LatRosTrans vakar ap plkst. 17. no naftas cauruļvada sācis tehniskās jeb bufernaftas izsūknēšanu.

LatRosTrans valdes loceklis Igors Stepanovs lēš, ka naftas izspiešana kopumā varētu ilgt divas līdz trīs nedēļas.

Tiek izsūknēta nafta no naftas cauruļvada Latvija - Polocka Latvijas teritorijā - no tā saucamā 285. kilometra, kas ir Latvijas - Lietuvas robežas.

Pēc LatRosTrans aplēsēm, kopumā varētu tikt izspiestas ap 80 tūkstoši tonnu tehniskās naftas, kuru plānots iesūknēt vienā noVentspils naftas rezervuāriem. 

Paredzēts, ka sākotnēji notiks naftas pārvietošana no cauruļvada uz rezervuāru. Savukārt pēc cauruļvada iztukšošanas tiks veikta tā tīrīšana un sagatavošana piepildīšanai ar slāpekli.

"Šī nafta pieder "LatRosTrans" un naftas īpašnieka rokās ir likumiskas tiesības to no cauruļvada izsūknēt, lai veicinātu cauruļvada iekļaušanos pārrobežu cauruļvadu sistēmā, uzlabotu uzņēmuma finansiālo stāvokli, saglabātu kvalificētu darbaspēku un koncentrētos uz biznesa paplašināšanu pašreizējos sīvās konkurences apstākļos naftas tranzīta tirgū," sacījis Stepanovs

Savukārt laikraksts "Dienas Bizness" rakstīja, ka Latvija var zaudēt naftas cauruļvadu uz Ventspili un pat teorētisku iespēju jebkad atjaunot pa to naftas tranzītu.

Latviju šķērsojošā maģistrālā naftas cauruļvada īpašnieks LRT sācis kopš 2003.gada nestrādājošajā cauruļvadā esošās tehnoloģiskās naftas izsūknēšanu, visticamāk, lai pārdotu to pasaules tirgū. Taču bez šīs naftas cauruļvads jau pēc neilga laika pārvērtīsies par naftas tranzītam nederīgu cauruli - par metāllūžņiem.

Pēc "Dienas Biznesa" rīcībā esošās informācijas, jauna naftas vada celtniecība varētu izmaksāt pat vairāk nekā 600 miljonus ASV dolāru (310,2 miljonus latu), turklāt tā atjaunošanai varētu būt vajadzīgas atļaujas ne tikai no Latvijas, bet arī no Lietuvas varas iestādēm, un to saņemšana var būt ļoti problemātiska.

Notiekošais ap Ventspils cauruļvada bufernaftu ir cīņa par 265,42 miljonus ASV dolāru (137,49 miljonus latu) vērtu īpašumu, liecina neoficiāli aprēķini, kas nonākuši biznesa portāla "Nozare.lv" rīcībā.

LETA, db.lv

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: