Šobrīd aktīvi noris Ventspils brīvostas 12. piestātnes izbūve, kas prasa vērienīgu un sarežģītu konstrukciju ierīkošanu. Ik dienas 2 ha lielajā būvlaukumā un piegulošajā akvatorijā rosās teju simt cilvēku, un darba duna rit cauru diennakti – tiek dzīti pāļi, izbūvētas apakšzemes un virszemes komunikācijas. Savukārt jaunais dīķeris jau pabeigts un sācis darboties vecā vietā.

Galvenā būvdarbu veicēja jeb ģenerāluzņēmēja HOCHTIEF Solutions pārstāvis, projekta vadītājs Aleksandrs Vagners no Vācijas šobrīd par savu pagaidu mājvietu sauc Ventspili. Viņš seko līdzi visam, kas notiek būvlaukumā, jo piestātnes izbūve ir gana laikietilpīgs, sarežģīts un arī atbildīgs darbs. Vagners atklāj, ka HOCHTIEF strādā pie ļoti sarežģītu hidrobūvju izveides, kā arī specializējas tuneļu, tostarp kalnu tuneļu, būvniecībā. «Šobrīd mūsu koncerns strādā pie dažādiem projektiem sešdesmit līdz septiņdesmit pasaules valstīs, sākot no Tuvajiem Austrumiem, kur ir ļoti liels celtniecības tirgus – Emirātos, Katarā, Saūda Arābijā –, beidzot ar Bulgāriju, Rumāniju. «Atzīšos, esmu ļoti pārsteigts par to līmeni, ar kādu sastopamies Latvijā. Sadarbības uzņēmumiem – LNK Industries un Latvijas Tilti – ir gan nepieciešamais tehniskais aprīkojums, gan arī mums sakrīt izpratne par darba organizāciju, kas nav mazsvarīgi. Jo patiesībā strādāt līdzās, organizēt darbus vairākiem uzņēmumiem vienlaikus, nebūt nav vienkārši. Šeit viennozīmīgi saskaros ar Eiropas līmeni.»

 

Vagners stāsta, ka ik dienu būvobjektā nodarbināti vairāk nekā astoņdesmit cilvēku, bet atsevišķos brīžos darbinieku skaits ir vēl lielāks, pārsniedzot simtu. Tāpat procesam līdzi seko vairāki būvuzraugi. Iespējams, no malas skatoties, nešķiet, ka darbi ir tik vērienīgi, taču zem piestātnes seguma, kas noslēgumā tiks uzklāts, slēpsies vērienīgas konstrukcijas, tāpat kā zem ūdens.

 

Kopējās projekta izbūves izmaksas plānotas EUR 15 538 047 apmērā, un darbi tiek veikti četrās kārtās. Vairāk nekā 50% no izmaksām sedz Eiropas Savienības Kohēzijas fonds. Pirmā kārta tuvojas noslēgumam – jau izbūvēts jauns pilsētas sadzīves kanalizācijas dīķeris, kas savieno Ventas abus krastus un iegulst upes gultnē. Jau vairākas dienas jaunais dīķeris darbojas testa režīmā. Vecais dīķeris tiks demontēts. Tā demontāža nepieciešama, jo plānota piestātnei piegulošās akvatorijas padziļināšana. Vecais dīķeris, kas atrodas apmēram 10 m dziļumā zem Ventas ūdens līmeņa, līdz ar ostas attīstību augšup pa upi un paceļamā tilta izbūvi kļuvis par šķērsli.

 

Vienlaikus notiek darbi pie piestātnes būvniecības – tiek dzīti pāļi, lai nostiprinātu krastu un izveidotu kuģu piestātnes fasādes sienu, kā arī izbūvētas enkursienas. Tāpat notiek esošās dzelzceļa līnijas rekonstrukcija, tā tiek savienota arī ar piestātnei piegulošajām teritorijām. Paralēli sākts darbs arī pie kraujlaukuma izbūves. Lai pilnvērtīgāk varētu apgūt teritoriju, tiek izbūvēta atbalstsiena tilta labā krasta balsta uzbēruma rajonā.

 

Pašā projekta noslēguma kārtā tiks veikta piestātnes un akvatorijas padziļināšana līdz 12,5 metru dziļumam. Rezultātā būs izbūvēta jauna universālo kravu piestātne.

 

Enkursienu izbūve ir viens no sarežģītākajiem darbiem. Lai tā būtu droša un turētos, 36 metru dziļumā tiek dzīti pāļi.

 

Aleksandrs Vagners rāda, ka, izbūvējot kraujlaukumu, līmenis – ieklājot atbilstošu grunti, segumu un komunikācijas –, tiks pacelts uz augšu vairāk nekā par pusmetru.

 

 

 

Dīķera cauruļvadus slēpj upes dzelme, bet uz sauszemes redzamas akas, kurās dīķeris savienots ar esošo kanalizācijas pievadu. Pagaidām līdztekus jaunajām redzamas arī vecās, kas tiks demontētas. Otrs izvads atrodas pretējā krastā – Tilta dārzā.

 

Krasts tiek stiprināts, izmantojot tērauda rievpāļus 32 metru dziļumā un pēc tam izbūvējot piestātnes dzelzsbetona virsbūvi.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: