Klāt pavasaris un līdz ar to arī jaunā velosezona. Iekams stumt saulītē savus braucamrīkus un doties izbraucienā, policija aicina padomāt par drošību uz ceļiem un neaizmirst arī par piesardzības pasākumiem, kas jāveic, lai velosipēds nenonāktu svešās rokās.

Atcerēsimies, ka velosipēdists piedalās ceļu satiksmē kā līdzvērtīgs dalībnieks un ceļu satiksmes noteikumi regulē visu satiksmes dalībnieku attiecības. Katram ir pienākums ievērot šos noteikumus un paļauties, ka tos ievēros pārējie. Pēdējā laikā atkal policija arvien vairāk fiksē gadījumus, kad velosipēds tiek vadīts alkohola reibumā. Atcerēsimies, ka noteikumi ir izdomāti ne jau tāpēc, lai par to neievērošanu kādu sodītu, bet gan jūsu pašu un apkārtējo drošībai.

Rūpēsimies par sava divriteņa tehnisko stāvokli, lai tas atbilstu prasībām un pašos atbildīgākajos brīžos nepieviltu!

Diemžēl stāsti par velosipēdu zādzībām jau kļuvuši par klasiku. Lai no tā izvairītos, jāatceras, ka pašam velosipēda īpašniekam ir jābūt ļoti uzmanīgam: ja divritenis būs aprīkots ar kvalitatīvu slēdzeni, to nozagt būs daudz, daudz sarežģītāk, turpretī nepieslēgts velosipēds ir kā dāvana zaglim.

Viedokļi par drošāko divriteņa slēdzeni mēdz būt atšķirīgi, tomēr speciālisti bieži uzsver, ka visdrošākā ir izturīga un masīva U-veida slēdzene, kuru ieteicams novietot pēc iespējas zemāk, ar atslēgas caurumu uz leju, lai zaglim būtu sarežģītāk tai piekļūt. Tomēr slēdzene nedrīkst atrasties arī pārāk zemu pie asfalta, jo tad var mēģināt to pārsist ar akmeni. Jāpievērš uzmanība arī tam, kur savu velosipēdu pieslēdzat.

Par vislabāko ir atzīts apgriezta U burta veida velostatīvs. Nekādā gadījumā nav ieteicams velosipēdu pieslēgt pie zariem, kokiem vai žoga, kurus var nolauzt vai nozāģēt. Neaizmirsīsim par mūsdienu tehnoloģijām – daudzās vietās tiek veikta videonovērošana.

Un visbeidzot – pazīsim savu divriteni, sākot ar nosaukumu, tipu, krāsu, līdz rāmja numuram un individuālām, jums vien zināmām pazīmēm.

Lai viegli un droši ripo!

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: