Kamēr grants karjeru īpašniekiem bizness iet no rokas, Tatjana Ivanova ik mēnesi brauc uz servisu, lai labotu mašīnu. Sliktais ceļš viņai un ātrajiem arī liedz laicīgi nokļūt līdz vecajam, slimajam tēvam.

Ieilgušais rudens lauku ceļu stāvokli ietekmējis pamatīgi. Izņēmums nav arī Popes pagasts, kur ceļš, kas ved uz diviem SIA VIA un SIA Molits piederošiem gants karjeriem un vairākām Popes pagasta dzīvojamām mājām pamatīgi izdangāts. Pa to ik dienu ar grants kravām no karjeriem braukā smagās mašīnas. Ja vasarā vietējiem iedzīvotājiem reizēm traucējot vien šoferu bezkaunība, kas nelaižot garām vietējās mašīnas, spītīgi stāv ceļa vidū, tad lietainais rudens radījis arī citas rūpes.

Ikdienas ceļš jāmēro gliemeža ātrumā, pamatīgi bojājot mašīnu. Tatjana Ivanova, kura dažkārt pat vairākas reizes dienā braukā pie sava slimā, deviņdesmit gadus vecā tēva labi apzinās, ka bizness paliek bizness un uzņēmējiem nauda jāpelna. Tāpat viņa saprot, ka pagastam no tā savs labums atlec. Taču uzņēmēju rīcību vērtē kā necienīgu - „kamēr viņi pelna naudu, es uztraucos par to, vai pa šādu ceļu laikā paspēšu līdz savam tēvam, kad viņš man zvanīs un teiks, ka viņu piemeklējusi kārtējā hipertonijas lēkme. Arī ātrie sūdzējās, ka nevar izbraukt pa šādu ceļu. Viņiem bizness, mums lieli izdevumi par mašīnas remontu. Vakar pat nolauzu bamperi uz šejieni braucot,” savu sašutumu pauž sieviete. Pret vietējo pagasta pārvaldi viņai iebildumi neesot, jo savu iespēju robežās tā par ceļa kvalitāti gādājot. Pēc viņas domām par ceļu būtu jāgādā tiem, kuri to sabojājuši, respektīvi, karjera īpašniekiem.

Ventspils novada Popes pagasta pārvaldes vadītājs Vilnis Krauze Ventas Balsij apliecina, ka par situāciju ir informēts, taču noliedz, ka karjeru īpašnieki ceļu izmanto, bet rūpes par tā uzturēšanu atstājuši pašvaldības ziņā. „Tieši otrādi, šīs divas firmas ir tās ar, kurām sadarbība ir veiksmīga un, kas par ceļa stāvokli rūpējas,” norāda pārvaldes vadītājs. Šobrīd problemātiska situācija izveidojusies, jo šādos laika apstākļos ceļu nolīdzināt nav iespējams. Tomēr šis jautājums jau ir aktualizēts un panākta vienošanās, ka tiklīdz laika apstākļi ļaus, bedres tiks izlīdzinātas un aizbērtas.

Arī SIA VIA valdes loceklis Velners Siņicins noliedz, ka viņa pārstāvētā uzņēmuma smagais transports ceļu tikai izmanto, bet bojājumus nenovērš. „Mums ir noruna ar SIA Molits, ka vienu reizi viņi sakopj, vienu reizi mēs. Arī vasarā ceļu uzturējām kārtība un kamēr laiks bija sauss, viss bija labi. Kad līst, ar greideri pārbraukt pāri nav iespējams,” situāciju raksturo Siņicins.  Pēc sarunas ar Ventas balsi uzņēmuma pārstāvis apņēmās sazināties arī ar SIA Molits, lai pārliecinātos, ka norunātie darbi tiks veikti.

Tikmēr Tatjana Ivanova apgalvo, ka uz ceļa netiek bērta kvalitatīva grants, bet smilts, kas ātri vien tiek aizskalota. Turklāt uzņēmēji, lai „pensionāri nesūdzētos, atbrauca un iedeva šiem divdesmit latus. Es vēl rājos tēvam, ka viņš ņēma,” atklāj Ivanova.

SIA Molits pārstāvis Kristaps Zvejnieks šādu kukuļošanu kategoriski noraida, nenoliedzot, ka simbolisku kompensāciju apkārtējiem iedzīvotājiem par to, ka tiem radītas neērtības vēlējušies sniegt. Tomēr tas netika darīts, lai panāktu klusēšanu un izvairītos no pienākuma labot ceļu. Arī Molits apliecina, ka seko līdzi situācijai un tikko kā laika apstākļi ļaus, ceļš tiks salabots. Iespējams jau tuvākajās dienās. „Diemžēl Latvijā laika apstākļi ir tādi, kādi tie ir un ne vienmēr to izdarīt ir iespējams. Arī paši esam ieinteresēti ceļa salabošanā, jo arī mūsu tehnika tur brauc,” skaidro Zvejnieks.

Uzņēmuma pārstāvji noliedz arī nekvalitatīvas grants izmantošanu bedru lāpīšanai.

Tatjana Ivanova noskaņota ļoti kaujinieciski, apgalvojot, ka cīnīsies līdz galam, jo, iespējams, kādā reizē sliktais ceļš var maksāt dzīvību viņas tēvam. Uzņēmēji un pagasta pārvalde tikmēr izsaka cerību, ka daba būs labvēlīga un tuvākajās dienās ceļu varēs salabot.

Lasi vēl

Komentāri (0)

Pievieno komentāru:

Lai komentētu šo rakstu, lūdzam vispirms autorizēties: