2.novembrī plkst. 19.00 Ventspils kultūras centrs aicina baudīt muzikālu, pārsteigumiem bagātu notikumu, kuru klausītājiem būs iespēja novērtēt tikai Ventspilī un Rīgā.

Idejas autore - komponiste Santa Bušs: “No melnbalta mēmā kino ar reālajā laikā uzburtu skaņas pasauli līdz žilbinoši krāsainai elektroakustiskajai mūzikai, no niansēti izsmalcinātiem instrumentālās mūzikas šedevriem līdz eksperimentālai audiovizuālajai mākslai, no sarežģītu tehnoloģisko sasniegumu virtuozas īstenošanas dažādās mākslas formās līdz piepildītai emocionālai katarsei. No Francijas līdz Argentīnai, cauri Spānijai un Itālijai, līdz pat Skandināvijai un Latvijai – tā īsi raksturojama šī multimediālā projekta programma, kuras īstenošanā iesaistījušies dažādu tautību un izcelsmju mākslinieki, uz skatuves pulcējot četrus azartiskus mūziķus, kuru ceļi reiz krustojušies Londonā.”

Šajā starptautiskajā projektā iesaistīto mūziķu četrotni veido Matiass Hanke de la Fuente - vācu un čīliešu izcelsmes Argentīnas komponists, Viktors de la Rosa - spāņu klarnetists, kura mītnes zeme jau vairākus gadus ir Londona, Jūens Kempbels - britu komponists, čellists un kontrabasists, kā arī diriģents, kura oficiālā adrese patlaban saistāma ar Kembridžu, savukārt Latviju šajā projektā pārstāv komponiste Santa Bušs.

Programmā cita starpā iekļauti trīs basklarnetei un tieši Viktoram de la Rosam veltīti opusi: Olivera Rappoporta teatrālā, ārkārtīgi virtuozā un eksplozīvā miniatūra Catarsis IV, Matiasa Hankes de la Fuentes Diáfano, kas balstīta uz ideju par caurspīdīgumu un vizuālām ilūzijām, vērojot horizontu, kā arī Santas Bušs Rosmarin, kas tapis kā veltījums tieši spāņu mūziķim, kompozīcijas nosaukumā apspēlējot viņa uzvārdu Rosa un iedvesmojoties no Vidusjūras klimata saules un smaržu pielietā gaisa, kurā izteikti dominē tieši rozmarīna aromāts.

Skats uz pagājušā gadsimta mākslu tiks mests visu programmu ievadošajā darbā, vakara atklāšanai izvēloties 1928. gadā uzņemtu mēmo filmu Thèmes et Variations, kurā franču režisore Žermēna Dilaka tiecas rast tiltu starp klasisko mūziku un rūpniecisko pilsētvidi, vizuāli interesanti spēlējoties ar līnijām, ritmiem, dažādām paralēlēm starp baletdejotājas līganajām un mehāniskajām kustībām, no vienas puses, un dzelzceļa ratu un automašīnu riepu, neskaitāmu mehānisku ciparnīcu griešanos, no otras puses. Šīs eksperimentālās melnbaltās īsfilmas skaņu celiņu reālajā laikā rada elektronikas un čella duets, iejūtīgi sekojot vizuālajam stāstam.

Ar videomākslu plānots arī noslēgt programmu, spēcīgai vakara izskaņai izvēloties mūsdienu videomākslas darbu - argentīniešu režisora un skaņu mākslinieka Huana Ignasio Guerras filmu Despojos de una partida, kas runā par kontrastiem starp svētkiem un ikdienu, līdzīgām paralēlēm starp pilsētvidi un mākslu kā pirmajā filmā, tikai raugoties no 21. gadsimta perspektīvas un pētot

Buenosairesas dažādo sociālo slāņu dzīves specifiku un daudzveidību.

Mūziķi:
Viktors de la Rosa, basklarnete (Spānija/Lielbritānija)
Jūens Kempbels, čells (Lielbritānija)
Santa Bušs, klavieres
Matiass Hanke de la Fuente, klavieres (Argentīna/Apvienotā Karaliste)

Programma:
Klaudio Ambrozīni, Santa Bušs, Matiass Hanke de la Fuente, Huans Ignasio Guerra, Jūens Kempbels, Luiss Naons, Olivers Rapoports, Veins Sīgels

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: