Komanda Tempo 24H ar ventspilniekiem Igoru Skoku, Rūdolfu Skoku un Arvi Piķi sastāvā izcīnījuši trešo vietu tradicionālajās 24 stundu autosacīkstēs Francijā.

Katru gadu septembrī Francijā tiek organizēta gada lielākās sacīkstes 4x4 spēkratiem – 24 Heures Tout Terrain de France. Šogad tās notika jau 27.reizi, bet kopš 2005. gada sacensībās startē arī Latvijas autobraucēji. 2011. gadā ventspilnieki izveidoja ekipāžu, kurā brauc Igors Skoks, Rūdolfs Skoks, Arvis Piķis un to apkalpo tikai divi mehāniķi Agris Piķis un Gunārs Briedis (komanda Tempo 24H).

Šo gadu laikā ļoti mainījušās tehniskās vienības, ja pirmsākumos trasē pārsvarā bija redzamas lielās 4x4 markas automašīnas Toyota, Nissan, Mitsubishi, Range Rover, Mercedes, bet pēdējo desmit gadu tendence ir būvēt arvien vieglāku tehniku. Šogad 24 stundu sacensību dalībnieku sarakstā tika iekļauti arī visi bagija tipa spēkrati (16 ekipāžas), kuri iepriekš piedalījās tikai četru stundu braucienā. Ventspilnieku ekipāža visus deviņus gadus ir uzticīga automobilim Mitsubishi Pajero. Mašīnā ieguldot darbu un zināšanas, to ir pārveidojuši mehāniķi Agris Piķis un Gunārs Briedis.

Šogad uz starta līnijas stājās 77 spēkrati. Kopš 2016. gada trase tiek veidota jaunā vietā – uz lauksaimniecībā izmantotas zemes pēc ražas novākšanas – tikai dažas dienas pirms sacensībām. Trases garums bija 7,4 kilometri.

Latvijas komandā pirmais pie stūres sēdās Igors Skoks un trasē devās no 14. starta līnijas. Pēc apmēram stundas ilga brauciena nācās mainīt pārsisto riepu, un pēc divām stundām latvieši rezultātu tabulā ierindojās 21. vietā. Laiks bija saulains, brīžiem termometra stabiņš pacēlās līdz pat +30 grādiem, tāpēc trase bija sausa un putekļaina un nepārtraukti tika laistīta, līdz ar to arī kļuva slidena un vietām bīstama.

Aizritot ceturtajai stundai, ventspilnieku ekipāža bija pakāpusies uz 18. vietu, pēc sešām stundām uz 12. vietu, pēc desmit stundām komandā bija jau astotās, bet pēc 13 – piektā. Piecpadsmitgadīgajā stundā tā stabili ieņēma jau trešo pozīciju, bet turpmākajās deviņās stundas, mainoties pilotiem (ne vēlāk kā pēc 2 stundām un 30 minūtēm, kā to nosaka 24 stundu sacensību nolikums Francijā), latviešu komanda Tempo 24H rezultātu tabulā saglabāja trešo vietu, pakāpeniski attālinoties no tuvākajiem konkurentiem. Viņu vadītā automašīna Mitsubishi Pajero trasē turējās labi, vienīgās problēmas bija putekļi, līdz ar to katrā pilotu maiņā, tika nomainīts gaisa filtrs.

Izturības sacensībās 24 Heures Tout Terrain de France Igors Skoks finišu sasniedza ar 202 veiktiem apļiem. Ventspilnieku ekipāžai Igors Skoks/ Rūdolfs Skoks/ Arvis Piķis pirmo reizi izdevās ierindoties godalgotajā trešajā vietā absolūtajā vērtējumā, kas ir augstākais sasniegums 15 gadu laikā kopš Latvijas autosportisti piedalās šajās sacensībās. Pēc 24 stundu brauciena finišu sasniedza 48 ekipāžas.

Interesanti, ka Igors Skoks 2016. gadā pēc izcīnītās piektās vietas atzina, ka augstāku vietu sasniegt ar šo automašīnu varētu būt ļoti grūti, bet Arvis Piķis komentēja, ka to varētu paveikt, tikai ļoti riskējot, kas varētu beigties ar kļūdu un sasistu auto. Tomēr pašiem braucējiem izdevās pierādīt pretējo.

«Kopš 2005. gada, kad startēju arī maratonrallijā Dakārā, katru gadu piedalāmies 24 stundu sacensībās – septembrī Francijā un novembra beigās Portugālē. Francijā man šī bija jau 14. reize. 2011. gadā izveidoju jaunu komandu, kurā startējam kopā ar dēlu Rūdolfu un mehāniķa Agra Piķa dēlu Arvi. Man šīs bija fiziski vissmagākās sacensības Francijā. Bija karsts, trasi daudz laistīja, līdz ar to vietām segums kļuva tik slidens, ka mašīnu bija grūti savaldīt. Esam ļoti priecīgi un gandarīti par sasniegto trešo vietu, kuras pamatā bija pareiza visu pilotu braukšanas taktika, labs mehāniķu Agra un Gunāra darbs – gan sagatavojot automašīnu pirms sacensībām, gan to apkalpojot sacīkstes laikā,» panākumu komentēja Igors Skoks.

Rūdolfs Skoks: «Šoreiz sacensībās startēja arī bagiji. Šajā trasē tiem ir liela priekšrocība, jo viņi ir viegli un ātrāk vadāmi caur daudzajiem s-veida līkumiem. Stabili nobraucu visus trīs savus braucienus – bez fiziskiem kontaktiem. Pirmajā sacensības daļā ļoti laistīja trasi, tāpēc pirmais brauciens man bija visgrūtākais. Naktī jau bija vieglāk – nebija tik karsts, trasi nelaistīja un neredzēja arī bedres. Portugālē divas reizes esam izcīnījuši otro vietu un pat pirmo, bet tas, ka Francijas sacensībās varam būt godalgotā vietā, likās neiespējami. Kad pēc otrā brauciena uzzināju, ka esam jau piektie, svarīgi bija šo vietu noturēt. Dodoties trasē trešo reizi, zināju, ka esam jau trešajā pozīcijā. Sapratu, ka mērķis – goda pjedestāls – šoreiz var realizēties. Braucu savā ritmā, lieki neriskējot. Esam sapratuši, kāda braukšanas taktika ir jāievēro, lai būtu starp līderiem. Mans prieks par trešo vietu ir neaprakstāms.»

Arvis Piķis: «Trasē parasti man iznāk doties tumsā, bet otrais brauciens iekrīt laikā no tumsas līdz rītausmai (ļoti skaisti redzēt saullēktu!). Man pat patīk braukt naktī, jo trase netiek laistīta un seguma īpatnības dēļ pazūd putekļi. Naktī dziļās bedres nav pamanāmas, līdz ar to ātri jāsaprot, kā mainās trases segums un to ir jāatceras. Pēc sava otrā brauciena, kad veicu pilotu maiņu, uzzināju, ka esam jau trešajā vietā – super! Tālāk tik noturēt! Trešajā braucienā mērķis bija skaidrs – saudzēt mašīnu, taupīt bremzes, nekļūdīties. Beidzot mums ir izdevās kāpt uz goda pjedestāla Francijā, kas arī šo sacensību sākumā likās nereāli. Paldies mūsu mehāniķiem Gunāram Briedim un manam tēvam Agrim, par ielikto darbu automašīnā un, protams, liels paldies Igoram Skokam par kārtējo iespēju piedalīties.»

Kopš 2005. gada augstākie latviešu sasniegumi sacensībās 24 Heures Tout Terrain de France: 2008. gadā 4. vieta ekipāžai Igors Skoks/Māris Saukāns/Agris Piķis, bet 2015. gadā to atkārtoja ekipāža Māris Neikšāns/ Jānis Berķis/Nauris Berķis; 2016. gadā 5. vieta ventspilnieku ekipāžai Igors Skoks/Rūdolfs Skoks/Arvis Piķis.

Visi sacensību rezultāti

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: