Vajadzētu atjaunot militāro mācību vidusskolu vecākajās klasēs, uzskata nesen apstiprinātais Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandieris Leonīds Kalniņš, kurš sava jaunā amata pienākumus sāks pildīt 27.janvārī.

Kalniņš izteicies, ka būtu nepieciešams arī dažādos veidos motivēt augstskolu studentus, ieviest militāro mācību padziļinātā veidā, jo tad augstskolu beidzēji kļūtu par virsniekiem, lai, piemēram, komandētu vadus zemessardzē un varbūt arī aizietu pilna laika dienestā NBS. Savukārt tā daļa sabiedrības, kura negribētu veidot militāro karjeru, varētu kļūt par atbalstošajiem zemessargiem, kuri saņemtu pamatapmācību.

Jaunais NBS komandieris ir pārliecināts, ka "bez plašākas sabiedrības iesaistes nevaram aizsardzības sistēmu pacelt tādā līmenī, kādā vajadzētu". Tas vairāk esot saistīts ar rezervistu mācīšanu un ar diskusijām par obligāto dienestu, pret kuru viņš jau publiski paudis negatīvu nostāju.

Pēc Kalniņa domām, armijai vajadzētu efektīvāk izmantot labo sadarbību ar pašvaldībām, tās vēl lielākā mērā integrējot aizsardzības sistēmā, kas ļautu nodrošināt pretkrīzes reaģēšanu un atbalsta funkciju realizēšanu.

Jaunais armijas komandieris grib, lai Latvijas sabiedrība nebaidītos no Krievijas un dažādu it kā ekspertu draudīgiem izteikumiem, kuri nemitīgi parādās plašsaziņas līdzekļos par to, ka cik viegli ienaidnieks varētu okupēt Latviju, vai ka Latvija ir neizdevusies valsts.

Kalniņš arī akcentē, ka vislielākais drauds Latvijai būtu tad, ja sabiedrībai pazustu gara spēks un tā vairs negribētu veidot valsti un to aizsargāt. "Tad Krievijai vispār nav vajadzīgi nekādi milzīgi militārie līdzekļi, lai šeit mainītu valstisko uzbūvi un attīstības virzienu, un mēs nokļūtu atpakaļ situācijā, kādā dzīvojām okupācijas režīmā."

Komentējot pašreizējo valsts drošības situāciju, Kalniņš pauž pārliecību, ka "tuvākajā nākotnē Latvijas sabiedrība var būt pilnīgi droša, ka nebūs militāru konfliktu šeit, uz Latvijas zemes".

Lasi vēl

Komentāri (30)

  • -6
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 10:39:23

    Pareizi jau saka, bet der atcerēties, ka vienkārši vajag piekopt draudzīgu politiku attiecībā uz Krieviju un krievbailes pazudīs pašas.
    Ne velti saka - bailēm lielas acis.)
    Citādi paši tik kultivē Krievijas ienaidnieka tēlu un brīnās ka tas nepaliek bez sekām.

  • -2
    prof.Preobraženskis 19.01.2017, 10:41:35

    Kurzemnieks tātad - krievmīlis?

  • -1
    Milda Kušš 19.01.2017, 10:46:24

    narkotiku pārbaides ar tur vajadzētu.

  • -1
    norge 19.01.2017, 13:03:46

    sen vajagzeja un mildai ari piekritisu to ari vajadzetu

  • -4
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 13:21:45

    Aga, krievmīlis.

  • -6
    Nif nifs 19.01.2017, 13:27:24

    Krievmīlis galīgi neesmu, bet Kurzemnieka pirmajam komentam piekrītu 100%. Gudra valdība ir, kas māk ar kaimiņu sadzīvot, nevis velk uz kašķi.

  • -1
    Novadnieks 19.01.2017, 14:02:21

    Nekāda īpašā drošība te nebūs,kamēr Latviju neiztīrīs no tādiem krievmīļiem un divkošiem-aicinātājiem uz draudzīgu sadzīvošanu.Jau sen esmu sapratis,ka krievu(arī komunistu) izpratne draudzēties ar kaimiņu,tas ir,bez ierunām izpildīt visas Kremļa prasības un nepieļaut kritiku pret Krievijas izvērsto politiku.Un tikai tie,kas to ievēro, tie ir Krievijas draugi.Un tiem,kam ar galvām grūti ,varu atgādināt,ka Latvija pati izteica vēlēšanos būt gan NATO,gan ES un ka neesam okupēti,kā tas notika 1940 gadā.
    Būs interesanti paskatīties,kā pēc nākošām Saiemas vēlēšanām savus Latvijai naidīgos uzskatus paudīs tādi Kurzemniekveidīgie.Šis neprāts ilgi nevar turpināties un tas Latvijai nelojālais "skābekļa krāns"ir jāgriež ciet.Kopā ar visiem tautas apzadzējiem būsiet aiz restēm un neviens vien līdz mūža galam.
    Īpašam satraukumam nav pamata,jo Latvijas cietumos ir kristīgo konfesiju filiāles.

  • -4
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 14:21:40

    Latvijas nākotnes labad būtu izdevīgāk atbrīvoties no krievmīzšanas.
    Lai to sasniegtu, neaicinu uz vardarbību un represijām kā krievmīzēji.
    Bailīgie neko citu neprot. Kā baidīties un nīst.
    Jo kaut kādā strupceļā Latvija ar saviem krievmīzējiem neapšaubāmi ir nonākusi.
    Ja sekotu scenārijam, kas krievmīzšanu vēl vairāk pastiprinātu, tad Latvija kā Krievijas ienaidnieks sevi vnk pakļautu lielākām briesmām.
    Ieguvums nekāds...

    Nevajag ļauties kara kurinātāju pasūtījuma propagandai, visiem tiem ekspertiem šmekspertiem, kas melš TV, radio un avīzēs ar savām fake vēstīm,
    no kā brīdina arī NBS komandieris.

    Aicinu uz saprātu un cilvēkmīlestību!

  • -5
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 14:26:10

    neesam okupēti,kā tas notika 1940 gadā.
    ------
    Okupēti neesam? Protams, ne gluži kš 1940.
    Toreiz brīvprātīgi kapitulēja PSRS karaspēka priekšā,
    tagad elite vnk padevās NATO.
    Suverenitātes zaudējumu tas nozīmē abos gadījumos - ka nedarām kas valsts interesēs, bet kas aizokeāna NATO vadoņa interesēs.

  • 0
    Novadnieks 19.01.2017, 15:26:13

    Nu tad jau laikam jāstājas no NATO un ES ārā,un tad būsim pa īstam brīvi?

  • -3
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 15:57:07

    ES pēc zināmām reformām būtu tīri sakarīga organizācija.
    NATO ir tukšs numurs.
    Nekādas funkcijas dalībvalstu labā reāli nepilda.

  • 0
    Novadnieks 19.01.2017, 16:38:44

    Kāds ir pilnais nummurs?Ja ne NATO,tad kas?

  • -1
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 18:04:56

    Pilnais numurs būtu reāli neatkarīga,
    savu iedzīvotāju intereses pārstāvoša Latvijas Republika.

  • 0
    Novadnieks 19.01.2017, 18:40:51

    Tāda pilnīgi neatkarīga Latvijas republika bija līdz 1940 gadam un tad "draudzīgā" Krievija nolēma ka vajag ar viņiem sadraudzēties tā pa nopietnam un tā mēs "draudzējāmies" līdz 1991 gadam.Arī ar Krimu ir tagad tāda "kārtīga draudzība"krievu stilā,ar Čečeniju arī.Nu tādi "draugi" visai cilvēcei ir Maskavas Kremlī,ka nenopriecāties par viņiem.Draudzīgs žests ir Karēlijas sagrābšana,Kenigsbergas federālas zemes pievienošana Krievijai,Tālos Austrumos Kuriļu salu pievākšana.Tāds draudzēties gribošs mums tas Austrumu kaimiņš ir bijis visos laikos.Kaut viņus pats nelabais parautu ar visiem viņu atbalstītājiem.

  • 0
    karlito 19.01.2017, 18:44:52

    Latvijas pēdējo gadu lielākā nelaime,visur meklēt sev ienaidniekus..saskatīt to kā nav,bet to ko vēlas nato ģenerāļi.

  • -3
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 18:57:49

    Tā - 1940. nebija draudzīgā Krievija,
    tā bija komunistiskā Padomju Savienība.
    Un interesanti, kāpēc lai Padomju Savienība nepaņemtu savu kara laupījuma daļu no valstīm agresorēm - Kēnigsbergu un Kuriļu salās.
    Domā, lai cik man personiski būtu žēl Prūsijas bojāeja,
    vāciešiem nekādi nebija jāmaksā par Hitlera demokrātisko ievēlēšanu un iebrukšanu PSRS?
    Tāpat kā Latvija dārgi samaksāja par latviešu atbalstu boļševiku nākšanai pie varas.
    Latvieši, ja kas, toreiz burtiski apsēsti bija ar komunismu, līdz beidzot Stučkas režīms viņiem atdarīja acis. Lai gan ne līdz galam. Daudzi ar sajūsmu sagaidīja komunistus 1940.gadā.

  • -3
    Latvija pāri visām! 19.01.2017, 19:04:28

    Interesanti,
    skatoties Krievijas TV, var redzēt,
    ka krievi pret Pribaltiku neizturas ar naidu,
    kā te viens otrs pret viņiem,
    bet ar ironiju un pazobošanos par baltiešu izbailēm.

  • 0
    Kriska 20.01.2017, 09:18:57

    Atgriežamies pie padomju laiku skolu programmas? Tad izskatās ka tās nebija tik sliktas Komentētāji - jūs nav tēmā

  • -1
    Nif nifs 20.01.2017, 10:51:07

    Stājas un disciplīnas dēļ piekrītu. Ar noteikumu, ka skolas militāro programmu apguvušie automātiski nekļūst par kareivjiem x stundā.

  • 0
    Novadnieks 20.01.2017, 11:38:12

    Neesmu pret neatkarīgu un ar augstu dzīves līmeni Latvuju,bet ja šitā vara tādā garā turpinās ņirgāties par savu tautu un piekopt apzinātu cilvēku turēšanu nabadzībā,tad tajā x stundā lielākā daļa civilie paraus pēdu no šejienes.Lai paņemtu ieroci un stātos pretim ārējam ienaidniekam,ir jābūt pamatotam iemeslam to darīt.Pagaidām vēl ietu un karotu,bet bieži aizdomājos par uzskatu maiņu.
    Kas attiecas uz x stundu,tad liela daļa no šejienes to pēdu jau ir parāvuši bez jebkādām x vai y stundām.
    Un vēl,interesanti būtu paskatīties kā kaut kāds militārists viduskolniekam pavēles dod.Ne viens vien tāds formā tērpts tiks attiecīgi pasūtīts.

  • -2
    Pornieks 20.01.2017, 13:30:03

    Brēc tikai par to ka jāmācās ir aizstāvēties.
    Taisni otrādi, jāmācās ir NEAIZSTĀVĒTIES!

  • 0
    Larijs Kukarans 18.01.2018, 11:41:20

    Piespiedu sevi un izlasīju visu rakstiņu:)Tas cilvēciņš ir galīgi naivs,vai stulbs?Vai,viņš domā,ka visi pārējie ir stulbi un naivi?

  • 0
    herberts 19.01.2018, 23:54:56

    Abi pirmie šmurguļi jau var tagad stumt savas tupeles ūdenī un laist uz Gotlandi, kurzemnieks var gatavoties tanku bučošanai, kopā ar pilsētas vadošajiem boļševikiem un viņu sulaiņiem, mēs ar novadnieku zināsim kā rīkoties, gan jau paspēsim vismaz kādu pārīti no "mātuškas" riebekļiem pie Pētera aizlaist, ja x stunda sitīs. Ar Krieviju piekopt draudzīgas attiecības nozīmē- ieziepēties, pagriezt pakaļu un vēl blakus nolikt pārdesmit eiro. To pierāda vēsture un, Slava Ukrainai!, galu galā, vo ne "kurzemniek-trolli"?

  • 0
    Arājs 20.01.2018, 09:03:19

    Bet ko darīt ar visiem tiem desmitiem tūkstošu jaunpilsoņu (lasi-kolonistu un civilokupantu pēcteču)?Vai tā nebūs tā saucamā 5.kolonna?

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: