Ceturtdien noslēdzās Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta „Vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā 600mm šaursliežu dzelzceļa, kā kultūrvēsturiska objekta attīstība: iekļaušana Ventspils transporta struktūrā un starptautiskā tūrisma apritē" īstenošana.

Vienošanos par projekta īstenošanu Ventspils pilsētas dome ar Valsts reģionālās attīstības aģentūru parakstīja 2009. gada 23. septembrī.

Projekta ietvaros veikta vienīgā Baltijā vēsturiski saglabātā un Latvijā visšaurākā 600 mm šaursliežu dzelzceļa, kā kultūrvēsturiska objekta attīstība: rekonstruēta šaursliežu dzelzceļa līnijas trases daļa un uzbūvēts 2,6 km garš līnijas pagarinājums, kā arī apsaimniekošanas ceļš no Jūrmalas parka līdz Piedzīvojumu parkam Saules ielā, kas vienlaikus kalpo kā gājēju pastaigu un veloceliņš, uzbūvētas vēsturisko ēku replikas Piejūras brīvdabas muzeja teritorijā - Mazirbes stacija – stacija „Muzejs", Aizputes depo ēka, gala stacija – stacija „Kalns" (ar iebūvētu automātisko tualeti) un kases ēka, vagonu nojume, starpstacija „Priedes", starpstacija „Pludmale" Piejūras parkā,
uzbūvēta 3 m augsta estakāde, veikti teritorijas labiekārtošanas darbi, tajā skaitā ūdens padeves kolonnas uzstādīšana, ogļu kastes ierīkošana un automātiskas trīsvietīgas tualetes uzstādīšana Piejūras parkā.

Latvijas televīzijas pārraidē „iESpēja", kurā tika demonstrēts sižets par Ventspils šaursliežu dzelzceļa attīstību, tas tika nodēvēts par romantiskāko ERAF atbalstīto projektu. Tam jāpiekrīt, jo projektējot, būvējot ēkas un dzelzceļa līniju, iekārtojot ekspozīciju, ietērpjot biļešu konduktorus un izgatavojot biļetes, kas ir pagājušā gadsimta biļešu līdzinieces, ir izdevies panākt īpašu 20. gadsimta vēsturiskajai videi pietuvinātu gaisotni.

Ventspils Mazbānītis, kopš projektā piedzīvotās atdzimšanas, jaunā kvalitātē ir kļuvis par ļoti iecienītu un apmeklētu tūrisma un atpūtas objektu gan pilsētas viesiem, gan ventspilniekiem. Kopš šī gada augusta, kad tvaika lokomotīve sāka vizināt lielus un mazus apmeklētājus pa jauno – Kalna līniju, ir pārdotas vairāk kā 24 tūkstoši biļetes.

Projekta kopējās izmaksas veidoja ap 1,7 milj. LVL apmērā, tai skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums ap 1,4 milj. LVL (85% no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām) un valsts budžeta dotācija 76 tūkst. LVL apmērā, kā arī Ventspils pilsētas pašvaldībai jānodrošina finansējums 210 tūkst. LVL apmērā un 12 mēnešus ilgos būvniecības darbus, sadarbībā ar Ventspils pilsētas pašvaldības iestādi „Ventspils muzejs" un Ventspils pilsētas pašvaldības iestādi „Komunālā pārvalde", veica būvuzņēmējs SIA „Ostas Celtnieks" un Konsorcijs "Variants un partneri" līderpartneris SIA "Variants".

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: