Fakts, ka Latvijas valstij par Inčukalna gāzes krātuves atgūšanu var nākties izmaksāt tās pašreizējam nomniekam prāvu kompensāciju, labākā pozīcijā nostāda Ventspils piedāvājumu.

Ja par sašķidrinātās gāzes termināļa dislokācijas vietu izvēlētos nevis Rīgu, bet Ventspili, prāvi izdevumi būtu saistīti ar maģistrālā gāzes vada izbūvi līdz Iecavai vai Bauskai. 225 kilometri izmaksātu ap 136 miljoniem eiro. Tomēr tas vienalga būtu ievērojami lētāk, nekā Rīgas piedāvājums - pat, nepierēķinot Latvijas gāzes īpašnieku draudus par pusmiljardu lielu kompensāciju saistībā ar Inčukalnu.

Eiropas Komisijas izdomātā Baltijas energoneatkarības projekta būvniecības izmaksas tiek lēstas pusmiljarda eiro apmērā. Savukārt vēl 100 tūkstošus vairāk, turklāt latos, uzņēmuma Latvijas Gāze īpašnieki grasās atprasīt no valsts, ja līgums par Inčukalna gāzes krātuves izmantošanu ar viņiem pēc 2017. gada vairs netiks pagarināts. Šādu summu publiski minējuši Gazprom pārstāvis Latvijā Jevgeņijs Roldugins un Itera Latvija valdes priekšsēdētājs Juris Savickis.

Vairāk par situāciju šķidrinātās gāzes stacijas jautājumā lasiet ceturtdienas laikraksta Ventas Balss!

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: