Ceļu uzturētājiem ziemas sezona jau sākusies. Viņi ir gatavi gan tīrīt sniegu, gan kaisīt pretslīdes materiālu.

 Parasti ziemas dežūras Ventspils ceļu uzturētāji sāka 1. novembrī, bet šogad – nedēļu ātrāk, no 23. oktobra. Pāris reižu jau pagūts kaisīt apledojušos ceļus. Oktobris un daļēji arī novembris ir pārejas periods no rudens uz ziemu, laika apstākļi var mainīties strauji.

Ventspils ceļu rajona direktors Armands Ruperts skaidro, ka ziemas dežūrās dežurants ir gatavs visu diennakti vajadzības gadījumā dot rīkojumu tīrīt un kaisīt ceļus. Dežuranta tālruņa numurs (29265119) ir pieejams visiem – arī autovadītājiem ir iespējams ziņot par sliktiem braukšanas apstākļiem.

Ceļinieki ziemai ir gatavi, uzskata Ruperts. Kaisīšanai ar sāls un smilšu maisījumu vai mitrināto sāli iepirkts 700 tonnu – aptuveni ceturtā daļa no ziemas sezonai nepieciešamā daudzuma. Pērn iztērēja 3 tūkstošus tonnu sāls. Sāli iepērk Baltkrievijā un Vācijā, tās cena 40–45 eiro par tonnu. Par sāli sezonas laikā tērē aptuveni piekto daļu no uzturēšanas izdevumiem (šogad 505 tūkstoši latu). Darbam sagatavota tehnika  – sešas ziemas dienesta automašīnas, pilnībā aprīkotas ar kaisītājiem, pieci greideri un četri traktori.

Valsts ceļu kopgarums Ventspils novadā ir 680 km, ap 400 km no tiem ir ceļi ar grants segumu. Sezonas laikā tos greiderē vidēji divas reizes mēnesī, taču tieši rudens ar pastāvīgajām lietavām ir  nelabvēlīgs grantētajiem ceļiem. Ceļus sevišķi bojā  kokmateriālu izvešana no mežiem.

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Ventspils nodaļas vadītājs Andis Geige skaidro, ka šādos gadījumos tiek slēgts līgums ar Latvijas Valsts mežiem (LVM), kurā mežinieki apņemas veikt kokmateriālu transportēšanai paredzēto valsts vietējās nozīmes autoceļu uzturēšanu transportēšanas laikā un tās rezultātā radušos ceļa segumu bojājumu novēršanu.

Šobrīd LVM uzturēšanā Ventspils novadā atrodas šādi autoceļi vai to posmi: Kamārce–Elkšķene, Pope–Elkšķene–Tārgale, Ugāle–Zūru dzirnavas, Ugāle–Cirkale–Zlēkas un Sudmaļi–Jaunsinepes. Savstarpējās vienošanās nosacījumi parasti tiek ievēroti, bet ir bijuši atsevišķi gadījumi, kad ceļu remontdarbi netiek veikti savlaicīgi, atzīst Geige.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: