Apstiprināta rīcības programma darbam ar apdāvinātiem Ventspils pilsētas pašvaldības izglītības iestāžu audzēkņiem 2011. – 2014. gadā, izveidojot radošo spēju un intelekta attīstības skolu „Gudrinieks”.

Rīcības programmas un skolas „Gudrinieks” darbības mērķis ir atklāt un attīstīt pilsētas bērnu un jauniešu talantus, veicināt viņu individuālo kreatīvo un inovatīvo spēju un prasmju attīstību, radīt radošu nodarbību vidi, nodrošināt audzēkņus ar viņu intelektuālajam līmenim atbilstošiem mācību materiāliem un attīstošām spēlēm, pilnveidot apmācības procesā iesaistīto pašvaldības izglītības iestāžu pedagogu profesionālo sagatavotību.

Darbs ar apdāvinātiem bērniem paredz īstenot savstarpēji saistītus pedagogu profesionālās pilnveides, mūsdienīgu mācību un metodisko līdzekļu, mācību tehnisko līdzekļu nodrošinājuma pasākumus. Tas ietver pasākumus 3 posmos.

Nākamajā mācību gadā pilsētas pirmsskolas iestādēs tiks uzsākta šo iestāžu pedagogu izstrādātā projekta „Bērnu radošuma un intelektuālo spēju attīstība rotaļnodarbībās un ārpus tām” īstenošana vidējā vecuma (4 - 5) gadi) bērnu grupu audzēkņiem. Tajā piedalīsies visu pirmsskolas izglītības iestāžu attiecīgā vecuma grupu audzēkņi (vairāk nekā 350 bērni).

Trīs gados projekts aptvers pirmsskolas izglītības iestāžu visas 4 - 7 gadīgo bērnu grupas, līdz ar to sagatavojot pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņus pamatizglītības sekmīgai uzsākšanai, būtisku uzmanību veltot viņu individuālo spēju attīstībai. Pēc 3 gadiem spējīgākie, talantīgākie bērni pēc pirmsskolas izglītības iestāžu beigšanas varēs turpināt nodarbības radošo spēju un attīstības skolā „Gudrinieks”.

2011./2012. mācību gadā turpināsies nodarbības vispārizglītojošo skolu audzēkņiem no 10 gadu vecuma, kuri parādījuši atzīstamas spējas mācību procesā, balstoties uz dabaszinātņu un matemātikas priekšmetiem. Nodarbību organizācijai līdz šā gada 1. septembrim tiks izveidota Jaunrades nama struktūrvienība – radošo spēju un intelekta attīstības skola „Gudrinieks”, kura darbosies Izglītības pārvaldes vadībā.

Tajā nodarbības tiks organizētas tiem 45 skolu audzēkņiem, kuri apmācības procesā iesaistījās jau 2011. gada sākumā, kā arī 45 – 50 no jauna skolās uzņemtajiem 4. – 5. klašu audzēkņiem. Jaunu audzēkņu uzņemšana notiks ar skolu administrāciju rekomendācijām, pamatojoties uz valsts pārbaudes darbu 3. klases noslēguma rezultātiem, klašu audzinātāju un citu skolas pedagogu ieteikumiem sakarā ar skolēnu teicamo lasītprasmi, motivētību, zinātkāri un interesi par dabu un sabiedrībā notiekošajiem procesiem. Nodarbības notiks 2 reizes mēnesī – sestdienās. Nodarbību vadītāji tiks izvēlēti konkursa kārtībā.

Šo nodarbību pamatuzdevums ir padziļināt audzēkņu interesi par dabaszinātnēm, ievirzīt viņus pētnieciskajā darbā, izmantojot katram tuvas un saprotamas lietas. Pakāpeniski nodarbības skolā aptvers audzēkņus vecumā no 7 līdz 16 gadiem. Nodarbības ir bezmaksas.

2011./2012. mācību gadā 1. ģimnāzijas vispārējās vidējās izglītības matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programmas ietvaros mācības uzsāks 10. klase ar padziļinātu fizikas, bioloģijas un ķīmijas mācību priekšmetu apguvi. Programma paredz palielināt stundu skaitu šajos priekšmetos, individuālo darbu ar audzēkņiem, zinātniski pētniecisko darbu izstrādi dabaszinātnēs.

Tās mērķis ir padziļināt teorētiskās zināšanas un prasmes dabaszinātnēs un matemātikas priekšmetos, pilnveidot prasmes un pieredzi eksperimentālajā darbā, rosināt pētnieciskajai darbībai, veicināt audzēkņu konkurētspēju dabaszinātņu, inženierzinātņu un citu attiecīgu kursu turpmākajās studijās.

Ieplānoto pasākumu īstenošana veicinās audzēkņu spēju veidošanos jau agrīnā vecumā, vienāda starta iespēju nodrošināšanu talantīgiem bērniem un jauniešiem no jebkura sociālā slāņa grupas, iespēju viņiem iesaistīties konkurences cīņā par visaugstākā līmeņa izglītības iegūšanu, kas ļautu viņiem turpmāk īstenot augšupejošu sociālo mobilitāti.

Rīcības programmas īstenošanai 2011. – 2014. gadā paredzēti vairāk nekā 300000 latu pašvaldības budžeta līdzekļu.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: