Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija lems par streika rīkošanu.

Kā iepriekš "Latvijas Avīzei" teica Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Pēteris Salkazanovs, 7.martā plkst.15 viņa vadītā asociācija, nozares arodbiedrība, Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) un plānošanas reģioni lems par protesta akciju. Protestēt paredzēts pret valsts dotācijas samazinājumu pārvadātājiem.

Kā iepriekš ziņoja "Latvijas Avīze", politiķu panāktā vienošanās par trīs miljonu lielās dotācijas samazinājumu sabiedriskajam transportam pārsteigusi nesagatavotus gan uzņēmējus, gan arī sabiedriskā transporta organizētājus, tostarp arī satiksmes ministru.

Autotransporta direkcijas (ATD) pašvaldībām un satiksmes ministram sūtītajā vēstulē norādīts, ka jau patlaban, 2011.gadā, sabiedriskajam transportam nepietiek 3,6 miljonu latu.

Ja atbalstu samazina vēl par trīs miljoniem latu, tad pilnībā tiek paralizēta sabiedriskā transporta sistēma. Proti, cilvēki nevarēs nokļūt darba vietā, izglītības un ārstniecības iestādēs. ATD aprēķinājusi - būs jāslēdz visa dīzeļvilcienu kustība Latvijā, izņemot maršrutu Rīga-Sigulda un divas reizes dienā uz Lugažiem, bet elektrovilcienu reisu skaits samazināsies par 2%. Tas slikti ietekmēs arī kravu pārvadājumu un tranzīta nozari kopumā, jo kravu pārvadātājiem tiks palielinātas dzelzceļa infrastruktūras maksas, kas novedīs pie kravu pārvadājumu tarifu pieauguma un pārvadājumu apjoma samazinājuma.

ATD savos secinājumos satiksmes ministram norāda - no autoostu likvidēšanas var ietaupīt 200 000 latu, tomēr šāda rīcība var radīt haosu pasažieru apkalpošanā. Ja cels biļešu cenu, tad valstij būs lielāki izdevumi, jo tai ir jākompensē zaudējumi pārvadājumu firmām.

Direkcija arī secina, ka iespējams pārskatīt braukšanas atlaides sociāli mazāk aizsargātu pasažieru kategorijām, tomēr tad netiks ievērotas starptautiskās normas par invalīdu integrēšanu sabiedrībā un pieejamas vides nodrošināšanu.

Sīkāk skaidrojot sekas, ATD norāda - jau agrāk veiktais samazinājums nozīmē, ka šogad starppilsētu nozīmes maršrutos būs jāslēdz apmēram 235 reisi, bet reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos 570 reisi. Reģionālajā starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā tiks nodrošināts pilsētu un galvaspilsētas savienojums ar sabiedrisko transportu četras līdz sešas reizes dienā, bet citu pilsētu savienojums ar galvaspilsētu divas līdz četras reizes dienā. Transports starp novadu pilsētām tiks nodrošināts tikai pa vienai reizei dienā katrā virzienā.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: