Autovadītāji ir neizpratnē par bīstami stāvajiem grāvjiem, kas patlaban tiek ieviesti gar remontētajiem ceļiem. Izņēmums nav arī Ventspils–Kuldīgas šoseja. Tikmēr ceļinieki atsaucas uz standartiem.

Šobrīd sociālajos tīklos notiek aktīvas diskusijas par dziļajiem un pašnāvnieciski stāvajiem grāvjiem, kas Latvijā tiek veidoti gar ceļiem, kuri tiek remontēti. Facebook.com par šo tēmu ir vairāki ieraksti, tostarp ar video no Vidzemes šosejas posma, kur vēl nepabeigtie stāvie grāvji lietus iespaidā jau tiek izskaloti. Arī ventspilnieki pauž bažas, ka Ventspils–Kuldīgas ceļa rekonstrukcijas laikā vietām tiek ievērojami padziļināti grāvji, tādējādi smagākas sekas radot braucējiem, kuri iekļūs avārijā vai ziemā noslīdēs no ceļa. «Ziemā tur būs ko redzēt,» facebook.com komentē ventspilnieks Valters, kurš pamanījis, kā mūspusē top pamatīgie grāvji. Sašutis ir arī autovadītājs Kārlis: «Kāda suņa pēc jārok tie milzu grāvji tur, kur tos vajag un nevajag? Uzlej jaunu asfaltu, ceļa nomale 30 cm un tūlīt ir milzu grāvis, kas stipra lietus laikā tiek noskalots, nerunājot par bīstamību tādā, nedod Dievs, ietesties. Ja taisa tādus grāvjus, tad jābūt ceļa barjerām, bet to nav.»

Ceļu satiksmes eksperts Pauls Timrots kādā TV raidījumā par šo tēmu ir izteicies skarbi un ceļu būvētājus nosaucis par «diezgan lieliem tizleņiem». Viņaprāt, jaunie grāvji ir nenormāli stāvi, gandrīz kā sienas, un, ja auto noripo no ceļa, tad tas neizbēgami būs uz jumta. Timrots šādus grāvjus nav redzējis nevienā kaimiņvalstī. Tikai Latvijā ir tāda mode, – un tā esot vājprātīga. Timrotam ir aizdomas, ka tādā veidā tiekot taupīts – jo grāvis stāvāks, jo vairāk ietaupās grants un smilts. Tikmēr dārzu lietās zinošie pauž, ka stāvos grāvjus būs gan grūtāk apsēt ar zāli, gan arī vēlāk appļaut.

Par Ventspils–Kuldīgas šosejas grāvjiem Ventas Balss uzdeva jautājumus objekta pasūtītājam Latvijas Valsts ceļi, tostarp vaicājot, kāpēc tos ir nepieciešams veidot tik dziļus un vai iepriekšējie grāvji, kas bija seklāki, savu uzdevumu neveica. Uzņēmums ar Komunikācijas daļas starpniecību atbildēja, ka grāvju izbūve ir nepieciešama, lai nodrošinātu ūdens novadi no ceļa segas konstrukcijas. Grāvju dziļums pārbūvē esošajā Ventspils–Kuldīgas ceļa posmā nav bijis pietiekams, kas arī bijis viens no iemesliem ceļa sliktajam tehniskajam stāvoklim. Konkrētais būvprojekts paredz grāvja nogāzes ar slīpumu 1:2, bet, kur mazāk vietas vai ir apakšzemes komunikācijas – arī 1:1,5 un pat 1:1. Nogāžu slīpumus nosaka standarts LVS 190-5 Zemes klātne. Starp braucamo daļu un stāvo grāvi būs 1,5 metru plata grantēta nomale kājāmgājējiem un riteņbraucējiem. Uz jautājumu, vai vietās, kur šie grāvji būs dziļāki un stāvāki, plānots uzstādīt norobežojošās barjeras, Latvijas Valsts ceļi atbild, ka barjeru uzstādīšana paredzēta atbilstoši standartiem. Kopumā pārbūves posmā metāla drošības barjeras ir paredzētas 59 vietās 5282 metru kopgarumā.

Jāatgādina, ka pirms diviem gadiem grāvju dēļ liela neapmierinātība bija par jauno apļveida krustojumu uz Ventspils šosejas pie Tukuma. Atšķirībā no citiem līdzīgiem apļiem, kuriem pa vidu ir tāda kā zemāka pļaviņa, šis ir aprīkots ar īstu grāvi, kurā iebraucot ir liela iespēja, ka auto sāks kūleņot. Tā ir noticis ne vienam vien autovadītājam. «Dziļš grāvis ceļmalā ir jāuztver tāpat kā koku aleja cieši gar ceļa malu. Kļūdīsies, ieskriesi kokā. Būsi beigts... bet varēji nebūt, ja grāvja vai koku nebūtu,» toreiz pie aplī avarējušo automašīnu bildēm tviterī rakstīja Pauls Timrots.

Lasi vēl

Komentāri (9)

  • -3
    Barons.. Pirms 6 dienām

    Var būt,ka uz to Grāv būs likt virs to Vāk?
    Un viss Stabs un Kōks,ko ir Ceļmala būs aptaisit apkārt ar Gumij?

  • -1
    qwerty Pirms 5 dienām, 23 stundām

    Pie Zūrām, ja Venta gribēs , uzšķaudīs jūsu standartiem.Neviens grāvis neglābs. Ir piedzīvots ,ka Ventas ledus guļ otrpus ceļam un tu brauc pa ceļu kā pa Holandes dambi...

  • 0
    Alberts koks Pirms 5 dienām, 22 stundām

    Feinākais no standartiem ir tas, ka braucot uz Liepāju no Ventspils papildus stāvajā grāvī ir arī dzelzsbetona akas, kuras visticamāk papildus akas funkcijai izpilda arī straujāku sabremzēšanu.
    Vai patiešām tiem grodiem nevar nogriezt augšējo daļu, vai arī aizbērt grāvi vienā līmenī ar tiem grodu vākiem?
    Tāds ekstrēmu sajūtu cienītāju ceļš.

  • -1
    gatavais ķēms Pirms 5 dienām, 22 stundām

    Lai tie grodi tur paliek kā piemineklis projektētāju un pasūtītāju stulbumam izbūvēt drenāžu jūrmalas kāpu smiltīs. Par kādiem nieka 500 tūkstošiem aptuveni.

  • 0
    yolo Pirms 5 dienām, 20 stundām

    Nav svarīgi cik pareizi vai racionāli ir uzbūvēts objekts, galvenais, ka atbilst standartiem. Latvijas būvniecības birokrātiskais idiotiotisms, akli sekot standartiem

  • 0
    Lukrēcija Pirms 5 dienām, 19 stundām

    Ja bildē starp asfaltu un grāvi ir 1.5 m, tad es i nēģers

  • 0
    gatavais ķēms Pirms 5 dienām, 18 stundām

    Bilde jau nav no tā ceļa )). Vb laikam jau nav pat telefona lai nobildētu par ko raksta, lai gan tas ir tikai dažu km attālumā no pilsētas! Tā kompānija tur nemaz nestrādā, kas attēlā. Manuprāt pie Talsiem tas ir.

  • 0
    nomaļnieks Pirms 4 dienām, 20 stundām

    Starp transporta līdzekli un grāvi, ir pēc projekta iebūvēts gaisa spilvens, un vispār, nav ko tur iekšā triekties. Šis arī ir standarts, tikai stulbuma standarts.

  • -1
    Barons.. Pirms 4 dienām, 20 stundām

    Es ar sav Volg (kam spīdiks Irss uz haub) nekad nau braukt ātrak pa 90 kilometer/stunda.Le taupit to Vēsturisk auto,un le būt Drōšib.
    Ja viss citt ar to būs ievērot,neviens nebūs iebraukt iekš to Grāv.Ja nebūs ieslēguš Autopilot.

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: