Autotransporta direkcija (ATD) noslēgusi konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu septiņās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās, tajā skaitā arī Ventspils virzienā, tiesa neizvēloties Ventspils reisa piedāvājumu, bet uzņēmums šo lēmumu acīmredzot pārsūdzēs.

Maršruta tīkla daļā Ventspils kopumā tika iesniegti septiņi pieteikumi (tik pat arī Modonā, un tā bija lielākā konkurence), bet par uzvarētāju tika atzīts SIA Latvijas sabiedriskais autobuss, līdz ar to tiekot pie tiesībām šo pakalpojumu nodrošināt līdz 2033. gadam.

Konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta arī pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.

Ventspils domes priekšsēdētāja vietnieks Aigo Gūtmanis skaidro, ka cenas Ventspils reisa un uzvarētāju piedāvājumā atšķīrās vien par trim centiem, turklāt tie tika iesniegti apmēram pirms gada, kad citādāka bija gan starptautiskā situācija, gan, līdz ar to, arī degvielas cenas. «Cenas, protams, ir tikai viena no lietām, ko vērtēja šajā konkursā. Bija arī ļoti daudz citu nianšu, tāpēc Ventspils reisa vadība pieprasījusi informāciju par vērtējumu un lems par Iepirkumu komisijas lēmumu apstrīdēšanu, kas, ticamākais, arī tiks darīts. Runa tomēr ir par līgumu uz desmit gadiem,» pastāstīja Gūtmanis.

Pretendenti apstrīdēt Iepirkumu komisijas lēmumu varēs līdz 2022.gada 16. septembrim.

ATD atgādina, ka šis bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.

Lasi vēl

Komentāri (14)

  • -3
    Renars Z Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Ventspils Reiss ir stabils ilggadējs uzņēmums ar labu reputāciju.

  • -3
    Marta P Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Es nestādos priekšā uz ko var tā ietaupīt, lai varētu piedāvāt kādā veidā izdevīgāku piedāvājumu kā uz vietas esošs autobusu parks, kur remonts ir uz vietas, pārbaudes šoferiem veic uz vietas, autobusus ir kur novietot.. Nu sanāk, ka taupīs uz drošību, uz ko vēl. šoferi gulēs autobusos, pārbaudes tiem neveiks un tad ar tādiem autobusiem kādi būs arī brauks, ja saplīsīs, tad arī paši remontēs. sviests kaut kāds.

  • -2
    sranskis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Marta, saimnieciski izdevīgaākais piedāvajums ir daiļslidošana vai mākslas vingrošana. Vai Jums pašai nav skaidrs, ka Ventspils Reiss tiks izgāzts? Kaut vai paskatoties, kas darbojas ATD? BET daudzi necerēja, ka Liepājas autobusu parks hmmm....Otrs- ja ATD pārstāvētu valsts, t.i. pārvadājamo intereses, tad līgums jua būtu sen lauzts(paskatiesties kas ir -bija viņu valdē). Bet par VR, kas IUB lems, tad, visticamāk, būs cita valdība.

  • -1
    Vadims Kevrelis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Tā ir mūsdienu politika.

  • -3
    sranskis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Tikai tie daži lēmēji neiedomājas ka būs vēlēšanas.

  • 0
    Vadims Kevrelis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Nav dzirdēts ka cepas Kuldīgas, Talsu, Saldus pārvadātāji.

  • -3
    sranskis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Jautājums- kas ir Kuldīgas, Saldus pārvadāāji? Par Talsiem īsti nezinu, bet Kuldīgu pārvadāja Tukums bez bāzes, bet Sakdu pārvadāja Sabiedriskias autobuss. Paintersiejieties, kas tie tādi. Un noteikti, ne vietejie.

  • -2
    sranskis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Es atvainojos par Kuldīgu, tur bija Tukums, bet no comment.

  • -2
    Marta P Pirms 2 nedēļām, 5 dienām

    Jā, ne vietējie... Jums ir sanācis ar tiem autobusiem pabraukt? Un ar šoferiem pakomunicēt?
    Pārguruši, nīgri, biļetes sist negrib. Autobusi kā jaunībā, un šajā situācijā tas nav kompliments, ir jomas, kur retro pakalpojumus vairs negribas saņemt. Tajos autobusos par drošību runāt grūti. Par kaut kādu komfortu pat sākt domāt grūti.

  • -2
    Vadims Kevrelis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Vajag tā lai ''bāze'' ir un būtu mājas kur pēc darba reisa nolikt busu un atgriezties mājās pie mīļās kundzes.

  • -3
    sranskis Pirms 2 nedēļām, 6 dienām

    Es ļoti atvainojos par gramatiskajām kļūdām, bet reizēm pirksti skriem atrāk par domām vai otrādi!

  • -2
    A.n.i.t.a Pirms 2 nedēļām, 5 dienām

    Nez, kam tas ir izdevīgi, ka pārvadātājs tiek ņemts no otras valsts puses? šoferi nost no mājām , un vēl visādas nianses...tad jau nav brīnums , ka nenotiek reisi...apkalpojamie taču pilnīgi vienaldzīgi un sveši. Ja katrs apkalpotu tikai sava novada robežās , tad tādu brīnumu nebūtu, bet mūsu laikos jau tā laikam vajag , tā var nekontrolēti rosīties un neviens ne par ko neatbild.

  • -2
    Marta P Pirms 2 nedēļām, 5 dienām

    Nu kādam tur augšā ir izdevīgi, acīm redzot. Reģionos tagad tik daudz reisu atcelti, regulāri kāds izkrīt, jo trūkst šoferi, bieži tas gadās Liepājniekiem, kuriem tagad jābrauc reisi tur otrajā Latvijas malā. Un ko darīt tam cilvēkam, kas aizbraucis uz kādu citu pilsētu un atpakaļ ejošais reiss atcelts, jo nav šofera? Viņam kāds kompensēs nakšņošanu?

  • 0
    Vadims Kevrelis Pirms 2 nedēļām, 5 dienām

    Visdrīzāk ir izjaukta kādam ierasta kārtība un ja nevar pacelt tad nenes.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: