Lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu pēc kravu pārvadājumiem, no 2010. gada 31. jūlija Ventspils ostā ienāk viena no pasaules lielāko operatoru Finnlines/Grimaldi prāmji. Ventspili iekļauta maršrutā TransRussiaExpress, kas jau 14 gadu savieno Travemindes (Vācija) un Sanktpēterburgas (Krievija) ostas.

Prāmji TransRussia un TransLubeca, kas iekrāsoti Finnlines zilibaltajās krāsās, četras reizes nedēļā ienāk Ventspilī pa ceļam no Vācijas uz Sanktpēterburgu un atpakaļ. Prāmju līniju TransRussiaExpress Ventspilī pārstāv aģentūra Silver Star Agencies. «Līnija jau ir pierādījusi savu veiksmīgumu.

Pārvadātājuzņēmumi to izmanto kravu transportēšanai uz Vāciju kā alternatīvu garajam ceļam caur Poliju. Pozitīva tendence vērojama Ventspils un Sanktpēterburgas virzienos, kurus pārvadātāji sāk izmantot arvien biežāk. Jo īpaši tas ir jūtams laikā, kad Latvijas un Krievijas robežpunktos veidojas garas automašīnu rindas,» stāsta pasažieru un kravu operatore Dina Garanča.

...Kādā svētdienas vakarā Ventspilī uz vairākām stundām ienāca zilibaltais prāmis TransRussia, lai uzņemtu vairāk nekā 60 fūres ar dažādām kravām. Prāmis būvēts pirms 16 gadiem Gdaņskas kuģu būvētavā, tā ietilpība – 3200 līnijmetru un 130 pasažieru. Uz prāmja radīti visi apstākļi, lai ceļā pavadītais laiks un darba apstākļi būtu patīkami. Uz tā ir baseins, sauna, konferenču zāle, bērnu rotaļu istabas, atsevišķas zonas iekārtotas pasažieriem, autovadītājiem, apkalpes darbiniekiem.

Anna – kapteiņa palīdze pasažieru apkalpošanā – pamanījusi līnijas TransRussiaExpress pasažieru pieaugošo interesi par Ventspili un Latviju. Viņas iespaidi par mūsu pilsētu ir tie labākie. Anna 10 gadu strādājusi uz Scandlines prāmjiem un ne reizi vien bijusi Ventspilī.

Tāpat Ventspili paguvis iepazīt bārmenis Boriss. Nesen, ienākot Ventspilī, viņš guvis rokas traumu un nogādāts pilsētas slimnīcas traumpunktā, kur brūce sašūta. «Ļoti jauka pilsēta – tīra, zaļa, sakopta un atsaucīgi medicīnas darbinieki,» stāsta Boriss.

Uz viena no klājiem izdodas sastapt vairākus tūristus no Bavārijas, kas atgriežas mājās no nedēļu ilga brauciena uz Sanktpēterburgu. Savukārt šoferiem paredzētajā nodalījumā un restorānā atpūšas Krievijas, Latvijas un Igaunijas šoferi.

Igauņu šoferis, kas veicis ceļu līdz mūsu ostai, atzīst, ka šis prāmju savienojums viņu pilnīgi apmierina. Kravas auto vadītājs Agris Kaņeps no Siguldas dodas uz Vāciju ar koksnes kravu.

Agris uzskata, ka prāmju līnijas izmantošana ļauj racionālāk izmantot resursus – pa to laiku, kas tiek pavadīts ceļā, var atpūsties gan šoferis, gan viņa auto. Kamēr nebija šīs līnijas, Agris izmantojis Klaipēdas ostu. «Ventspils man patīk labāk, ostas darbinieki ir profesionāli un atsaucīgi. Mājās tomēr vienmēr ir labāk,» saka Agris.

Prāmju līnijas Ventspilī

Ventspils–Nineshamna–Ventspils (5 x nedēļā)

Ventspils–Traveminde–Ventspils (2 x nedēļā)

Lībeka–Ventspils–Sanktpēterburga–Ventspils–Lībeka (4 x nedēļā)

Prāmju līnijās pārvadāts 2011.g. četros mēnešos

2011.g. pret 2010.g.

Pasažieri 9948*  / 197,69%

Vieglie auto 4737  / 189,03%

Kravas vienības 19 704 / 131,48%

Kravas (tūkst.t) 541,2 / 126,39%

* Šajā rādītājā neietilpst treileru šoferu skaits: 16 183.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: