Latvijā raksturīgs starpkultūru tālākizglītības kursu trūkums, kas mazina pedagogu spēju strādāt ar bērniem, kas nāk no jauktām ģimenēm, citu kultūru bērniem un tiem, kuri atgriežas Latvijā kā savu vecāku dzimtenē.

Kā pētījumā par jauno pedagogu starpkultūru izglītību Latvijā atklāja pētniece Ieva Margeviča-Grinberga, jaunie skolotāji Latvijā starpkultūru zināšanas pārsvarā ieguvuši un pilnveidojoši dažādos projektos, vieslekcijās un īslaicīgos kursos, nevis pamata augstākās izglītības sistēmā.

Jaunajiem skolotājiem trūkst praktisku zināšanu par darbu ar kultūras ziņā atšķirīgiem skolēniem, secināja Margeviča-Grinberga. Pētījumā norādīts, ka tāpat par šķērsli kalpo arī nepilnīgās svešvalodu zināšanas. Turklāt vairums jauno skolotāju ir gatavi mācību procesā izmantot tikai vienu valodu.

Pētnieces ieskatā ieteicams mērķtiecīgi iekļaut starpkultūru izglītību visās skolotāju profesionālās izglītības programmās un izstrādāt un piedāvāt pedagogiem kursus par skolas sadarbību ar dažādu kultūru ģimenēm. Tāpat būtu nepieciešams sekmēt svešvalodu un latviešu kā otrās valodas metodikas apguvi, uzskata Margeviča-Grinberga.

LETA

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: