Līdz ar rudens iestāšanos un būvdarbu pabeigšanu Tērvetes ielas posmā no Durbes ielas līdz nekustamajam īpašumam Tērvetes ielā 4/6 un Zaķu ielas posmā no Vidusceļa līdz nekustamajam īpašumam Zaķu ielā 21 noslēgušies visi plānotie kanalizācijas un ūdensvadu izbūves darbi šī gada programmā.

Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētajā projektā Ūdenssaimniecības attīstība Ventspilī, VI kārta (nr. 5.3.1.0/16/I/005) pirmie būvdarbi tika uzsākti šī gada pavasarī, un līdz augusta beigām veikti kanalizācijas un ūdensvada tīklu izbūves darbi pavisam četros objektos – ūdensvada un kanalizācijas tīklu paplašināšana/pārbūve Mazās Priežu ielas posmā no Krustkalna ielas līdz nekustamajiem īpašumiem Ganību ielā 136 un Ganību ielā 138 un Uzvaras ielas posmā no Muitas ielas līdz nekustamajam īpašumam Uzvaras ielā 5, ūdensvada un kanalizācijas tīklu paplašināšana Zaķu ielas posmā no Vidusceļa līdz nekustamajam īpašumam Zaķu ielā 21, kā arī kanalizācijas tīklu paplašināšana Tērvetes ielas posmā no Durbes ielas līdz nekustamajam īpašumam Tērvetes ielā 4/6.

Pavisam kopā izbūvēti/pārbūvēti 0,73 km kanalizācijas tīklu un 0,6 km ūdensvada tīklu. Līdz ar šī gada programmas būvdarbu noslēgšanos par 76 iedzīvotājiem palielināts to ventspilnieku skaits, kuriem nodrošināti centralizēto kanalizācijas pakalpojumu pieslēgumi, un par 26 iedzīvotājiem pieaudzis to skaits, kuriem nodrošināti centralizēto ūdensapgādes pakalpojumu pieslēgumi.

Šī gada četru posmu būvniecībai novirzīti 257 tūkst. EUR (bez PVN). Eiropas Savienības Kohēzijas fonds finansē 65% no kanalizācijas tīklu būvdarbu izmaksām, bet pārējo finansē pašvaldības SIA ŪDEKA no saimnieciskās darbības līdzekļiem, sedzot ūdensvada būvdarbus pilnā apmērā un 35% no kanalizācijas tīklu izbūves izmaksām.

Nākamajā gadā turpināsies ūdenssaimniecības attīstības projekta īstenošana Robežu ielā posmā no Graudu ielas līdz Rotas ielai, kur tiks veikta kanalizācijas tīklu paplašināšana 1,39 km garumā, ūdensvada tīklu paplašināšana 1,03 km garumā, kā arī izbūvēta jauna kanalizācijas sūkņu stacija ar jaudu 10 l/s.

Būvdarbi šajā ielas posmā tiks realizēti vienlaikus ar Ventspils pašvaldības iestādes Komunālā pārvalde īstenoto ES līdzfinansēto projektu Alternatīva tranzītmaršruta izveide TEN-T tīklam Ventspilī, kas ietver Robežu ielas pārbūvi garākā posmā – no I. Mičurina ielas līdz Packules upes tiltam. Tā kā šis posms ir kompleksas ielas izbūves objekts, tad Komunālā pārvalde projektā paredzētos darbus uzsākusi jau šogad un, plānojot turpmāko būvdarbu gaitu, jāievēro šīs specifiskās prasības.

Kopumā projekta Ūdenssaimniecības attīstība Ventspilī, VI kārta gaitā plānots izbūvēt/pārbūvēt 2,16 km kanalizācijas tīklu un 1,6 km ūdensvada tīklu, tādējādi par 130 iedzīvotājiem palielinot to ventspilnieku skaitu, kuriem nodrošināti centralizēto kanalizācijas pakalpojumu pieslēgumi, un par 80 iedzīvotājiem to, kuriem pieejami centralizēto ūdensapgādes pakalpojumu pieslēgumi. Pēc projekta VI kārtas realizēšanas ūdenssaimniecības pakalpojumu pieejamība būs nodrošināta līdz 98,5% no pilsētas iedzīvotāju skaita.

Kopējās projekta izmaksas veido 870 330 EUR, t.sk. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums attiecināmajām izmaksām 335 472 EUR, pārējās projekta izmaksas sedz ŪDEKA.

Kopā līdz šīs kārtas uzsākšanai Ventspils ūdenssaimniecības attīstības projektā investēti vairāk nekā 82,5 milj. EUR, rekonstruēti vai no jauna izbūvēti ūdens­vada un kanalizācijas tīkli 231 ki­lometra garumā, izveidoti 1465 jauni ūdensvada un 1762 jauni kanalizācijas pieslēgumi. Līdz nākamā gada beigām šī kopējā investētā summa sasniegs 83,4 milj. EUR.

Šie ieguldījumi nodrošinājuši mūsdienīgus dzīves apstākļus, veselībai drošu dzeramo ūdeni un ērtības mūsu pilsētā. Ventspils ūdens kvalitāti novērtē pilsētas iedzīvotāji, kuri ik gadu veiktajās aptaujās norāda, ka ikdienā izvēlas dzert ūdeni no krāna, – to apliecinājuši 83% no aptaujātajiem pilsētas iedzīvotājiem, un šis skaits ar katru gadu pieaug. Lielākā daļa ventspilnieku – 96,3% – aptaujās norādījuši, ka ir apmierināti ar ŪDEKAs piegādātā ūdens kvalitāti, jo pārliecinājušies, ka centralizētās sistēmas ūdens ir tīrs, kvalitatīvs, gards un atbilstošs lietošanai uzturā.

Protams, viens ir, pateicoties Eiropas Savienības līdzfinansējumam, izbūvētie atzari, nodrošinot ventspilniekiem iespēju pieslēgties centralizētajai ūdenssaimniecības sistēmai, bet otrs – faktiskie pieslēgumi, kam nepieciešami arī pašu iedzīvotāju ieguldījumi.

Pieslēgšanos pilsētas tīklam iedzīvotāji rūpīgi plāno un izvērtē, jo tā saistīta ar izmaksām, tādēļ ŪDEKA ir spērusi vairākus soļus pretim iedzīvotājiem, lai motivētu un atvieglotu pieslēgšanās procesu:

- sadarbībā ar pašvaldību ir rasta iespēja piedāvāt ventspilniekiem tehniskās dokumentācijas sagatavošanu bez maksas;

- uzņēmums piedāvā pieslēguma izbūves darbu izmaksas segt pa daļām ar termiņu līdz diviem gadiem.

Projektā pirmie būvdarbi tika uzsākti šā gada aprīlī – Mazajā Priežu ielā.

Pēdējie darbi Tērvetes ielā.

Uzvaras iela vasaras sākumā...

...un beigās.

Zaķu iela pirms būvdarbu uzsākšanas, procesā un pēc ūdensvada un kanalizācijas tīklu paplašināšanas.

Lasi vēl

Komentāri (6)

  • 0
    guntis 403 21.09.2017, 12:39:15

    Ko nu dzenat zosi! Vasaras sākumā Uzvaras ielā bija normāls asfalts,kurš nemaz tik sen kā uzklāts.Vispār nav saprotams kāpēc šo posmu atjaunoja. Pilsētā ir daudz drausmīgākas vietas,kas prasās pēc remonta!

  • -2
    P/i "Komunālā pārvalde" 22.09.2017, 08:55:44

    Informējam, ka Uzvaras ielas būvdarbi tika veikti kompleksi - vienlaicīgi izbūvējot ūdensvada, kanalizācijas un elektrokomunikāciju tīklu pieslēgumu.

    Skaidrojam, ka Uzvaras ielas asfaltbetona segums tika izbūvēts 2001. gadā un laika gaitā bija nodilis un saplaisājis - īpaši Muitas ielas rajonā ar saslēgumu pie Embūtes ielas, savukārt ceļa nesošā seguma šķembu kārta tika būvēta 35 gadus atpakaļ, kad segums bija paredzēts citai slodzes nestspējai, jo lielākās smagās automašīnas bija GAZ un ZIL.
    Arī lai veiktu ūdensvada un kanalizācijas tīklu pieslēgumu iedzīvotājiem, segumu bija nepieciešams demontēt.

  • -1
    Es 22.09.2017, 19:51:06

    Kāpēc tad nav pieminēti tādi smagie auto kā KrAZ,MAZ,KAMAZ-tie arībija!

  • -1
    Ena 25.09.2017, 21:51:43

    Kom_Parvalde
    Aļļo, garaž ! Un kur tad MAZi un KAMAZi palika ?

  • 0
    guntis 403 22.09.2017, 18:18:43

    Kādas smagās mašīnas?Uz viadukta aiz nobrauktuves uz Kurzemes ielu ir zīme "smagajiem braukt aizliegts".Kāds te sakars ar GAZ un ZIL?

  • -1
    P/i "Komunālā pārvalde" 25.09.2017, 16:08:09

    Skaidrojam, ka uzstādītā ceļa zīme, kas norāda, ka smagajam transportam šeit braukt ir aizliegts, attiecas uz kravas un tranzīta automašīnām, bet pilsētas apkalpojošais transports, kā ielas mehanizētie tīrītāji, sanitārā tehnika, kas izved atkritumus un autobusi drīkst pārvietoties pa pilsētas teritoriju. Mūsdienās šo transportu svars ir krietni virs 5-6 t, nekā agrāk ražotajām automašīnām.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: