Skola nav tikai vieta kur jauniešiem mācīties, bet arī vieta, kur skolēni var apgūt dažādas sociālas, sabiedriskas iemaņas, kā arī uzzināt vairāk par savu apkārtējo vidi.

Pagājušo un aizpagājušo nedēļu Ventspils izglītības iestāžu audzēkņi neapmeklēja stundas, bet mācījās pildot projektu nedēļā uzdotos uzdevumus.

 

Ventspils 1. pamatskola projekta nedēļā tēmas sadalīja pa klasēm. Skolās tika veikti projekti dažādās interesantās tēmās. Piemēram, 3. klases skolēni vāca un pētīja informāciju par bitēm. 4. klases skolēni veicināja veselību, pētot dažādas metodes, kā norūdīties. Vēl citas klases izzināja gadskārtas un ievērojamas vietas Ventspilī, Kurzemē un citos reģionos. Projektu nedēļā skolēniem bija iespēja doties arī uz Liepāju, lai redzētu izrādi „Pelnrušķīte”.

 

Savukārt 2. pamatskolas skolēniem tika dota iespēja izzināt Ventspili. Savukārt, skolas 6.a un 8. klasei bija citi uzdevumi, jo šajā nedēļā izglītības iestādi apmeklēja eksperts no Latvenergo, kurš dalījās pieredzē un zināšanās par enerģijas taupīšanu. Projektu nedēļas ietvaros tika mērīta un analizēta skolas energoefektivitāte, ko skolēni atzina par labu esam.

 

Bet Ventspils Centra sākumskolā projektu nedēļu vienoja tēma „Interneta iespējas”. Pētot tēmu, skolēni devās uz Ventspils augstskolu, kur klausījās lekcijas par internetu un robotiku. Ļoti pretimnākošs bija arī Ventspils Digitālais centrs, kas bija sagatavojis dažādus uzdevumus par internetu. Lai pasargātu audzēkņus, kuri daudz laika pavada internetā, lektors no biedrības „Esi drošs” stāstīja par drošību internetā.

 

Ventspils 1. ģimnāzijā projekta nedēļa iekrāsojās patriotiskos toņos, jo skolas vienotā tēma bija: „Mana Latvija ir mana Tēvzeme, mana pilsēta, mana skola, mana dzimta”. Klases pētīja vienu desmitgadi no skolas vēstures un izveidoja klasēs atmosfēru, kāda skolā bija tajā laikā. Projektu nedēļā audzēkņi intervēja skolas absolventus un skolotājus, pētīja pilsētas muzeja fondus un pilsētas arhīva materiālus.

 

Turklāt Ventspils 2. vidusskolas kolektīvam bija iespēja izvēlēties kādu no tēmām: „Dzīvosim zaļi”, „Karjeras izglītība” vai „Labie darbi mūsmājās”. Vairākas klases veidoja radošus darbus par profesijām, bez kurām mūsdienās nav iespējams iztikt. 8.b klase devās uz uzņēmumu „Bioventa”, lai pētītu tajā notiekošos procesus. Citas klases, ar mērķi paplašināt zināšanas par meža nozīmi un dažādām profesiju iespējām, apmeklēja tādus uzņēmumus kā SIA „Arbo”, SIA „Dendrolight”, SIA „Kurekss”. Skolēni pētīja arī dabas rezervātu nozīmi Latvijā, kā arī veidoja dzīvnieku modeļus no netradicionāliem materiāliem.

 

3. vidusskolā projekta nedēļas tēmu izvēlējās pamatojoties uz skolas apaļo jubileju nākamajā mācību gadā. Pamatskolas skolēni kopā ar pedagogiem gatavoja maketus, dažādus suvenīrus ar skolas simboliku, kā arī pētīja skolas vēsturi. Papildus šīm aktivitātēm, skolēni varēja izvēlēties savu sapņu profesiju un prezentēt informāciju par mācību iestādēm, kur var mācīties, lai iegūtu minēto profesiju.

 

Savukārt 4. vidusskolā jaunieši apskatīja tēmu „Es savai skolai”. Gatavojoties mācību iestādes 45 gadu jubilejai, projektu nedēļā tika domāts par skolas himnu. Jaunieši arī pētīja un analizēja skolas simboliku un vizuālo noformējumu. Vairākas klases piedalījās pie skolas arhīva sakārtošanas, kā arī vāca un apkopoja informāciju par skolas vēsturi.

 

Bet 5. vidusskolā jaunieši gatavojās skolas 40 gadu jubilejai, kas arī vienā tēmā apvienoja klases. Projektu nedēļā jaunieši pētīja skolas vēsturi un attīstību. Audzēkņiem bija unikāla iespēja tikties ar skolas pirmo direktori, kā arī citiem pasniedzējiem, kas skolā strādājuši jau no skolas dibināšanas brīža pirms 40 gadiem.

 

Skolas vēsture projektu nedēļas laikā tika pētīta arī 6. vidusskolā. Skolēni klases audzinātāju vadībā pētīja skolas vēsturi, veidoja prezentācijas un video filmas par savu klasi un skolu, kā arī apmeklēja pilsētas uzņēmumus, muzejus, bibliotēkas un Amatu māju. 7. un 8. klašu izglītojamie veica brīvprātīgo darbu un izmantoja iespēju iepazīties ar dažādu profesiju specifiku. Jau vārāku gadu garumā skolai ir izveidojusies laba sadarbība ar PSIA „Ventspils reiss”, pilsētas pirmsskolas izglītības iestādēm, bibliotēkām un H. Dorbes memoriālo muzeju.

 

Ventspils vakara vidusskola projekta nedēļas tēmu saistīja ar personisko prasmju uzlabošanu. Sākumskolas skolēniem notika galda un attīstošo spēļu turnīrs. Vecākie audzēkņi devās uz Ventspils Augstskolu, lai iepazītu dažādas profesijas un uzzinātu par studiju piedāvājumu Ventspils Augstskolā. Projektu nedēļas laikā vidusskolēni papildus apguva valodas, dabaszinības, matemātiku, mākslas un sociālās zinības. Visas mācības notika konkursu un dažādu spēļu veidā, kas parādīja, ka ierastos priekšmetus var mācīties arī izklaidējoties un atpūšoties.

 

Projektu nedēļa skolēniem bija lieliska iespēja mācīties netradicionālā veidā. Šī nedēļa ļāva izglītojamajiem nedaudz atvilkt elpu, lai pēc tam, ar lielu enerģiju pievērstos pamatmācībām.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: