Pagājušajā gadā koncerna "Ventspils nafta" meitasuzņēmuma "Ventspils nafta termināls" (VNT) peļņa bija 8,5 miljoni latu, ko nolemts ieguldīt uzņēmuma attīstībā.

Plānots, ka 2012. gadā uzņēmums ieguldīs 6 miljonus uzņēmuma pamatlīdzekļos, bet pusmiljons tiks novirzīts vides sanācijas darbiem – lai uzlabotu ekoloģisko situāciju, ko ietekmējis vēsturiskais piesārņojums (attīrītu zemi un gruntsūdeņus no naftas produktu piesārņojuma, kas radīts vēl padomju gados).

VNT ieņēmumi 2011. gadā bija 58,8 miljoni latu, kas ir ievērojami vairāk nekā 2010.gadā – 43,4 miljoni latu. Pieaugums saistīts ar pieaugošu dzelzceļa pārvadājumu īpatsvaru – VNT sedz dzelzceļa pārvadājumu izmaksas saviem klientiem, kuri pēc tam šo summu pilnībā atmaksā uzņēmumam.

"Aizvadītais gads Ventspils naftas terminālim ir bijis veiksmīgs. Neraugoties uz to, ka pasaules ekonomika vēl īsti nav atguvusies no krīzes, tas nav ietekmējis mūsu pārkraušanas apjomus, kas ir pat pieauguši par 26%. Šogad mēs plānojam veikt vairākus investīciju projektus. Plānots, ka šogad nodosim ekspluatācijā pilnīgi jaunu un ļoti modernu sūkņu staciju, kas nodrošinās labāku produktu plūsmas organizāciju. Šīs investīcijas ir saskaņā ar jaunākajām tendencēm drošības, tehnoloģiju un energoefektivitātes jautājumos”, skaidro VNT ģenerāldirektors Larss Panclafs.

2011. gadā par 26% pieaudzis arī pakrauto naftas produktu apjoms, sasniedzot 11,37 miljonus tonnu. No uzņēmuma pārkrautā apjoma 5,7 miljoni tonnu piegādāts pa dzelzceļu un ar kuģiem, bet 5,6 miljoni tonnu – pa LatRosTrans piederošo naftas produktu cauruļvadu. Lielāko pārkraušanas apjomu – apmēram 85% - veido dīzeļdegviela.

2012. gada pirmajā ceturksnī termināls pārkrāvis 2,96 miljonus tonnu naftas produktu – tas ir par pusmiljonu tonnu jeb 24% vairāk nekā tādā pašā periodā iepriekšējā gadā. Uzņēmumam veiksmīgs bijis arī marts – pārkrauti gandrīz 1,4 miljoni tonnu naftas produktu, kas ir par 16% vairāk nekā iepriekšējā gada martā un ir mēneša rekords pēdējo 10 gadu laikā.

„Šajā ziemā darba apjoms terminālī bija ļoti intensīvs, nemaz neskaitot nepārtraukto darba laiku 24 stundas 7 dienas nedēļā, lai tiktu galā ar lielajiem pārkraušanas apjomiem. VNT darbinieku sniegums tiešām bijis izcils”, uzsver VNT vadītājs. 

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: