Ventspils 2. vidusskolā notika starpvalstu (Igaunijas un Latvijas) mazākumtautību skolu administrāciju un skolotāju tikšanās ar mērķi iepazīties ar skolu sistēmām un valodu apmācību norisi skolās Latvijā un Igaunijā.

Skolu administrācijas, Ventspils 2. vidusskolas un Tartu Annelinna ğimnāzijas, iepazīstināja savus kolēģus ar informāciju par savām skolām, par to, kā notiek valsts identitātes un patriotiskā audzināšana 2. vidusskolā un kaimiņvalstī, kā tiek strādāts ar talantīgiem bērniem un skolēniem, kuriem ir mācīšanās grūtības, kā arī palīdzības sistēmu audzēkņiem Tartu Annelinna ģimnāzijā. Tāpat tika runāts par vidusskolēnu zinātniski pētniecisko darbu Ventspils 2. vidusskolā un Annelinna ģimnāzijā. Viesi tikās arī ar 2. vidusskolas metodisko komisiju pārstāvjiem un valodu mācīšanās grupas pārstāvjiem. Savukārt dienas noslēgumā viesi devās ekskursijā pa Ventspili.

Viesiem bija iespēja iepazīties ar to, kā strādā Ventspils 2. vidusskolas skolotāji, kāda ir mācību stundu struktūra, analīzes elementi, piedaloties valodu mācību stundās un analīzē. Tika parādītas sešas atklātās mācību stundas valodās visos vecuma posmos: latviešu, angļu un krievu.

Tāpat viesi devās ekskursijā pa skolu un tika parādītas skolotāju iespējas izmantot mūsdienīgus mācību līdzekļus mācību stundās, skolēnu iespējas izglītoties patstāvīgi, skolas bibliotēkas, sporta zāles un IT kabineta iespējas.

Ventspils 2. vidusskolas direktores vietniece L. Sokolovska atzina, ka vizītes laikā tika ierosināti tālākās sadarbības virzieni skolotāju, administrācijas un skolotāju līmeņos. Turklāt daudzi jautājumi bija tieši par to, kā notiek bilingvālā izglītība un kā šis process organizēts kaimiņvalstī. Savukārt Igaunijas kolēģi atzīmēja, ka Ventspils pilsētas pašvaldība piešķir lielus līdzekļus skolu tīkla attīstībai un interešu izglītībai. Viesiem patika 2. vidusskolas informācijas tāfeles starpbrīžos, ZPD darbu izstrādes kārtība un noteikumi un tas, ka, mācot skolēniem valodas, 2. vidusskolas pedagogiem ir pavisam cita pieeja mācību stundām.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: