«Ventspils reiss» iesniedz sūdzību par iepirkumu komisijas lēmumu
Iedzīvotāji sociālajos tīklos un citās interneta vietnēs pauž bažas par to, kā nākotnē tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi starppilsētu maršrutos, ko pašlaik apkalpo pašvaldības SIA ''Ventspils reiss'', kā arī interesējas par uzņēmuma turpmāko rīcību situācijā, kad tiesības veikt šos pārvadājumus konkursa kārtībā piešķirtas citam pārvadātājam.
Tāpēc ''Ventspils reiss'' sniedz savu skaidrojumu, kas vienlaikus ir atbilde uz iedzīvotāju jautājumiem.
Valsts SIA Autotransporta direkcija (pasūtītājs) 2019. gada jūlijā izsludināja iepirkumu par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā (starppilsētu un piepilsētu pārvadājumi), kurā paredzēta pārvadājumu tiesību piešķiršanu nākamajiem 10 gadiem. Iepirkums ir sadalīts 16 daļās jeb lotēs. Šā gada 18. maijā ATD informēja, ka iepirkumu komisija ir pieņēmusi lēmumu par konkursa rezultātiem, un par uzvarētāju Ventspils lotē atzīts AS ''Talsu autotransports''.
No visiem pretendentiem 16 lotēs PSIA ''Ventspils reiss'' vienīgais saņēma maksimāli iespējamo punktu skaitu par tehnisko piedāvājumu, 100% apmērā izpildot visas pasūtītāja prasības. Arī finanšu piedāvājums PSIA ''Ventspils reisam'' bija sagatavots atbilstošs, atbildīgi izvērtējot iespējamo finanšu situāciju 10 gadu ilgā laika posmā. Tomēr tas izrādījās nedaudz dārgāks nekā konkurentam, tāpēc AS ''Talsu autotransports'' saņēma labāku kopējo vērtējumu.
PSIA ''Ventspils reiss'' apzināti negāja uz lētāko piedāvājumu, jo tas nozīmētu, ka būtiski jāsamazina pārvadājumu kvalitāte un drošība pasažieriem, bet tas neatbilst mūsdienu sabiedriskā transporta prasībām, un tas ir pretēji uzņēmuma principiem. Pasažieru drošība un sniegto pakalpojumu kvalitāte ir vērtības, ko PSIA ''Ventspils reiss'' vienmēr ir deklarējis kā savu prioritāti, un uzskatām, ka ziedot to, lai tikai varētu piedāvāt zemāku cenu, nav pieņemami. Pārvadātājam ir jāatbild par saviem pasažieriem.
Pasūtītājs skaisti deklarē, ka pēc 2021. gada būtiski tiks uzlabota pārvadājumu kvalitāte, bet aizmirst pieminēt, ka saskaņā ar iepirkuma prasībām turpmāk var kritiski pazemināties pārvadājumu kvalitāte, komforts un drošība, kas normālam pārvadātājam nav pieņemami. Pārvadājumu kvalitāte neapstrīdami palielināsies attālākajos piepilsētu pārvadājumos, bet starppilsētu pārvadājumos, kur kvalitāte pašreiz ir augstā līmenī, pēc konkursa pazemināsies:
-
turpmāk maršrutā Ventspils - Rīga ekspress reisus pārvadātājs var apkalpot ar piepilsētas autobusiem, kuros bagāžas nodalījumi nav nepieciešami, un pasažieriem var būt neatgāžami pilsētas tipa sēdekļi. Pēc pasūtītāja skaidrojumiem, visu bagāžu drīkstēs izvietot autobusa salonā, bet kur paliek pasažieru drošība pie straujas bremzēšanas? Tas pasūtītāju neuztrauc;
-
pasūtītājs uzskata, ka ir pietiekami, ja autobusu vadītājiem atalgojums tiek maksāts atbilstoši apkopēju un sētnieku atalgojumu likmēm, bet tas tiešā veidā atsauksies uz pārvadājumu kvalitāti un drošību. Turpmāk grūti būs ieraudzīt pie stūres profesionālus un kvalificētus autobusu vadītājus, vai arī pārvadātājam būs jāpielieto citas darba apmaksas metodes. PSIA ''Ventspils reiss'' uzskata, ka autobusu vadītājiem, kas atbild par pasažieru dzīvībām, ir jāsaņem arī atbilstošs atalgojums, bet līdz ar to, kapitālsabiedrības konkurētspēja ir zemāka nekā citiem pretendentiem, kuri ir gatavi strādāt par dempinga cenām, lai iegūtu jaunus tirgus. Pasūtītājs tiešā veidā liek pārvadātājiem pāriet uz negodīgu komercpraksi un nodokļu nemaksāšanu, kas PSIA ''Ventspils reisam'' nav pieņemami;
-
pasūtītājam neinteresē ne pārvadātāja reputācija, ne maksātie nodokļi, ne likumdošanas ievērošana, ne saimnieciskās darbības efektivitāte, ne energoefektivitāte. Pārvadātājam tiek dota iespēja panākt zemāko piedāvājuma cenu ar jebkādiem līdzekļiem;
-
pasūtītāju pilnīgi neuztrauc, vai pretendentam ir segums un iespējas izpildīt savus solījumus. Par uzvarētāju var tikt atzīts komersants, kuram bilancē nav neviena pamatlīdzekļa un nav nekāda seguma solījumiem, un jebkurā brīdī komersants savu darbību var izbeigt un nenest nekādu atbildību par saviem solījumiem.
Pateicoties Ventspils pilsētas domes vadībai, mēs tikāmies ar Satiksmes Ministru un klātienē izskaidrojām visas iepirkumā paredzētās nejēdzības, bet, acīm redzot, ministra kungs neuzskatīja tās par būtiskām, jo nolikumā tika izmainīta tikai viena no norādītajām nejēdzībām.
Iepirkumu uzraudzības birojā ir iesniegts iesniegums par iepirkumu komisijas lēmuma pārsūdzēšanu, norādot uz rupjām kļūdām, ko iepirkumu komisija ir pieļāvusi, vērtējot iepirkuma rezultātus, un ir ļoti liela varbūtība, ka iepirkumu komisijai būs jāveic atkārtota piedāvājumu vērtēšana.
PSIA ''Ventspils reiss'' prioritāte vienmēr ir bijusi pasažiera drošība un ērtība, kā arī sniegto pakalpojumu kvalitāte, un, neskatoties uz pasūtītāja izvirzītajām prasībām, kapitālsabiedrība, nodrošinot pakalpojumus, arī turpmāk neplāno to mainīt.
Apmaksāta informācija.














Komentāri (52)
Nu takš paklausieties un padomājiet! JKP visu laiku kliedza un kliedz par sarkanajām līnijām ar ZZS un Aivaru, tad kāpēc lai tādu līniju nenovelk ari šajā gadījumā? Busi labākie no visiem, it kā domā par pārvadājumu kvalitāti, bet tajā pašā laikā visu izšķir izmaksas? Kur te ir loģika? Turklāt, ja es pareizi saprotu, VR netēmēja uz ntajām lotēm, taču dažiem sadod ļoti daudz, bet citiem neiedod pat to vienīgo, kas pēc jebkuras loģikas prasītos. Tagad daudzi apstrīd "konkursa" rezultātus, ceļ traci par Sabiedrisko autobusu, kas visu to konkursa būšana par neko smuku štelli nepadara. Protams, pretenzijas būs vienmēr, bet šeit kaut kas stabili neiet kopā ar loģiku. Tāpat kā tās pašas satiksmes ministra paziņojumi, ka Ventspils brīvostai nebija labu projektu, tāpēc nedos valsts savas rūpju bērnam pesso. Varbūt problēma ir tajā, kas tos projektus realizē, tas ir, būvē to visu? M?
Šķēle un buldozers iedeva ķepā tam ATD tirliņam ,,godiņam''.
Ja nu kāds domā ka Talsu autotransports ir tāds mazs kantorelis, tad apgrozījums viņiem ir 2 milj.euro lielāks nekā Domes stutētajam Reisam.
Un cik no tā apgrozījuma aizņem pasažieru pārvadājumi?:) Atskaitot nost visas blakus nozares- ēdināšanu, autoservisu, autoapkopes staciju, automazgātuvi, degvielas uzpildi, atpūtas mājiņu kompleksu u.t.t., kas nav saistīts ar pasažieru pārvadājumiem!
Poh kurš ved, ka tikai tiek līdz galam.....
Labi pateici Ērik, īstiem večiem po kurš ved
Jā, pasūti katafalku un tas tevi aizvedis līdz galam, pašam galam!
Jā, tikai, ja gadījumā ekonomika ir uz autobusu kvalitāti un šoferu algām, tad var sanākt, ka Tu brauc atpūsties, bet tevi ved pārguris šoferis, jo strādā vairākās maiņās un autobuss ir tehniski sliktā stāvoklī - un tad Tevi aizvedīs nevis atpūsties, bet labākajā gadījumā uz medpunktu!
Necerēti daudz autotransporta spečuku saradušies VBportālā Diemžēl viss navtik vienkārši
Pilnigi vienalga par kaut kadu Reisu. Un pat bez dotacijas tak var sutit autobusus uz Rigu peak stundas. 30pasazieri x 8 euro = 240 einari viens gals, pasizmaksa plus minus 120 euro. Chau kakau.
Bet VR dabon to,ko pats i pelnijs.
'Ja papu sit,tad bērni bļauj'
Nesaprotu?
Vēsture pierāda,ka maza auguma ļautiņi ir ļaunāki par citiem.
napoleons hitlers lembergs bordāns .. u.t.t.
Kur tā 'fiška' ir?
Bordānu nu gan nevajadzēja tai sarakstā iekļaut.
Šie notikumi ir mūsu saimnieka ilgo gadu nopelns. Kad viņš grimst, līdzi grimst arī visa izveidotā shēmu sistēma, kura diemžēl sastāv lielākoties no mums, parastajiem ventspilniekiem
Nedomāju, ka šajā reizē te kāds sakars ar Lembergu. Tad jau šītā būtu tikai Ventspilī. Bet Cēsīs tas pats. Vai tad tur ar Lembergs kaut ko vada?
A tas nebija VR kurš gadus +/-20 atpakaļ izspieda no tirgus mazos pārvadātājus? Tādi taču bija.
Nu ko? Ko sēsi to pļausi.
Pilsētas maršrutos visi pārvadātāji dabūja atkāpties pārspēka priekšā.
Kas bija mazie pārvadātāji? Urlānveidigie šoferi treniņbiksēs ar graujošu cietumnieku mūziku pa visu salonu, kas ne birsti, par ūdeni nemaz nerunājot, gadiem nebija redzējis? Un vēl- noteikumus noteica valsts, nevis katra pašvaldība atsevišķi.
sranskim
Bet bija lētāk un ātrāk.Neviens slims nepalika no tā,ka salons netīrs.
ventspilniecei.lv-Nu tad dzīvo tālāk savos netīrumos un nesmirdi te.
Sranski, es nesaku, ka bija ideāli, bet fakts paliek fakts. Ļautiņus no biznesa izspieda, liedzot tiem pelnīt savu kapeiku. Un viņi pārvadāja lētāk nekā VR. Mazo pārvadātāju vietā stājās plēsonīgs spēlētājs, kurš negribēja atstāt nekādu iespēju citiem, uzriktējās par monopolistiem.
Pārvadātājam kā viņu tur sauc MD tipa arī krietni pažņaudza, atstājot atliekas.
Pie tam dzīvojot nelielā pilsētelē ir nacies gana daudz dzirdēt par darba apstākļiem šajā uzņēmumā, un tie nav nekādi glaimojošie.
Nu nekas, vieta tukša nepaliks. Autobusus var notirgot talseniekiem. Lai cilvēki strādā, ja ir tas ir nopelnīts godīgā konkursā. Kā mēs redzam, tad VR nepatīk, godīgums un ka kāds ir godīgi šos pastūmis malā. Karmu pelnīja neilgi, bet ļoti cītīgi un akurāti.
Aga- nevis izspieda, bet sakārtoja sistēmu! Piemēram Rīgā- bija jūra ar privātajiem maršrutniekiem-šrotmazbusiem, urlānšoferiem u.t.t, bet viena brīdī Ušakovs izdomāja visu sakārtot un izveidoja RMS(Rīgas mikroautobusu satiksmi), kura ir viņa partijas balsts zināmā mērā! Un neviens pa īstam neprotestē, ka tas ir monopols pasažieru pārvadāšanā ar mikroautobusiem Rīgā
Sranski, ko nu katrs saprot ar vārdu sakārtot?! Jā, ir nenoliedzami labāk kā bija, bet vai tas nozīmē sakārtots? Zini, sakārtots būtu, ja pilsētā ''brīvā tirgus'' apstākļos tiktu piedāvāti arī cita uzņēmuma transporta pakalpojumi. Tā konkurences apstākļos iegūtu arī mēs pakalpojuma saņēmēji. Varbūt mums 20 gadus nenāktos PĀRCIEST braucienu nekvalitatīvos kravas pārvadājuma busos tipa veci zirga rati, kuros izteikti tiešā veidā iedarbojoties uz pasažieti dominē teju visi fizikas likumi. Bet mums taču viss ir sakārtots ne tā?!
20 gadus atpakaļ pilsētā gribēja ienākt Baltcom tv, bet mums taču ir skatvis. Nu saproti, viss taču ir sakārtots.
Gribēja atvērties Depo hz kurš vēl, bet mums taču ir vietējais Ali express mājdārzs un kurši, kuros atkal ir nostabilizējušies vietējie dūži. Nu viss taču ir sakārtots ne tā?!
Jā, dzīvojam sakārtotā pilsētā kurā visa tava iztērētā kapeika nokļūst vienos un tajos pašos makos. Viss tak ir sakārtots.
Vai kāds liedz tev izveidot kādu firmu un mēģināt izspiest VR, lai veicas!
mazie pārvadātāji taču ar starppilsētu maršrutiem uz Rīgu nenodarbojas...
Ir jomas, kurās tomēr būtu jābūt kaut kādai vienotai kārtībai - medicīna, izglītība, un jā - arī sabiedriskais transports.
Un šajā jomā jābūt ne vien vienotai kārtībai, bet reālai tīrībai, kārtībai. Jo sevišķi šajos laikos, kad daļa inficēšanās gadījumu bija tieši sabiedriskajā transportā.
Un tam būtu jābūt vienam no kritērijiem - vai pārvadātājs var nodrošināt tīrību un šo prasību ievērošanu!