Ceturtdien, 2. aprīlī, notika pirmā no kopumā divām projekta ''Pārliecinies par datu patiesumu'' tiešsaistes medijpratības nodarbībām, kuras ietvaros komunikācijas zinātnes doktore un medijpratības eksperte Klinta Ločmele pastāstīja dalībniekiem, kas jāņem vērā, lai internetā atpazītu viltus ziņas, īpašu vērību pievēršot attēliem un video.

Nodarbības sākumā Ločmele pastāstīja par to, kā informācija tiek uztverta. Ņemot vērā, ka lielākā daļa informācijas par apkārtējo pasauli tiek uztverta tieši ar redzes palīdzību, attēli un video ir ļoti spēcīgs veids kā uzrunāt vai pārliecināt auditoriju. ''Ne velti attēlu un video apmaiņas lietotnes bija vienas no visvairāk lejupielādētajām 2019. gadā'', atzīst nodarbību vadītāja.

Nodarbības ietvaros tik apskatīti dažādi attēli, lai parādītu, ka tie var būt daudznozīmīgi - katrs tos var interpretēt citādi, bet, ieliekot kontekstā, tiem tiek piešķirta konkrēta nozīme.

Tāpat nodarbības ietvaros tika runāts par safabricētiem attēliem un video kam jāpievērš uzmanība, lai tos atpazītu. Ločmele pievērsa dalībnieku uzmanību jautājumiemm - cik lielā mērā idealizētie attēli sociālajos medijos ietekmē mūsu pašapziņu un garīgo veselību, kā arī - kādas sekas var būt pārlieku nekritiskai attieksmei pret draugu, slavenību un influenceru ierakstiem sociālajos medijos.

Nodarbības noslēgumā dalībniekiem bija iespēja aizpildīt testu, pārbaudot, cik kritiski spēj izvērtēt informāciju un gudri rīkoties mediju vidē.

Nākamā nodarbība notiks trešdien, 8. aprīlī, plkst. 14, kur aktrise, radio SWH balss un personība, ''BM Production'' uzņēmuma vadītāja un influencere Ieva Florence - Vīksne runās par tēmu - ''Influenceru ietekme. Sociālās vides mārketings - tā plusi, mīnusi un nākotne.''

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: