Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Ventspils iecirkņa amatpersonas pagājušajā nedēļā fiksēja piecus pārkāpumus pie dzelzceļa sliedēm. Konstatēts, ka personas, ejot virzienā no Kurzemes ielas uz Kustes dambi, neatļautā vietā šķērsoja dzelzceļa sliedes, tādējādi pārkāpjot Dzelzceļa likuma prasības. Kustība notika abos virzienos.

Likumsargi izskaidroja personām, ka saskaņā ar Dzelzceļa likumu, par iešanu pa dzelzceļa sliežu ceļiem, sliežu ceļu šķērsošanu ārpus norādītajām vietām, piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz 125 eiro. Visos gadījumos policisti iedzīvotājiem piemēroja brīdinājumus.

VAS ''Latvijas dzelzceļš'' informē – neskatoties uz to, ka dzelzceļš ir viens no drošākajiem transporta veidiem, tomēr cilvēku neapdomīgas rīcības vai pārgalvības dēļ negadījumi notiek, kuros cieš ne tikai paši negadījuma izraisītāji, bet arī citi cilvēki. Ik gadu Latvijā uz dzelzceļa vai tā tuvumā notiek ap 15 nelaimes gadījumiem un lielākā daļa no tiem ir letāli.

Līdz ar gada tumšā laika iestāšanos, VAS ''Latvijas dzelzceļš'' īsteno sabiedrības informēšanas kampaņu ''Neesi pārbrauktuve. Nopauzē pie dzelzceļa!'', lai ikvienu Latvijas iedzīvotāju aicinātu būt uzmanīgam un vērīgam dzelzceļa sliežu tuvumā. Turklāt, ņemot vērā uz dzelzceļa notikušo nelaimes gadījumu skaitu, kas šī gada desmit mēnešos jau pārsniedz pagājušā gada līmeni, atgādināt par drošību dzelzceļa tuvumā laikā, kad rudenīgi laikapstākļi mēdz traucēt saglabāt modrību un piesardzību, ir īpaši aktuāli.

Uzzini vairāk – www.dzirdiredzidzivo.lv

Lasi vēl

Komentāri (23)

  • -1
    Cita ventspilniece. 08.11.2021, 12:43:41

    Tad vajag tur iekārtot pāreju,lai cilvēki tiek uz darbu!
    Kas dzīvo Tārgales/Rindas/Siguldas ielu rajonos un strādā kādā no uzņēmumiem ap Piltenes pagriezienu,tam būtu jācilpo tas milzu līkums pāri gaisa tiltam,gar staciju uz Kustes dambi?

  • -6
    Sigurds 09.11.2021, 14:49:31

    Nu pie katras mājas, lai ielu šķērsotu arī nav gājēju pārejas, tomēr tad cilvēkiem pietiek prāta paiet līdz pārejai un tad šķērsot ielu! Ja vēl padomā, ka gadījumā, ja brauc auto, tad ir lielāka iespēja, ka tas paspēs apstāties, vai nelaimes gadījuma - cilvēks varētu gūt vien traumas. Dzelzceļš ir nopietnāka un krietni bīstamāka vieta. Būtu jādomā, kur to šķērso un kādu piemēru rāda apkārtnes pusaudžiem un bērniem - tur jau arī rodas visas tās nelaimes uz dzelzceļa. Paši pieaugušie jauniešiem to muļķību ierāda. Un šādām pārejām nu galīgi nebūtu jābūt pie katras mājas vai uzņēmuma. Jābūt tām vien ļoti pārredzamā vietā.

  • 0
    Aigars G. 09.11.2021, 17:00:28

    Sigurds .tur pie ''gorkas'' ir vispār pārreja un vienmēr ir bijusi.Pa taisno gandrīz var tikt pie Piltenes pagrieziena.

  • 0
    Kriska 08.11.2021, 14:33:49

    Es arī tāpat gājusi, kad strādāju Fabrikas ielā. Man īr ieteikuši iet uz viaduktu un tad pa kāpnēm uz lēju. Bet no Kurzemes ielas puses pēc viadukta remonta likvidēja ietvi. Tad man būtu jāiet pa Embūtes ielu. Bet lai tiktu pie kāpnēm jāšķērso nobrauktuve uz Kurzemes ielu. Un tur no rītā 7-30 tāda kustība un ātrums ka nav iespējams. Kad beidzot sāks sodīt tos šoferus , kauri pa viaduktu brauc ar ātrumu 70 km stundā? Tad es beigšu šķērsot dzelzce;li

  • 0
    reku 08.11.2021, 15:41:00

    Un no otras puses ejot-pa Kurzemes ielu līdz pārbrauktuvei,kas aiz vecās RPB bāzes?Tur tāpat liels gabals no lieka jānostaigā,līdz tiek uz Kustes dambi.
    Ziemā ar velosipēdiem ne visi mīl braukt.
    Visvienkāršākais risinājums-lai kruķi "piever acis" uz tiem,kuri šķērso sliedes pie SVT bāzes un iepretī Piltenes pagriezienam.Katrs taču pats ir tiesīgs lemt par savu dzīvību.

  • 0
    Reptīlis 08.11.2021, 16:01:39

    Lūk, "Pilsētā ar rītdienu", gaisa tiltiņu nespēja uzbūvēt ne padomjlaiku dvēseļu gans, ne par dižo mēru pašpasludinātais. Kaut gan mazajam cilvēciņam ļoti patīk, ja ir kur pakāpties un uz visiem noraudzīties. Kas te nogāja greizi ?

  • -7
    Sigurds 09.11.2021, 14:56:18

    Tieši tāpēc arī ir pilsētai rītdiena, ka tā pie katras mājas neuzbūvē gaisa tiltu, bet domā kur un kas ir nepieciešams. Tagad piecu bezatbildīgu cilvēku dēļ būtu jātērē mūsu nauda gaisa tilta būvniecībai?
    Tad var būt arī pie katra koka, kur 5 dzērāji pačurājuši jāuzbūvē būdiņa? Tad sāks bļaut, ka pilsētā nekā cita nav, kā būdiņas pie katra kvartāla. un katrā vietā, kur pieci pār ielu pārskrējuši, nedomājot par sekām - pāreja jāuztaisa? Un tad sāks bļaut autovadītāji, ka redz simtreiz braucot jāapstājas.
    Pilsēta ar rītdienu mums ir tieši šī iemesla dēļ, ka vispirms padomā un izvērtē un tikai tad, ja vajag, tad dara un dara kārtīgi!

  • 0
    Kriska 08.11.2021, 16:01:42

    Šoferi brauc ar ātrumu 70km stundā , vilciens - 5 km stundā. Kurš ir bīstamāks?

  • -2
    žurka 08.11.2021, 20:18:56

    Nu, nebūs vis vilciena ātrums 5 km/h, pārvedot vagonus ir pat 30 km/h. Plus vēl ļoti liela iespējamība letāliem gadījumiem, jo mašīnists viennozīmīgi neredz gājējus, ja vien tie nav tieši priekšā un apturēt vilcienu ātri ir nereāli. Jā, ideāli būtu gājēju tilts, bet dzelzceļš šobrīd pilnīgi nav prioritāte, tā nav taču būvniecība.

  • -7
    Sigurds 09.11.2021, 14:59:44

    Apstiprinājums tam, ka Kriskai nav ne mazākās izpratnes par dzelzceļu un tā bīstamību, tāpēc tik lepni stāsta, ka tā redz dara. Bet meitēn, ar dumumu nav jālepojas! Uz dzelzceļa tavu dzīvību neglābs apgalvojums, ka sāksi domāt tad, kad arī kāds cits beigs pārkāpt noteikumus!

  • 0
    Aigars G. 09.11.2021, 17:04:15

    A tu lielpratējs esi dzelzceļa jomā? Pastāsti tad cik pieļaujami noteikumi ir vilcienu kustībai.

  • 0
    Kriska 08.11.2021, 16:11:21

    Cik gājēju iet bojā uz ceļiem un ielām!! Davaj aizliegsim šķērsot ceļus un ielas!
    Te neiet runa par cilvēku drošību , bet par to , ka dzelzceļš ir stratēģisks objekts un lai cilvēki nezagtu sliežu metālu

  • -6
    Sigurds 09.11.2021, 15:02:42

    Kriska, arī ielas neatļautās vietās šķersot nav atļauts! Tādēl jau tiek veidotas vietas, kur šķērsot ielas un kur sliedes! Tā atšķirība tikai ir vēl tāda, ka auto apturēt var daudz ātrāk un daudz vieglāk, kā vilcienu. Turklāt iespēja laicīgi ieraudzīt gājēju neatļautā vietā lielāka ir braucot ar auto. Šādas pārbaudes tiek taisītas cilvēku drošības pēc, ne velti ir arī reklāmas TV par to, ka sliedes šķērsot tikai tam paredzētā vietā.

  • 0
    Anna Lielais 08.11.2021, 16:51:58

    Par ko ir stāsts... Cik bieži un cik reizes dienā vispār iet autobusi uz Tārgali... Vai pastāv normāla satiksme starp Pārventu un Krievlaukiem ...
    Nēē ... Cik gadu par to jau runājam , ka šādai legālai dzelzsceļa pārejai jābūt... Jūs ko domājat 6 kilometrus garš apkārtceļš ir normāli???

  • 0
    Tā nu ir 08.11.2021, 18:04:03

    Nu vai tad tu nesaproti, kas zem visa tā slēpjas...??? Par tām pārejām pāri dzelzceļa sliedēm jau tika neskaitāmas reizes runāts un cilāts šis jautājums. BET. Kā vienmēr, pie mums, ''pilsētā ar rītdienu"... Dzirdīgas ausis jūrasielas komandpunktā.... kā vienmēr neatradās. Ne agrāk, nedz arī tagats. Vieglāk takš ir kruķiem ar ķīķīzeri medīt un štrāpēt ... Tur takš nāk naudiņa. Bet uzbūvēs gājēju tiltu ( nevajag jau nekādu tur superlux), tā naudiņa vairs nināks ! Vot tā viš iraid.

  • 0
    Skuja ,Vilis 08.11.2021, 18:10:08

    Kā tad īsti tui ir ar to tiesību sodīt?
    Vai vietējie municipālkruķi arī drīkst sastādīt protokolus?
    Jeb tikai Valsts mentenei tas atļauts?

  • -7
    Sigurds 09.11.2021, 15:05:44

    Par noteikumu neievērošanu, īpaši kad tas apdraud cilvēka dzīvību būtu jāvar sodīt kā vienam tā otram. Skumji lasīt, cik cilvēki šeit izturas bezatbildīgi pret savu dzīvību.

  • 0
    Tā nu ir 08.11.2021, 18:14:33

    Un vēl varu piebilst. Jūrasielas komandpunkta darboņiem uz visu to ir nospļauties, jo viņi šīs sliedes šķērso varbūt vairākas reizes dienā, TIKAI, pa augšpusi...
    P.S. Tādi gājēju tilti, pāri sliedēm, kur ir intensīva vilcienu kustība, ir ļooooti daudzās civilizētās pilsētās ārpus Latvijas, kur vadība domā ar galvu un REĀLI, ( ne slīpējot pēcpusi visu dienu kabinetā pie kompja), iedziļinās problēmā, REĀLI visu uz vietas izvērtē...

  • -6
    Sigurds 09.11.2021, 15:08:55

    Jā, vietās, kur ir arī tik pat intensīva gājēju satiksme! Ir jābūt arī kaut kādam pamatojumam, lai tādu būvētu, minimālajam gājēju skaitam dienā, pat stundā. Ja tur nedēļā iet 5 cilvēki un katrs kādus 20 m tālāk - neviens no viņiem neies pa tiltiņu, ja tas nebūs tieši pa viņa iemīto taciņu, tie acīm redzami ir cilvēki, kas nedomā par drošību.

  • -1
    Barons (Freiherr von ...) 08.11.2021, 20:59:16

    Dzelzceļa milicija/policjia kādreiz bija,tie varēja sodīt.
    Kāpēc šo funkciju nevar pārņemt LDz apsardze?
    Par daudz varas sakoncentrēts pašvaldības policijas rokās.

  • 0
    ventspilnieks 36,7 09.11.2021, 15:39:18

    Izlasīji, kuri brīdināja, bet nesodīja ;)

    Tur jau varēja nošaut 2 zaķus - cilvēki lai tiek pāri savās vajadzībās un mazais vīrelis lai pakāpjas un redz apavu rūpnīcu, šūnukoku, logu un šokolādes rūpnīcu. Piedevām vēl VR :D

  • 0
    Cita ventspilniece. 10.11.2021, 06:15:09

    Mazais vīrelis tagad ārpasauli redz tikai rūtainu.Labi,ka tā.

  • -1
    pasvaldibas.policija@ventspils.lv 10.11.2021, 16:44:07

    Atbildot uz komentētāju “Skuja, Vilis” un “Panzerschreck” izteiktajiem jautājumiem interneta vietnē www.ventasbalss.lv , Ventspils Pašvaldības policija paskaidro sekojošo, ka administratīvā pārkāpuma procesu par sliežu ceļu šķērsošanu ārpus norādītajām vietām, veic Valsts policija.
    Ventspils Pašvaldības policija atgādina, ka nepieciešamības gadījumā ar Valsts policiju iespējams sazināties, zvanot - 110 vai Ventspils Pašvaldības policijai - 63680808; 28680808.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: