Šodien stājas spēkā sadarbības līgums, kas uz vienu gadu noslēgts starp Ziemeļkurzemes Reģionālo slimnīcu un Pacientu ombudu.

Līgums tika parakstīts 2010.gada 16.decembrī. Ziemeļkurzemes Reģionālā slimnīca sadarbosies ar Pacientu ombudu, lai veicinātu pacientu tiesību nodrošinājumu, informētību, pacientu un ārstniecības personu savstarpēju saskarsmi, kā arī uzlabotu slimnīcas pakalpojumu kvalitāti kopumā.

Pacientu ombuds gan Ventspils stacionārā, gan slimnīcas Talsu filiālē nodrošinās saskarsmes konsultantu, psihologu, juristu, medicīnas ētikas speciālistu un cita veida profesionāļu pakalpojumus.

Kā uzsvēra Ziemeļkurzemes Reģionālās slimnīcas valdes priekšsēdētāja Egija Siliniece, slimnīcas mērķis ir apmierināts pacients: "Slimnīcai ir svarīgi, lai pacients būtu informēts un apmierināts, bet viņa attiecības ar ārstniecības personālu būtu izpratnes pilnas un pozitīvas. Pacientu ombuds - tas pacientam būs vēl viens veids, kā risināt savu problēmu konfliktsituācijā papildus citām piedāvātajām iespējām - slimnīcas uzticības tālrunim un iespējai vērsties administrācijā. Tā būs iespēja vērsties pie pilnīgi neatkarīgas institūcijas."

Dažkārt pacientiem ir grūti izprast veselības aprūpē pašlaik notiekošos procesus, - kādus medicīnas pakalpojumus valsts apmaksā un kādus nē, kādi līdzmaksājumi jāveic. Ombuds nodarbosies arī ar šo jautājumu skaidrošanu. Tāpat ombuda speciālisti palīdzēs veselības aprūpes darbiniekiem, skaidrojot, kā labāk komunicēt ar pacientiem, kā izskaidrot viņiem nepatīkamus vai sarežģītus jautājumus, kā risināt konfliktsituācijas u.tml.

Pacientu ombuds savu darbību realizē, piesaistot Eiropas Savienības projektus un saņemot finansējumu no slimnīcām.

Pacientu ombuds ir nevalstiska organizācija, kas dibināta 2008.gadā. Tajā strādā jurisprudences, psiholoģijas un sociālā darba profesionāļi un citi piesaistīti speciālisti, kas konsultē pacientus un medicīnas personālu.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: