Ziemeļu mola atjaunošana ir vērienīgākais Ventspils ostas hidrobūvju atjaunošanas projekts. Darbi uz mola noritēja visu ziemu un turpinās arī tagad. Gandrīz 13 miljonus eiro vērtos atjaunošanas darbus plānots pabeigt šī gada beigās.

Šobrīd uz mola turpinās tērauda rievsienu izbūve, mola ķermeni norobežojošo tērauda vairogu montāža, tērauda rievsienas no jūras puses katodaizsardzība (metāla aizsardzība pret koroziju), mola dzelzsbetona virsbūves fasādes plaknes remonts un saliekamās dzelzsbetona atbalsta sienas montāža. Sākusies arī mola ķermeņa monolitizēšana - tas nozīmē, ka caur īpaši šim nolūkam izurbtajiem injekcijas urbumiem mola ķermeņa dobumos zem mola virsbūves tiek pildīts betona maisījums, lai mazinātu risku, ka mola konstrukcijas varētu deformēties.

Ziemeļu mols Ventspilī ir viena no stratēģiski nozīmīgākajām ostas hidrobūvēm - pusotru kilometru garš dambis, kas no cietzemes iestiepjas jūrā un pasargā ostu no viļņiem, ledus un smilšu sanesumiem. Atšķirībā no Dienvidu mola, kas ir viena no iecienītākajām ventspilnieku un pilsētas viesu pastaigas vietām, Ziemeļu mols ir ierobežotas pieejamības teritorija, jo tā tuvumā tiek veikta kravu pārkraušana. Ventspils ostas moli to tagadējā veidolā būvēti pirms vairāk nekā 100 gadiem. Pēdējie atjaunošanas un pārbūves darbi Ziemeļu molā veikti no pagājušā gadsimta 70-tajiem līdz 90-tajiem gadiem, bet tagad plānotie ir visu laiku vērienīgākie mola atjaunošanas darbi.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: