Ventspils valstspilsētas pašvaldības vispārējās izglītības iestādēs 2024./2025. mācību gadā 9. klases centralizētos eksāmenus kārtoja 305 izglītojamie matemātikā, 306 latviešu valodā un 303 angļu valodā. Salīdzinot ar iepriekšējo mācību gadu, kopējais eksāmenu kārtotāju skaits ir samazinājies, vienlaikus samazinājies arī izglītojamo īpatsvars, kuri eksāmenus nav nokārtojuši.
Vidējais matemātikas eksāmena vērtējums pilsētā ir 53,52%, kas ir par 8,14 procentpunktiem augstāks kā iepriekšējā mācību gadā. Vidējais latviešu valodas eksāmena vērtējums pilsētā ir 58,64%, kas ir par 1,75 procentpunktiem zemāks kā iepriekšējā mācību gadā. Vidējais angļu valodas eksāmena vidējais vērtējums pilsētā ir 66,42%, kas ir par 0,76 procentpunktiem zemāks kā iepriekšējā mācību gadā. Matemātikas eksāmenā nenokārtojušo īpatsvars no visiem kārtotājiem ir 0,7% jeb 2 skolēni (2023./2024. m.g. – 1,4%), latviešu valodas eksāmenā 0,7% jeb 2 skolēni (2023./2024. m.g. – 1,1%), savukārt angļu valodas eksāmenu nokārtoja visi izglītojamie. Šie rezultāti apliecina iepriekšējā mācību gada 9. klašu izglītojamo mērķtiecīgo darbu un pedagogu metodisko atbalstu, kas devis būtiskus uzlabojumus mācību sasniegumu kvalitātē matemātikas apguvē, īpaši tiem, kuriem nepieciešami atbalsta pasākumi. Atbalsta pasākumi eksāmenu laikā nodrošināti 56 izglītojamiem matemātikā, 53 latviešu valodā un 46 angļu valodā. Salīdzinājumā ar iepriekšējo mācību gadu šis skaits ir pieaudzis, kas liecina par efektīvāku individuālo vajadzību izvērtēšanu un atbalsta plānošanu. Vienlaikus 2024./2025. mācību gadā eksāmenus atkārtoti kārtoja divi skolēni, kuri iepriekšējā mācību gadā nebija ieguvuši vērtējumu visos nepieciešamajos centralizētajos eksāmenos, bet šogad sekmīgi nokārtojuši.
.png)

Centralizētie eksāmeni ir nozīmīgs posms izglītojamo izglītības ceļā un apliecinājums gan viņu zināšanām un spējām, gan pedagogu un izglītojamo ģimeņu ieguldītajam darbam. Ventspils Izglītības pārvalde pateicas pedagogiem, izglītības iestāžu vadībai, vecākiem un izglītojamajiem par ieguldīto darbu, mērķtiecību un atbildību.
Komentāri (0)