Ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā, no 2021. gada 1. janvāra plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, paredz trešdien Ministru kabinetā (MK) atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Satiksmes ministrija skaidro, ka grozījumu mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes un to aprēķināšanas kārtību, kā arī noteikt autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim. Tāpat likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt "tīro" un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju - slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apmēru.

Tāpat likuma grozījumi paredz no 2021. gada pilnveidot Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes piekabēm, piemērojot tās atkarībā no piekabju masas un asu skaita.

Tāpat likumprojektā pārrēķinātas transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa likmes, kas kopš 2014. gada, kad Latvijā notika pāreja uz eiro, nav izteiktas veselos eiro.

Turklāt no 2021. gada tiks piemērots jauns transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju aprēķins tiem transportlīdzekļiem, kuriem oglekļa dioksīda (CO2) izmeši ir noteikti atbilstoši jaunajai CO2 izmešu metodei.

Satiksmes ministrija skaidro, ka šobrīd Latvijā reģistrētiem kravas transportlīdzekļiem nodokļa likmi nosaka, ņemot vērā transportlīdzekļa pilnu masu. Lai veicinātu tīrāku kravas transportlīdzekļu reģistrēšanu Latvijā, likumprojekts paredz no 2021. gada piemērot jaunu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju aprēķinu kravas transportlīdzekļiem ar pilnu masu no 3,5 tonnām līdz 12 tonnām, ņemot vērā emisijas klases "EURO" izmešu līmeni. Tāpat no 2021. gada piemēros jaunu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmju aprēķinu transportlīdzekļiem ar pilnu masu virs 12 tonnām un seglu vilcējiem, ņemot vērā "EURO" izmešu līmeni un asu skaitu.

MK atbalstīja Satiksmes ministrijas priekšlikumu palielināt ieņēmumu prognozes no Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa ieņēmumiem 2021., 2022. un 2023. gadam ik gadu 7,8 miljonu eiro apmērā un attiecīgi par tādu pašu summu palielināt dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un izdevumus Satiksmes ministrijas budžeta programmā "Valsts autoceļu fonds" 2021., 2022. un 2023. gadam, lai nodrošinātu autoceļu uzturēšanu un atjaunošanu. No minētās summas no 2022. gada ik gadu 600 000 eiro paredzēts novirzīt velosipēdu ceļu izbūvei.

Tāpat valdība atbalstīja Finanšu ministrijas sagatavotos grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kas arī stāsies spēkā 2021. gada 1. janvārī.

Grozījumu mērķis ir indeksēt uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmes, ņemot vērā inflācijas pieauguma tempu no 2017. gada, kā arī noteikt atsevišķu uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likmi transportlīdzekļiem, kuru motora tilpums pārsniedz 3000 kubikcentimetrus.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

Lasi vēl

Komentāri (7)

  • -2
    .Barons.. Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Aber uz man Volg GAZ-21 (Otro sērij,kam spīdiks Irss uz haub) to ne bus attiecinat.
    To ir ar vien Vēsturisk spēkratt Statuss,le zinat.
    Un es braukt,ka zil-mell Dūm vien griezties.

  • 0
    qwerty Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Oi,Joliņ, mell dūm no benzin motor,tobut ir šleht! Motors kaput,le zinat.

  • 0
    .Barons.. Pirms 3 nedēļām, 5 dienām

    qwerty kung.
    Es ir zinat.To pa to mell un zil Dūm bij rakstit tāpat vien.Ka vien Metafōr,le zinat.
    Aber man Volg Motōr vis but kārtiba.Pa to bus gādat to kalej Mārtiņ (to vārd tapat,ka iekš to Film pa mell Vēz spīl),ko ir kater dien uzpasset un pārbaudit.

  • -1
    Riebīgais Pirms 4 nedēļām, 1 dienas

    Tā ir soda nauda,nevis nodoklis,tiem,kas neprot zagt tik daudz,lai nopirktu teslu vai audi etron,pārējais ir tīri makoronu karināšana,jo vārdus " maksājiet jobanie sūda gabali,jo mums vajag piķi" vienkārši likumprojektā ierakstīt nevar,tos aizstāj ar " vide,ekoloģiski dzinēji,izmešu samazinājums utt"

  • -5
    Karls Pirms 4 nedēļām

    Tā ir. Ietērpt civilizētos vārdos vēlmi vnk nokāst piķi no ļaudīm pie mums ir iemācījušies.

  • 0
    Tīģeris Pirms 4 nedēļām

    Paši jau tādus šakāļus ievēlēja ,kuri labi prata solīt! Bet kāpēc nepadomā par kādiem ceļiem laucenieki brauc ? Un kā parsvarā vietējos ceļus labo ar šķembām un piķi ,un kas atkal ir zaudetaji degvielas pateriņš riepas dilst un papildus vel izvirdina logus ,vot par to gan nelem un nedomā .

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: