Pārrunātas iespējas ostu darbības pārorientēšanai no Krievijas un Baltkrievijas
Valdība otrdien sēdes slēgtajā daļā pārrunāja iespējas Latvijas ostu darbības turpmākai pārorientēšanai no Krievijas un Baltkrievijas, pavēstīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Otrdien valdība pieņēma zināšanai SM informatīvo ziņojumu par kravu tranzītu un kravu pārvadājumiem, kas sagatavots pēc Ministru prezidentes Evikas Siliņas (JV) uzdevuma sadarbībā ar Finanšu ministriju, Ekonomikas ministriju (EM) un Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldi.
Ministrijā informē, ka ziņojumā analizēta informācija par tranzīta kravu apjomiem uz un no Krievijas un Baltkrievijas, kā arī kravu apjomiem, kas iet caur šīm valstīm tranzītā no vai uz Centrālāzijas reģionu.
Ziņojumā secināts, ka ģeopolitisko notikumu dēļ minēto kravu apjomi ir būtiski samazinājušies.
SM dati liecina, ka Latvijas ostās kravu apjoms 2023.gadā, salīdzinot ar kravu apjomu pirms desmit gadiem, ir samazinājies par 47,2%, tostarp naftas produkti par 82,1%, akmeņogļu apjoms par 82,8% un ķīmisko kravu apjomi par 79,5%. Arī šī gada sākumā kravu apjomi ostās turpina samazināties.
Ministrijā skaidro, ka Krievija ilgstoši centusies pārvirzīt savas stratēģiski svarīgās kravu plūsmas uz savām ostām, savukārt Eiropā mazinājies pieprasījums pēc fosiliem energoresursiem. Vienlaikus kopš Krimas aneksijas pret Krieviju ieviestas plašas sankcijas, kā arī vēlāk pret Baltkrieviju.
Tāpat kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā sankciju apmērs ir ievērojami pieaudzis un attiecas uz plašu kravu sortimentu un personu loku.
Ministrijā norāda, ka sēdē izvērtēta situācija un pārrunātas iespējas, kā mazināt negatīvo ietekmi un kā turpmāk pārorientēt ostu darbību.
SM arī atzīmē, ka ostu pārvaldes un ostu uzņēmumi jau sen ir akcentējuši nepieciešamību mazināt riskus atkarībai no Krievijas un virzīt ostu attīstību industrializācijas virzienā.
Patlaban vismaz divas trešdaļas ostās nodarbināto strādā ražošanas uzņēmumos, kur darbavietu skaits, apgrozījums un nomaksātie nodokļi turpina palielināties, norāda SM.
Ministrijā uzsver, ka ostu uzņēmumi turpina kāpināt investīciju apjomus un pārstrukturēt darbību, tādējādi mazinot riskus, kas saistīti ar Krievijas vai Baltkrievijas kravu apkalpošanu.














Komentāri (28)
https://tautastribunals.eu/?p=65885
Super. Tad par Ukrainu. Nu redz, kur tu biji, kad Ukraina ieguva, tāpat kā mēs neatkarību. Varbūt Tavā ieskatā arī mēs būtu piederīgi pie tiem brāļiem, vai mēs esam tomēr esam citādāki.
No 90 gadiem tā(Ukraina) bija neatkarīga valsts. Un nevis 2 gadus atpakaļ. Vai iebildīsi? Ja neatkarīga, tad kāpēc nevar izvēlēties sev aizstāvjus, grib krievu, grib ķīnas, vai korejas armijas draudzību.
Par to jau ir runa tagad, kad vairs nav legal tirgot rūd priekš to kriev armij stobr. Nez kāpēc mēs nemāk pārveidot sāv bizness, bet liepājniek māk, un nav problēms.
Man ir skaidra Tava attieksme, Tev ir savi argumenti, man ir citādāki. Es piekrītu ierobežot to kriev bizness. Tik es to ierobežošan darīt ar cēn pa pakalpojum palielināšan.
Nu,tu man edmundos kungs sasmidinaj :)))Latvij, tagat var tirgot uz krievij vienigais slieks :)))kug i sagriezt un to bretlin vairak nav tik daudz,lai varet sprots tirgot.Tapat viss razosan ir nolaist uz grunt.Tranzita ierocs :))))mes jau lab zin,kur ir vieniga organizacij,kas caur Latvijs ostam tranzita laiz ierocs un ta nav Krievij.Nu un ja es to tranzit koriget,tad man but pie vien viet ko laiz caur man ost un ko otra puse ar to dar, ja tas ir legal(nav ieroc un narkotiks).Un te uzreiz daudziem,bet kars Ukraina !Man po,lai brals a bral,tevs a del izkaujas,ja i mulk.Man vin vienmer i bijus kriev un tad ari ir palikus,nevis taka vienam otram jaunibs dien draugam,2gad atpakal atverusas acs,ka ukrains i ukrains,bet krievs i krievs.
Te var palasīt kādas pasakas mums te ir stāstītas.
https://lvportals.lv/norises/250232-ventspils-faktors-2012
Ok. Man ir saprotama Tava nostāja. Pamēģināšu Tevi nedaudz paprovocēt. :)
Ko Zvejniek kungs būtu gatavs tirgot vai gūt peļņu no tranzīta no Krievijas uz Krieviju.
Naftu
Degvielu
Ieročus
Tad uzraksti savas robežas, ko.... lai nebūtu jāgrauž zīles. Pizness paliek pizness.
Es saprotu visi mēs mākam kritizēt, bet ko darīt un tirgot nerakstām.
Edmundo kung !Tur jau ir tas joks,vaina vajnoj a biznes paliek biznes.Balelini lemj par tranzita iznicinasanu,kamer krievs mierigi pumpe savu gazi caur Ukrainas teritoriju uz eiropu.
zurka,uzticies zinatnei un skrien pec kartejas zluras devas.
Pajem popkorn un iekartojas ertak :))))))https://www.tiktok.com/@cvetlana03.08/video/7353295147205020970?_r=1&_t=8lRezM5mPIH , vainu pajem macin un sametas nakosajai pilij :)))))) https://www.tiktok.com/@johnny5110/video/7354041517843008786?_r=1&_t=8lReqGTl6qP
Tas nav ticams informācijas avots. Skatīties tik lēti sagatavotu dezinformāciju ir aptuveni tas pats, kas pa telefonu diktēt savus bankas piekļuves kodus pirmajam vaņkam kas sevi uzdod par policistu vai bankas iekšējās drošības dienesta vadītāju.
Tiktoks kā uzticams avots? Tas ir domāts idiotiem!
Zvejniek kungs!
Šajā gadījumā vērtīgāk būtu parādīt no putna lidojuma ''mūsu'' bijušā vadoņa īpašumus Puzē, un vēl citur. Jo tas skar mūsu ostu! Ukraina šinī gadījumā ir sekundāra. Kā tika pakāsta Ventspils nafta. Kura tagad pieder dāņiem vai holandiešiem. Kur nav tikai rezervuāri, tur ir kuģniecība, preses nams, atpūtas bāze uttt.
Vajag parādīt, kāds ir bijis tas saimnieks te, Ventspilī, kur viss ir izsaimniekots.
Jo tas tiešām skar mūs visus(iedzīvotājus).
sranski,man nekas nav jaizdoma,paskatas ari citas programmas,ne tikai ko latviesi stasta.Es skatos i latviesu,i anglu,i iru,dabiski ari krievu zinas(man aiz aizvertiem aizkariem un klusinam,lai kaimins neredz un nedzird,jane nostucis,tas nav jadara.Dzivoju briva valsti,kur ja tu zini krievu valoda,par to nav jakaunas.Tev ka jurasskolu beigusam ari vajadzetu nedaudz zinat angliski,var ari angliski zinas paskatit.
Tad jau avotu var droši atklāt, ne?
Bet bilde pie raksta jau vēsturiski klasiska - ost tukšš ka suņ mutt :D