2022.gadā Ventspils brīvostā strādājošie termināļi kopā pārkrāva 14,8 miljonus tonnu, kas ir pieaugums par 33%. Rekorda apjomi sasniegti Ro-Ro kravu grupā un jaunu kravu ceļu attīstībā, kas ļāvis Ventspils brīvostas pārvaldei turpināt iesāktos attīstības projektus un sākt jaunas iniciatīvas.

Lai arī karadarbības dēļ ieviestās sankcijas pret Krieviju ir būtisks satricinājums tranzīta nozarei un īpaši Ventspils ostai, kur tradicionāli lielāko kravu daudzumu veidojušas tieši tranzītkravas no Krievijas, jau 2021. gada nogalē ostas uzņēmējiem bija izdevies sākt sadarbību ar Kazahstānas akmeņogļu kravu īpašniekiem, kas ļāva 2022. gadu noslēgt ar labiem rādītājiem. Ventspils ostā pārkrauto akmeņogļu apjoms 2022.gadā palielinājās par gandrīz 420% jeb 2,6 miljoniem tonnu.

Lielākais kravu īpatsvars ostā gan aizvien ir naftas produktiem, un to apjoms palielinājies par 13,4%. Rekords sasniegts Ro-Ro jeb ar prāmjiem pārvadāto kravu grupā – 2,35 miljoni tonnu, kas ir par 4% vairāk nekā gadu iepriekš. Četrkāršojies arī pārkrauto metāla kravu apjoms.

Vienlaikus jāuzsver, ka kravu apjoma rādītāji ir tikai viens no daudziem ostu darba efektivitātes rādītājiem. 2022.gads iezīmējās ar vairākām jaunām iniciatīvām un sekmīgi turpinātiem projektiem, kam gaidāma pozitīva ietekme uz reģiona ekonomisko attīstību nākotnē.

Vasarā Ventspils brīvostas pārvalde noslēdza līgumu par apbūves tiesību ar uzņēmumu SIA “BLNC”, kurš plāno Ventspilī investēt līdz 25 miljoniem eiro un būvēt dzeramā ūdens uzkrāšanas termināli un eksporta infrastruktūru. Īstenojot projektu, līdz pat 3-6 miljoni tonnu nefasēta dzeramā ūdens ar tankkuģiem tiks eksportēti uz tādiem ģeogrāfiskajiem galamērķiem, kur dzeramais ūdens ir deficīta produkts.

Sekojot aktuālajām tendencēm zaļās enerģijas attīstībā un biznesa sektora interesei gan ražot, gan ražošanas procesā izmantot saules enerģiju, rudenī Ventspils brīvostas pārvalde noslēdza līgumus par apbūves tiesību piešķiršanu četru saules parku būvniecībai. Saules enerģijas ražošanas attīstība ir ne vien svarīgs solis enerģētiskās neatkarības stiprināšanā, bet arī nozīmīga nākotnes attīstības investīcija, jo būs papildu priekšrocība ne tikai industriālo parku un ražotņu attīstībai Ventspilī, bet arī ostai.

Neskatoties uz krīzi būvniecībā un milzīgo sadārdzinājumu, Ventspils brīvostas pārvaldei izdevās segt visus objektīvos sadārdzinājumus un turpināt visu būvniecības projektu īstenošanu – gan jaunas rūpnīcas būvniecību industriālajā teritorijā, gan hidrobūvju un ielu atjaunošanu. Kopā brīvostas infrastruktūrā gada laikā ieguldīti vairāk nekā 3 miljoni eiro.

Lasi vēl

Komentāri (4)

  • 0
    Pilsēta Pirms 2 nedēļām, 4 dienām

    Vai ta ko tādu drīkst publiski teikt?
    Jo ir tač tikai daži cilvēki kuri var ostu izvilkt no krīzes.

  • -2
    KRX Pirms 2 nedēļām, 4 dienām

    Tie 33% ir salīdzinot ar ko? Ar 1998.gada novembri? Ar 2021.gada 3.ceturksni? Ar 2023.gada plāniem?
    Brīvostai laikam finanšu departaments arī noīsināts...

  • -1
    Ventspils brīvostas pārvalde Pirms 2 nedēļām, 4 dienām

    Salīdzināts vienmēr tiek pret iepriekšējo tādu pašu periodu. Attiecīgi - pret 2021.gadu.

  • -2
    Larijs Kukarans Pirms 2 nedēļām, 4 dienām

    Salīdzinot ar 1889 gadu!

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: