Nacionālās aviokompānijas "airBaltic" problēmas sākās pēc ekonomikas ministra Arta Kampara paziņojuma par draudošo lidsabiedrības maksātnespēju.

Tā intervijā laikrakstam "Bizness&Baltija" norādījis Ventspils mērs, Zaļo un zemnieku savienības premjera amata kandidāts Aivars Lembergs.

10.jūnijā intervijā "Rietumu Radio" Kampars paziņoja, ka "airBaltic" šogad strādājusi ar lieliem zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai.

Kā skaidro Lembergs, "airBaltic" strādā starptautiskajā tirgū, tai ir liels skaits piegādātāju, lieli iepirkumi, naudas plūsmas. Preces un pakalpojumus var apmaksāt gan pēc saņemšanas, gan avansā.

"Ja ekonomikas ministrs publiski paziņo, ka uzņēmumam ir lielas grūtības, piegādātāji pāriet uz pēcapmaksu. Tas uzreiz rada lielas problēmas kompānijas naudas plūsmās. Lai tās novērstu, nepieciešams kredīts. Bet kurš dos aizdevumu problemātiskam klientam? Līdz ar to jāpalielina "airBaltic" pamatkapitāls," akcentē Ventspils mērs.

Kā atgādina Lembergs, privātais "airBaltic" akcionārs - "Baltijas Aviācijas sistēmas" - ir gatavs piesaistīt nepieciešamo finansējumu bez budžeta naudas līdzdalības. "Tas, manuprāt, būtu pats pareizākais variants. Valstij pašreizējā situācijā nevajadzētu finansēt investīcijas tik specifiskā biznesā kā aviopārvadājumi. Tagad, kad runā par septiņu miljonu latu iztrūkumu pensiju indeksācijai, meklēt kaut kur 50 miljonus "airBaltic" glābšanai... Manuprāt, tā ir nepareiza ekonomiskā politika."

Ventspils mērs arī analizē valsts kā vairākuma akcionāra lomu "airBaltic". 2009.gadā premjers Valdis Dombrovskis apstiprinājis aviokompānijas akcionāru līgumu, kas nosaka, ka uzņēmuma operatīvo vadību nosaka privātais investors, lai arī valstij ir vairākums akciju.

Komerclikumā menedžmenta un akcionāru atbildības jomas esot stingri noteiktas, un akcionāri pēc būtības nevarot iejaukties kompānijas tekošajā saimnieciskajā darbībā un reāli ietekmēt uzņēmuma darbu. "Valsts faktiski ir finanšu investors, tas ir, pasīvais ieguldītājs," norāda Lembergs.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: