fakts, ka par jauniem produktiem un pakalpojumiem nemitīgi tiek uzbāzīgi informēta, neskatoties uz to, ka ir problēmas jau ar esošā aizņēmuma atmaksu. Tomēr par jau iegādātā produkta nosacījuma maiņu viņu nebrīdināja. Swedbankas preses sekretārs Ivars Svilāns Ventas Balsij, apgalvoja, ka šis gadījums tiks izskatīts sīkāk. Viņš noliedz, ka pēdējā laikā overdrafta nosacījumi ir mainīti un nebija pārliecināts arī par  kredītlīniju atmaksas noteikumu maiņu.  Svilāns šo situāciju sliecas skaidrot ar pārpratumu starp klientu un bankas darbinieku.  

Swedbankas preses sekretārs stāsta, ka banka tiešā veidā informē klientu tikai par būtiskām izmaiņām līgumā. Savukārt citos gadījumos - ar internetbankas starpniecību. „Mēs neesam no tām organizācijām, kas kaut ko maina, lai apgrūtinātu klientam mūsu produkta lietošanu,” apgalvo Svilāns. Bankas darbinieki vienmēr piedāvājot risinājumu, ja esošie produkta lietošanas noteikumi cilvēkam ir nepiemēroti. Arī šajā gadījumā esot iespēja pārformēt overdraftu par patēriņa kredītu.

Tomēr jāņem vērā tas, ka jebkurā gadījumā klientam tie būs papildus izdevumu. Savukārt, bankai, apzinoties to, ka klients visu summu vienā reizē atmaksāt nevar – stabili ienākumi no procenta maksājumiem vai līguma maiņas.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: